Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

Vad Det Är Härligt Med Solen. Blir Så Glad Då :)

Av Heratorpets Vinja - 12 februari 2011 23:19

Vilket underbart väder vi haft här idag. En strålande sol   , en klar blå himmel och en ca -7 grader ute. kan det bli så mycke bättre Wakka Wakka.

 

En redig sovmorgon tog jag mig också, gick upp strax för kl 10. Var verkligen skönt att få sova lite  Pillow .

 

 

Strax före kl 12 så åkte jag och hämta Angie och grabbarna för att gå en promenad  Walking The Dog Female. Vi åkte till Bjällersta för att gå svängen runt Gunnarskäl. Så härligt det var ute i solen när det inte blåste nått. Hundarna busade och hade kul i snön och tyckte nog också det var skönt ute Na-na-na-na.

 

Blev en del springande både efter boll och pinne. Även lite letande av bollen några gånger då den försvann i snön  Thumbs Down.

 

Dagens promenad blev ca 8 km och vi var ute i ca 3 timmar. Blev ju en hel del stopp för fotande och bollspringande i snön.

 

 

Blev verkligen JÄTTE många kort idag  Snappy, ca 115 st blev det  Phew. Kan bara säga det att det har inte varit lätt att sålla bort en massa idag då många var riktigt bra. Men 100 kort är en aning lite för mycke kort kanske att ha i bloggen  Wink.

 

Lyckades få ner dom till 36 st när jag sorterat klart, så idag får ni stå ut med en massa kort.

 

 

  

Bus i snövallen.

 

  

Zäpo dänger morsan i huvudet.

 

  

Rex i närbild.

 

  

Blev lite bus i dikena också.

 

  

En snöig Zäpo.

 

  

Hittat en gren att ha dragkamp med.

 

  

Spanar efter nått.

 

  

Kolla in vilken härligt blå himmel vi hade.

 

  

Rex och Vinja på väg efter en pinne.

 

  

Tjoohoo, jag han först.

 

  

Zäpo och Vinja väntar på att bollen ska kastas.

 

  

Vinja och Rex med sina kära bollar.

 

  

Hela härliga gänget i snön.

 

  

Mattes fina flicka.

 

 

 

Vi kom till ett träd med en stor nedhängande gren. Hundarna hade väldigt kul med den så då dom försökte få ner den. Det var ju inte så lätt då den satt rejält fast så dom fick bara små bitar som lossnade. Tog ett gäng kort när dom höll på för dom såg verkligen häftiga ut när dom hoppade upp mot grenen.

 

 



  

Zäpo och Vinja funderar hur man ska komma åt grenen.

 

  

Kolla in Vinja hur hon hänger.

 

  

Hoppar upp....

 

  

Och får tag om grenen.

 

  

Riktigt envis är hon.

 

  

Zäpo undrar lite vad morsan hänger där för....

 

  

Nu har jag den och tänker inte släppa....

 

  

Zäpo ville också ha tag på grenen.

 

  

Kolla vad lång han blev när han står på bakbenen.

 

  

Upphopp.

 

  

Lika envis som morsan.

 

  

Team work.

 

  

Nu är grenen alldeles för högt upp.

 

  

Liten sötnos.

 

  

Zäpo och Rex i solen.

 

  

Vinja i solen.

 

  

Riktigt stilig är han Zäpo.

 

Tog 2 huvudbilder på Zäpo men kunde inte bestämma vilken jag skulle välja då jag tyckte bägge var bra. Så därför får ni se bägge.

 

 

 

    

 

 

  

Rex med sin kära boll.

 

  

Zäpo skäller ut Rex.

 

  

Rex och Zäpo så fina gossar.

  

 

Ja då har klockan paserat 24,00 igen så det är väl dags att ut och kvälls rasta Vinja och sova lite. Fast det blir nog ett avsnitt av CSI innan jag lägger mig.

Hoppas eran lördag varit lika solig som hos oss. Med lite tur kan ske den kommer tillbaka i morgon igen Thumbs Up.

Sov gott och dröm söta drömmar Dreaming







 
 
Monica

Monica

13 februari 2011 06:09

Härligt med en sovmorgon, ja fint väder men tyvärr igenyrt på många ställen. Trodde att promenerarna skulle gå på stigarna men nej, kanske för att man behöver ha en hund med mankhöjd på över 50 cm för att kunna gå i skogen.
Fina bilder, han håller i gång gamlingarna Zäpo här är det betydligt lugnare nu för tiden;-)
Ha en skön söndag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 februari 2011 08:10

Ja, visst har vädret varit ljuvligt - och som det ser ut så blir det samma härliga väder idag!

Man blir glad av solen! :)

Sv: Ja, ibland är dem duktiga på att hitta lösningar på problem. Hade glömt att påsen stod på stolen i sovrummet :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Kicki

Kicki

13 februari 2011 08:14

...ja visst va de underbart väder igår...hade lite stadsträning med lilltroll å de gick hyfsat...e så less på hennes beteende men nu fick jag tips om skvallerträning som jag ska testa..ha de gott!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Madde

Madde

13 februari 2011 08:25

Just nu har man känslan av att snön kommer ligga till midsommar!
Men det blir så fina bilder med snön som lyser upp :-)
Snörbollar har jag nog kastat bort 2 st i år, kastar lite sämmre bollar ifall dom skulle försvinna *S*

http://schaferlyan.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

13 februari 2011 08:28

Ja gårdagen var verkligen "fotovänlig" och jag liksom du kom hem med alldeles för många solskensfoton. Det tråkiga är ju, tycker jag, att gå igenom dem och slänga och välja. Du har fått med så många bra solskensbilder idag!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

13 februari 2011 21:10

Ja det syns att ni haft en underbar dag i solen...Det var lika fint här hos oss och en inre röst bara skrek ut!
Ibland säger bilder mera än ord! Förstår att det var svårt att välja bort bilder men som du säger...det går ju inte att ha för många, fast det är kul med många bilder i bloggen tycker jag!
Så önskar vi er en fin ny vecka och vi hoppas att ni får en fin alla hjärtans dag...
Sköt om er kram!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

13 februari 2011 21:11

Härliga bilder! Hoppas att solen även lös hos er idag, här var det ordentligt kallt men med sol så det var riktigt vackert:)

http://www.starsweepers.se

 
Sarah

Sarah

13 februari 2011 21:32

Kanon härliga bilder :) haha är det där någon schäfer grej med pinnar och till varje pris ta dom ÄVEN fast dom sitter fast??!! ;)

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

13 februari 2011 22:14

Visst är det underbart med solen. Nästan så man förlåter att det kom så mycket snö :-)
Och härliga bilder blir det också.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards