Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Ännu En Dag Med Regn :(

Av Heratorpets Vinja - 10 maj 2012 20:30

Jaha då var den 3:e natten avklarad och det är bar en kvar att göra   . Även idag så har det varit ett riktigt skitväder med regn   .


Kände mig i alla fall lite piggare idag så vid 2-taget så traskade jag och Vinja ut på promenad. Det regnade inte när vi gick ut, men det blev det snart ändring på   . Tur man hade packat ner regnponchon i ryggan så varken jag eller kameran behövde bli blöta   .


Blev även idag svängen ut mot Kolsta och sen genom skogen o hem som blir ca 6,5 km. Inte världens roligaste sväng men den är rätt lagom i längd och man slipper vända utan att det blir en runda.


Som ni förstår så var det att vara attans snabb med kameran i detta väder. Och några egna inställningar var bara att glömma om inte kameran skulle bli genomvåt   . Lite mörka och trista blev dom också tycker jag, men hellre det än inga alls.


.

    

Mysigt att rulla lite i det våta gräset.


  

Så var vi på väg ut mot udden.


  

Mattes pärla som börjar fått lite mindre midja.


  

Brunnsposering med lite blommor också.


  

En massa fina gullvivor fanns det.


  

Tror detta är en smultronblomma.


  

Här Rudi så får du en fågelholk av oss om du nu fortfarande samlar på dom.


  

En lite kisse katt satt och tryckte i kanten.


  

Verkar som om det kan bli ett bra blåbärs år.


    

Dom har planterat en massa gran och tall plantor.


  

Så förhoppningsvis kommer det se lite roligare ut på kalhyggena om en 10 år eller så.


.

Så skönt att det är sista natten nu   , bara hoppas att det blir bra väder under ledigheten också. Vill ha blå himmel och sol   .


Börjar bli dags att tänka på avfärd snart så vi får väl höras lite senare.


Hoppas att ni haft lite bättre väder hos er än vad det varit här.

Natti, Natti till er som får vara hemma och sova i era sängar i natt   och till dom som ev ska jobba hoppas jag att ni får en bra jobbar natt   .

 
 
Sigges matte

Sigges matte

10 maj 2012 21:01

Ähum, hur är det med naturkunskaperna`
Det är smultronblom ja!
Det är en granplanta, du vet gran korta barr och tall långa.
Hyggena jag om siså där 30-40 år kan det vara stora träd där!
Nu tänker matte släpa ut mej i regnet, fats det behövs verkligen för naturen!

http://www.skogsraets.se.se

 
Anna med flock

Anna med flock

10 maj 2012 21:18

Vilken fin bild på Vinja på brunnslocket bland alla blommor :)

Hoppas du får det skönt när du är ledig med fint väder! kram

http://timsevimse.wordpress.com

 
Rudi

Rudi

10 maj 2012 21:28

Tack så attans mycket för holken!!Jag hade ingen från Torshälla tidigare ju!WOW, så fin den är! Katten ser nästan ut som ett lodjur, tycker vi.Snygg kisse!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

10 maj 2012 22:48

Här har det också regnat, massor, på eftermiddagen. håller förresten fortfarande på! När jag ska ut på sista kvällsrundan. :(
Men eran promenad i dag verkar jättefin, tycker jag.

http://kasperan2.blogspot.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 maj 2012 23:20

Här var det visst massor av växtlighet i dag!!! Och en fin Vinja, förstås :-)
Skönt att bara ha en natt kvar..........för den här gången :-(
Hoppas din natt går snabbt o lätt!
Sov gott i morgon
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

11 maj 2012 08:49

här regnar det också när fan ska det sluta att regna. Nästan så jag tycker att det kan börja snöa igen ;)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

11 maj 2012 10:04

Ja det regnar här som bara den och man blir inte speciellt pigg utav det vädret:(
Saga är magsjuk och det är inte heller så uppiggande hon var ut ca 29 ggr igår och har redan idag kl 10 varit ut 7 ggr...så de här kombinationerna gör att man vill lägga sig under täcket och gömma sig!
Önskar er en SOLIG och VARM helg// kram

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

11 maj 2012 10:05

Ja, vädret har verkligen varit sämre än sämst dessa dagarna! :/

Sv: Ja, dem ser lugna ut - men skenet kan bedra! Inte ofta man lyckas få dem att ligga still bredvid varandra! :P

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

11 maj 2012 17:10

Tråkigt med regn :( Men jätte fina bilder :)
Hoppas ni får en trevlig helg!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

11 maj 2012 17:14

Jag tycker mej också se en rundare midja på Vinja=)vad himla spännande det ska bli att se hur många hon får=)
Vad smart med en regnponcho!!! Det har jag inte ens haft en tanke på....så smidigt att ha med sej, brukar ha en plastpåse med till kameran:)Tack för tipset=)
ha en skön ledighet!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Felix

Felix

11 maj 2012 18:35

Jodå, det är smultronblommisar som du fotat säger matten. Snygga rull som Vinja gör, det har jag inte testat ute men snurra runt mattens ben så kopplet trasslar in kärringen det har jag testat, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

11 maj 2012 20:52

Timmo heter Marhöjs Tin-Tin.
Om din kompis mamma heter Karin så vet jag mycket väl vem hon är. Erik och Karin Bahlenberg har varit väldigt engagerade i våran brukshundklubb. Jag har gått kurser för dom bägge två för en herrans massa år sen. Träffade Karin ute i skogen med en Tibbe för några år sen, men nu är det ett tag sen jag såg henne.

http://crllaue.blogspot.com

 
Laila & RäserIzac

Laila & RäserIzac

11 maj 2012 22:27

... ja käre värld va det regnar!!! Vi har dock kört sökövningar.. och framåtsändande.. tycker Izac besväras under fritt följ med sin fina kontakt.. han får ju massa vatten i sina stoooora öron.. hahahaha.... hoppas vi kan ses för träning, fotning och hundsnack snart.. Kram från oss

http://www.2vallhundar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards