Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Träning Med Ingrid På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 7 september 2010 21:51

Har inte blivit så mycke gjort på dagen idag. Har varit till naprapaten för att fixa lite med min rygg för att se om huvudvärken kan bli lite bättre. Han hitta massa låsningar så nu får jag bara hoppas det går överWay To Go

  

På kvällen blev det ett lydnads pass med Ingrid och Allt-I. Körde bägge igenom hela med stopp där det behövdes lite extra träning. Körde en ny variant idag och körde tre moment och sen bytte vi.

 

Vi är bägge nöjda med våran träning idag  Thumbs Up . Ingrid som har kommit längre i alla moment än vad vi har såg ju självklart bättre ut. Men sen har dom ju tävlat mycke mera än vad vi gjort.

 

Vad Vinja och jag behöver träna mera på är att hon inte ska lyssna på tävlings ledaren. Sen är det ju trängningarna i fria följe, helvets momentet framåtsändande som aldrig väl kommer bli helt klar. Krypet är just nu vänster svängar det största problemet Thumbs Down. Måste själv lära mig att vinkla rätt, vilket inte alltid är så lättThinking.

 

Men bägge apporteringarna idag är jag super nöjd med, riktigt duktig var honWoohoo!  .

 

 

 

  

Koncentrerad för lite fritt följ.

 

  

Transport på framåtsändande.

 

  

Sakta, sakta går det.

 

  

Belöning när man är duktig blir det.

 

  

Vinja ligger och väntar på sin tur.

 

  

Dags för krypträning.

 

  

Metall apporten.

 



En bildserie kommer här när Allt-I apporterar tunga apporten.




  




  



  



  




Blev tyvärr inga bilder på Vinjas träning. Men en när vi var på väg ut till klubben kommer här.

 

 

  

Mattes sötnös och världens bästa tjej.

 

 

Förhoppningsvis händer det nått kul i morgon och det blir lite flera bilder på Vinja. Nu ska jag lägga mig och försöka bli av med min huvudvärk.

 

 

Natti, NattiCounting Sheep


 
 
Ingrid

Ingrid

7 september 2010 22:48

Oj vad du är strong. Inte så mycket som ett knyst om att du inte mådde bra.
Jag tycker det var bra fart på Vinja i dag. Och stora framsteg på framåtsändande och apporteringar. Krypet blir bra det också om du tar det lugnt och inte blir irriterad...;-).

http://www.kennelenduro.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

8 september 2010 05:34

Jag får väl instämma med föregående talare: Det är strongt att träna fast du hade ont!

Hoppas att värken släpper!

Sv: Det är inte så illa om det kanske verkar. Det handlar bara om hundarna. När omplaceringshunden Diva kom hit så la vi ganska mycket tid på att få henne och Eragon (en annan omplacering) att bli vänner - något som också lyckades, och jag kunde då enkelt föra ihop henne med mina schäfrar. Allt gick bra ända tills Debbie (bossen) efter en vecka plötsligt tydligt visar sitt ogillande av den nya...

Så vi fick sära på dem, och nu går Debbie inne i resten av huset och har gå gjort de senaste veckorna. När vi är hemma kan man försöka låta dem vara tillsammans, men det är inte alltid att det går.

Min sambo vill skicka tillbaka Diva, men jag vägrar. Dels för att hon kom hit för att hon hade det väldigt dåligt, men sen har hon vant sig vid oss här hemma och känner sig trygg. Varje gång Debbie morrar så ställer sig Diva bakom min rygg och litar blint på att jag ska skydda henne.

Just nu har vi inte en aning om hur vi ska lösa det, men i längden är det inte hållbart att ha det så här. :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

8 september 2010 06:35

Usch det låter inte bra det där med ryggen. Hoppas det hjälper med naprapaten. Roligt att träningen fungerar. Själv ska jag jobba idag. Sjukdom på jobbet men sedan är det sååå mycket att göra. Vilket naturligtvis är bra. Hoppas jag hinner upp ikväll och träna lite.

http://www.razzeltrazzel.se

 
Monica

Monica

8 september 2010 13:20

Kul att du är nöjd med träningen;-)
Hoppas det hjälpte mot låsningarna och att du blivit av med huvudvärken.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

8 september 2010 14:18

Hoppas din huvudvärka har försvunnit. Kan vara skönt att komma ut fast man har ont och tänka på annat. Ha en bra dag, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

8 september 2010 16:32

Sv: Vi ska försöka med lite olika saker och se hur det fungerar. Enligt Debbies uppfödare kan det bero på att Diva börjar bli könsmogen och därför vill Debbie trycka till henne ordentligt och säkerställa sin egen position.

Men.. i grova drag har vi inte en aning om varför det blivit så här.

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards