Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Liten Promenad & Kollat På Gnistas Valpar

Av Heratorpets Vinja - 2 januari 2011 23:32

Den envisa förkylning börjar bli lite bättre, men har inte gett med sig helt änThumbs Down. Har varit en rätt seg dag igen med en hel del vilandeSleeping

 

Kan inte förstå om man går upp vid 10 kan vara trött ett par timmar senareHmm 2, men så var det idag. Vid 2 taget så blev det i alla fall en liten promenad för Vinja. Ingen lång för man är rätt seg ännu Big Sneeze . Blev lilla Göksten som är lite drygt 4 km. För att hon skulle få röra sig lite mera fick hon springa några intervaller och även efter bollen i snön.

Kanske inte bästa sättet att motioneras på men vad gör man när man inte orkar gå längre.

 

 

  

Vinja hitta ett tomt cigarett paket att leka med.

 

  

For omkring som värsta valpen med den....

 

  

Det bästa man har sätter man på bordet.

 

  

Mattes pärla.

 

  

Min sötnos.

 

  

En ask som det varit fyrverkerier i var kul att demolera.

 

  

Solen börjar redan försvinna fast klockan bara är strax efter 2.

 

  

Kolla vilket skutt.

 

  

Den här pinnen ska jag bara ha.....

 

  

Min vackra flicka i en vacker solnedgång   .

 

  

Har varit och hämtat sin boll.

 

  

Så läcker solnedgång.

 

 

 

Vid 6-tiden på kvällen så blev det ett besök hem till Jessica och kolla in småttingarna som nu blivit 2 dagar Puppies. Lite svårt och säga om dom blivit nå större men nu när dom var riktigt torra så blev dom verkligen mycke sötare. Kommer åka dit om några dagar igen och då kommer jag säkert se att dom vuxit.

Som ni alla vet så är det inte så lätt att ta kort på svarta hundarOh Jeez. När sen alla valpar är svarta och ligger i en enda hög så är det abolut inte lätt få till några bilder.

 

Har försökt att fota lite, men det var inte lätt.

 

 

 

   

Dom är verkligen små.

 

   

Tre små godingar.

 

   

Tryggt att sova nära mamma Gnista.

 

   

Lite trött.

 

   

Så liten och söt.

 

   

Nästan hela gänget.

 

   

Vilar skönt på mammas ben.

 

   

Hela gänget vid mjölkbaren.

 

   

Inte är dom stora inte, men om några veckor så kommer Jessica ha 9 terrorister hos sig.

 

 

   

Nu har min amaryllis slagit ut. Visst är den vacker. Var meningen att den skulle suttit i min mammas julgrupp, men jag hade köpt så mycke blommor att den inte fick plats.

 

 

Ja nu är även dag 2 av 2011 snart slut. För min del så önskar jag mest att den förbannade förkylningen ska ta slut. Är så förbannat trött på den nu Kicking Dirt.

 

 

Nu är det dags att kvällsrasta Vinja och gå och sova lite, eller om man fastnar framför TVn en stund Wink.







 
 
Jessica

Jessica

3 januari 2011 00:57

Tack för besöket! Jo valparna har växt det säger både mitt ögonmått o vågen :). Ses om några dagar igen!!!

http://www.skeppartorps.se

 
Maja Jaro Hinta Lilja

Maja Jaro Hinta Lilja

3 januari 2011 07:10

Skoj med förkyldning. Sitter med samma skit oxå. Vilket trevligt sätt att starta de nya året på....nä men man överlever. Hoppas att du kryar på dej snarast.
Skoj att skutta runt i snön. De säger mina 4tassare här oxå.
Puppisar åhhh så söta.
Sköt om dej o krya på dej!!! Kram

http://www.majazarges.webs.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

3 januari 2011 07:40

Hoppas matten snart blir fisk, Vinja, så du kommer iväg på längre promenader! Valparna är ursöta, säger matten. Så där...kanske liiite...säger jag.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 januari 2011 09:09

4 km räcker gott och väl när man har sega ben, härliga bilder på att allt går att leka med;-)
Fina solfoton, här har det varit grått grått och grått har inte haft någon amaryllis i år men dom kommer väl i mars-april som vanligt.
Ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny Elba o Dio

3 januari 2011 09:27

Vilken lyx att ha en ny kull att följa nu när alla dundervalpar har flyttat hemifrån :) Det är fschinerande hur små dom är och vad snabbt de växer innan det är dax att flytta, på bara 8 veckor!

Skönt att förkylningen börjar bli lite bättre iallafall. Det går åt rätt håll :)

Fina bilder på Vinja, ni ser ut att ha haft en härlig promenad...

Jag är jättenöjd med kameran. Det GÅR att ta bilder inomhus, även om det inte är dagsljus :)

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 januari 2011 12:08

Skönt att det känns bättre!

Förkylningar kan vara riktigt envisa ibland :/

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

3 januari 2011 12:09

Sv: Ja, några ljud kom inte från stolen i natt... men vi får se :P

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards