Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 24 juni 2010

Haft Ziwa Hos Oss Nästan Hela Dagen :)

Av Heratorpets Vinja - 24 juni 2010 23:28

Vi har haft en strålande sol och kanon varmt idag  . Fast för min del och säkert många hundars, hade det gärna fått vara lite svalareSweaty.

 

Enligt vädret på Aftonbladet skulle det vara lite mulet på fm. Så jag tänkte vad kanon, nu kan jag cykla en sväng med Vinja. Men nej, nej solen lyste och stekte redan vid 9.

Så den delen fick vi väldigt snabbt planera om.

 

I stället så har Vinjas dotter Ziwa varit med oss från kl 12 till 7 på kvällen. Har varit jätte kul att få ha hand om henne. Saara ska nämligen ha gäster i midsommar och då passa jag på att låna henne eftersom dom skulle fara omkring så mycke.

 

Började med att jag skulle till naprapaten så hon och Vinja fick vänta i bilen i parkeringshuset. Ziwa var även med ut i parkeringshuset och åkte även hiss. Hon var så duktig så, men lite läbbigt var det allt. Fick även gå en liten kortis på stan till närmaste gräsmatta för att rasta sig lite.

 

 

Vill bara varna er som har bråttom att det är JÄTTE MYCKE bilder idag, och ändå hade jag svårt att välja bland korten.

 

  

Flickorna redo att åka.

 

  

På väg in i hissen. Ledsen för dom dåliga bilderna men det är inte lätt att fota valp och ha miljöträning samtidigt.

 

  

Ute på stan och kollar läget.

 

  

Ziwa gick även på en plåtramp.

 

  

Inne i hundaffären....Mycke gott fanns det där.

 

 

Efter besöket hos djuraffären så åkte vi till Vilsta för lite rastning och lunch för vovvarna.

 

  

Söta Ziwa spanar lite.

 

  

Vinja och Ziwa spanar in vilsta skogen.

 

  

Ziwa spanar in morsan som hittat en pinne.

 

  

Om jag låtsas hitta nått här kanske morsan släpper sin pinne.

 

  

Per, Ziwa och Vinja.

 

  

Tar en liten paus.

 

  

Trött liten Ziwa.

 

  

Var ju tvungen pröva lite olika sovplatser.

 

  

Lite brottning.

 

  

Dragkamp med filten.

 

  

Gosar tillsammans med filten.

 

  

Dragkamp med strumpa.

 

  

Ta i då....ligg inte bara där....

 

  

Helt utslagen blev hon när hon kom hem.

 

 

På kvällen gick Angie och jag svängen förbi Gunnarsskäl stallet och den svängen är ca 7,5km lång.

 

  

Fina Zäpo.

 

  

Mor & son.

 

  

Skönt slippa gå hela tiden.

 

  

Hela gänget, fast Zäpo är lite svår att se.

 

  

Mor och son leker.

 

  

Tre rumpor.....

 

  

Zäpo & Vinja tror nog dom är kossor.

 

  

Sötaste Zäpo.

 

  

Vacker ros.

 

  

Prästkrage.

 

  

En häst kom fram och kolla också.

 

 

Det var allt för denna gången. Om ni orkat ända hit så är ni verkligen duktigaGood Job.

 

Nu är jag så trött så jag somnar nästan vid datan.

 

Vinja och jag önskat alla en riktigt skön och trevlig midsommarHello.

 

 

 

 







 
 
Jessica

Jessica

25 juni 2010 10:32

Kul med massa nya bilder:) Roligt att se hur valparna vuxit till sig och att Vinja tycker det är trevligt att umgås med sina små busar:)

Önskar er också en riktigt härlig midsommar!

http://www.yrlabus.se

 
Angie, Rex & Zäpo.

Angie, Rex & Zäpo.

25 juni 2010 13:23

Kan tänka mig att både du & Vinja tycker det är mysigt att få låna lilla söta Ziwa ibland :) !! Hon är en riktigt fin & feminin tös !!
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Madde

Madde

25 juni 2010 21:05

Önskar en riktigt trevlig midsommer! många härliga bilder var det i inlägget Vinja verkar vara en trevlig mamma och kompis!

Midsommar känns rätt avslaget här hemma, är livrädd för att ultuna skall ringa ikväll/natt!

http://www.working-gsd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards