Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

Vilken Tråkdag

Av Heratorpets Vinja - 4 januari 2011 21:29

Vilken grå och trist dag det varit idag Pouty. Inte en solgnutta så långt ögat kunde se. Snöat har det också gjort Snowstorm, kan det inte bara räcka med snö nu.

 

Har bara blivit en kortis med Vinja idag. Per följde med och gick Lilla Gökstens rundan som blir ca 4 km.

Efter promenaden så hade vi lite att göra. Först blev det till apoteket för att hämta ut lite medicin, efter det så åkte vi till Eskilstuna Hundcenter för att köpa en ny badsak när vi sim tränar i Strömsholm. Den andra har sett sina bästa dagar för länge sen  Sadly I Can't .

 

Min kamera har ju fått en liten mörk fläck uppe i ena hörnet som är jätte irriterande  Kicking Dirt så nu ska den åka till kamera doktorn och förhoppninsvis så kan dom fixa det  Thumbs Up .

 

Så nu ska jag låna tillbaka min förra kameran av dottern medans den är på lagning. Kan ju inte klara sig utan en kamera. Tänk drygt 2 veckors bloggande och INGA bilder  Duh . Det går ju inte.

 

 

Blev tyvärr inte så mycke bilder under dagens lilla promenad. Blir ju inge kul bilder när det är grått och trist ute.

 

 

  

Känns inte så bra start på dagen när man vaknar och det ser ut så här ute   .

 

  

Ta pinnen om du kan då husse....

 

  

Tänker du kasta nån gång då.....

 

  

Kommer farande med sin pinne.

 

  

Men var kasta ni min pinne då...

 

  

Inte här heller tydligen.

 

 

 

Per kasta pinnen över den gamla båten som låg där och Vinja trodde länge den låg i båten. Men till slut så hittade hon den lite längre bort i snön.

 

 


   

Detta är sista bilden på Vinjas boll. Jag kastade iväg den ut i den djupa snön men hon hittade inte den  . Tur vi har flera bollar på lager hemma   . Fast synd tappa bort en helt hel boll.

 

  

Om man ska tro väderprognosen för dom närmaste dagarna så kommer det inte komma någon sol på flera dagarThumbs Down . Bara en massa mera snöThumbs Down . Hoppas verkligen att dom har fel.

 

Hoppas ni haft en roligare dag än jag haft. Ha det så bra så hörs vi.

 

Bye Bye  Hello.






 
 
Cruellas sida

Cruellas sida

4 januari 2011 23:06

Vi har en massa tråkdagar vi oxå. Vi har så attans kallt att vi inte kan vara ute utan att få kramp i våra tassar.

http://crllaue.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

5 januari 2011 10:35

En kooikerhondje är en holländsk fågelhund som använts vid andjakt och som skadedjursbekämpare. Förfärligt söta små spaniels... Googla så får du se :)

Kameran är en Nikon D3100. Vi är jättenöjda med den! Den kostade tydligen runt 4500 kr. Om det var roligt att fotografera innan så är det ÄNNU roligare nu!!!

Vi hade strålande sol igår, men då är det kallt istället... Svårt att få allt på samma gång :) Idag snöar det och är varmare, vilket jag föredrar eftersom Elba inte är härdad för kylan i år. Så idag ska vi ut och ha lite matte+Elba kul :)

Hoppas att ni får bättre väder snart. Jag tycker att du får till bra bilder trots gråvädret. Det måste vara det vackra motivet som gör det.

Dio skickar en liten pirayapuss till er!

 
Hillman

Hillman

5 januari 2011 13:07

Vi har bara tråkdagar med snö av och till, inte fick jag följa med husse till skogen heller, du kan inte gå där det är för djup snö, sa husse men han hade ju kunnat bära mig, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

5 januari 2011 13:51

Snöar massa här idag och det är riktigt grått och trist :( Hade ju inte vart fel med lite sol så man piggnar till lite :)
Hoppas de kan få ordning på din kamera! Tur att du kunde låna en under tiden, jag hade med blivit galen utan kamera så länge hihi. Är vi beroende då eller vad ;)
Vad söt Vinja är när hon står på bakbenen upp mot båten :)

SV: Tack :)

Krya på dig :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

5 januari 2011 13:56

Vädret har väl inte varit det bästa!

Just nu ska vi förbereda oss inför morgondagen då vi kanske får ett rejält oväder! Vi kan rent av bli insnöade helt nu :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

5 januari 2011 14:02

...blev ingen op isag tumörerna hade krymt lite så vi ska ha is i magen å vänta...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Emmelie

Emmelie

5 januari 2011 14:12

Sv: ja han är så snäll, min sambo=) ehhe ja vi får väl se hur det blir efter 20år=)

http://www.emmeliehultman.eu

 
Annica

Annica

5 januari 2011 16:45

Hoppas dom får ordning på din kamera, nej men jösses utan kamera kan man ju inte vara:) då får man abstinens:)
Du tar himlans fina bilder!!!! Har kollat tillbaka några inlägg du gjort....valparna var ju bara föööör söta=) och jag håller med NU får det bli massor av sol!!!!!!
Krya på dej:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

5 januari 2011 22:33

Klart du får länka till min sida! =D

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards