Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Hu Vad Kallt Det Varit Idag

Av Heratorpets Vinja - 1 december 2010 18:48

Jaha då har man avverkat första arbetsdagen dåPhew, gick rätt bra men väldigt segt att gå upp så tidigtThumbs Down. Kändes ju som mitt i natten man gick upp. 

 

Men när man kom ut så vaknade jag till vill ja lova  Scared 1, fy fan vad kallt det var ute. Ungefär -18 grader var det i morse här  Snow Brrrinte skönt alls.

 

  

Efter jobbet blev det att snabbt hem och hämta Vinja för att ut och gå en sväng  Walking The Dog Female. Man var ju tvungen att skynda sig om man skulle få gå i lite dags ljus och även kunna få lite kort.

  

Angie och hennes grabbar följde med oss ut idag. Åkte upp till Bjällersta och gick svängen förbi Gunnarsskäls stallet, den svängen är ca 7,5 km. Men hu vad jag frös hela promenaden  Freezing Cold , hade råkat ta på mig lite för lite kläder för det kalla vädret som var.

 

Vinja och Zäpo busade som bara den och hade jätte kul Bounce. var verklige tur dom for och busade och höll sig lite varma för dom fick kramp några gånger i fötterna när det var kallt.

 

Var inte så lätt att fota i kylan, men lite kort blev det alltSnappy.

 

 

  

Bus i snön.

 

  

Ser nästan ut som om det brinner i skogen med solen som lyser.

 

  

Bäst att hinna fota solen lite innan den försvinner.

 

  

Rex och Zäpo i en vacker solnedgång.

 

  

Vinja har brottat ner Zäpo i diket.

 

  

Rex kommer farande och vill också vara med.

 

  

Rex på hugget.

 

  

Mycke bus i snön var det.

 

  

Vinja har igen brottat ner sonen i diket.

 

  

Nej du morsan, nu vill jag inte ligga i diket mera....

 

  

Solen försvann fort.

 

  

Zäpo och Vinja hittade en pinne att kampa med.

 

  

Rex fick lite träning med klövjeväskan idag och Zäpo kollar vad som händer.

 

  

Vinja i snöhögen.

 

 

 

Nu så är det matdagsHungry och sen ska jag försöka hålla mig vaken så jag kan kolla runt lite hos er och vad ni gjort idag. Om det ska vara så här kallt i morgon också så blir det nog en kortare sväng så man slipper frysa.

Sköt om er och ha det så braHello






 
 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

1 december 2010 20:08

brrrr så kallt ni har :O

hur får du in alla roliga rörliga figurer du har i din bloggtext. kul!

 
Rudi

Rudi

1 december 2010 20:14

Ja, hu,idag har det varit kallt. Minus 22 i morse och minus 24 nu i kväll. Då blir det inte speciellt långa promenader ens hos oss. Vad bra att din matte kunde jobba ordentligt idag med sin arm! Och att ni hann ut en stund innan mörkret ändå!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

1 december 2010 20:22

Vi hade också -18 i morse. Men vet att det finns de som hade det kallare hehe.
Fina bilder på solen som är på väg ner :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

1 december 2010 20:26

Fina bilder på skiftet mellan dag & kväll:) Ja, idag har det verkligen varit ordentligt kallt. Hoppas att det lugnar ner sig lite med kylan... 4-5 minus grader är perfekt;) Ha en bra kväll!

http://www.starsweepers.se

 
Annette

Annette

2 december 2010 07:17

Hejsan
Vad bra att det gick bra på jobbet, även om det är segt att komma upp.
Det tycker jag också mäörkt kallt och en trött period nu fram till jul.

Skönt att avsluta dagen med trevligt sällskap hund promande :)

Ha en fin dag
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Jenny o Elba

Jenny o Elba

2 december 2010 08:51

Oj vilka vackra vinterbilder! Ni har bestämt fått en rejäl smak av vintern också :)

Jag började med doftdiskriminering med Elba i somras för att lära henne att leta kantareller och det fungerade bra här hemma. Men för henne är skogen lika med fågeljakt (hon är ju fågelhund...) så jag har svårt att få henne att koncentrera sig på kantarelldofterna där. Åtminstone i fjol och i år, men hon har några år kvar innen hon är helt vuxen (det tar upp till 5 år) så jag ska prova igen till sommaren. Det vore ju toppen med en kantarellhund :) Men tills dess kan vi pyssla på med the inomhus. Så tränar man ju sig själv att träna hund, så förhoppningsvis kan lilla Endurovalpen hjälpa mig med kantarellerna såsmåningom och då kanske jag har gjort de flesta träningsmissarna med Elba först :)

http://www.skuttispanieln.blogspot.com

 
Madde

Madde

2 december 2010 08:56

Blir lite avundsjuk på dig som kan fota trots kylan *buuuurrr* Jag måste vänta på att ett par torrsprickor läkt på händerna först sedan skall det tas lika fina vinterbilder som du tar

http://www.working-gsd.se

 
Ingen bild

www.zamantha-freija.blogspot.com

2 december 2010 11:23

Tack för din förklaring...jag klarade det :)

 
Kicki

Kicki

2 december 2010 11:44

...sv: mina tjejjer har klarat sig från kramp än så länge, de håller igång hela tiden vi e ute så jag har fullt sjå å hinna med mellan varven i skogen...e bara viltet å vi som ger oss ut i den bistra kylan!*L*...vår bil e stendöd så jag kan inte ta mig någonstans så vi får träna på cykelbanan å promenixa i skogen här men de e ju inte helt fel de heller!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Monica

Monica

2 december 2010 12:45

Härliga natur och snöbusbilder, fotade lite i morse men fick lägga av för fingrarna hängde inte med. Konstigt nog har ingen av våra 4ra gått på tre ben än och Argos tar ingen skada av kylan o snön vilket är skönt;-)
Ha en bra torsdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

2 december 2010 17:36

Det är tydligen lika griskallt över hela landet, utom i Skåne då för där verkar det inte vara så kallt. Jyckarna verkar i alla fall ha kuligt, så det förslår, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

2 december 2010 19:30

Mina långrundor är indragna just nu.
Blir flera korta istället.
Men bättre tider ska väl komma.
Matte kokar ju kådsalva och den är perfekt tassalva nu på vintern.
Vi var i centrala E tuna i närheten av Sveaplan igår och där var det ju nästan sommar.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards