Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 2 juni 2011

En Bra Hundig Dag

Av Heratorpets Vinja - 2 juni 2011 20:37

Fm började med en valpträff ute på bruks. Det var Jessica med Skeppartorps kennel som hade träff för sina flatvalpar som nu hunnit bli ca 5 månader. Tyvärr var det bara 3 som kunde komma.


Jag och Vinja var med en liten stund och var med som lite "störning/miljö träning" för valparna.


Några bilder från valpträffen kommer här.



  

Helene och Blinka.


  

Helena och Eddie.


  

Malena och Lennon.


  

Ebba och Sally.


  

Agneta och Vera.


  

Blinka med familj.


  

Lennon.


  

Jessica och Glimma.


  

Glimma och Jessica.



När vi var klara på bruks så blev det en promenad med Angie och hennes grabbar. Vi åkte till Hagby och gick en sväng där  Walking The Dog Female . När vi var på väg ut så såg det ut som det skulle bli regn  Black Cloud, men det blev det inte alls. Blev i stället rätt soligt och varmt  Sweaty så vi vände lite tidigare än vi tänkt oss från början. Dagens sväng blev ca 7,5 km.


Lite bilder från den blev det självklart   .



  

Så söta dom är Zäpo och Vinja   .


  

Rex fick posera lite också.


  

Inte snällt att lipa åt fotografen.


  

Vatten paus.


    

Kolla in mor och son, har samma stil när dom dricker vatten.


  

Fina gossen Zäpo.


  

Mattes snygging.


  

Zäpo och Rex tar sig en paus.


  

Vinja vill ha Zäpos pinne.


  

Dragkamp är kul.


  

Morsan vann och sonen blev utan pinne.


  

Så söt han är Zäpo.


  

Mor och son poserar på stenen.


  

Gruppbild på stenen.



Usch, i morgon så börjar jag jobba igen, inte så kul alls Thumbs Down. Men det är som sagt inte mycke att göra åt. Bara gillra läget och gå dit tills man vinner dom där 110 miljonerna på tipset  Wink.


Inte speciellt lätt att komma i säng i tid när det är så ljust och fint ute. Brukar tyvärr bli alldeles för lite sömn innan klockan ringer  Alarm Clock .


Ska försöka hinna in till några av er innan jag lägger mig. Dom jag inte hinner in till ber jag så mycket om ursäkt till  Sorry.



Hoppas att eran dag varit bra, ha en fortsatt skön ledighet ni som är lediga i flera dagar.


Bye, Bye  Kisses.









 
 
Rudi

Rudi

2 juni 2011 21:21

Oj, så stora och fina valparna har blivit! Och vilka jättesnygga foton du tagit idag! Jag håller med om att det är inte lätt att komma i säng junikvällar! Hoppas du får sova några timmar i alla fall!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

2 juni 2011 22:15

Vattenskål är nog något man borde försöka ta med sig! Brukar annars passera vid små bäckar med jämna mellanrum, men har det inte regnat på ett tag brukar dem inte erbjuda så mycket vatten att plaska runt i.

Sv: Ja, jag ser själv fram emot detta! :P

Med lite tur så hinner vi färdigt med allt som är planerat för helgen! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

3 juni 2011 00:12

Känner igen det där med att inte komma i säng ;-) Jaa, jag har sagt det förut och säger det igen. Såå härliga bilder på härliga hundar.
Jag får i så fall också be om ursäkt för att jag inte varit så aktiv som jag vill här inne. Men jag kommer snart igen med full styrka :-)
Ha det bäst på jobbet.
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

3 juni 2011 06:37

Sv: Ja, för ovanlighetens skull så har man misslyckats med att krossa tummen gång på gång :P

Det känns jätteskönt att äntligen vara igång med det gamla förrådet, för det var lite av en skamfläck!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

3 juni 2011 08:14

Jaha du, kanske bäst man känner och inte bara tittar på tänderna tur man har vovvar som man törs slänga in näven i munnen på.
Dom växer så det knakar Gänget.
Fina bilder den lipande Rex är ju så gullig;-))
Surt;-( att jobba i helgen något som en annan är van vid också.
Ha en skön fredag;-)))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
maria

maria

3 juni 2011 08:26

Kul med valpträff :-). En hel del olika hundar ser jag. Vi körde sök igår= härligt. Solen sken fint och idag på morgonen är det sol och varmt redan. Nästan så man vill ta glass till frukost ;-). Har tagit en semesterdag idag så det blir en riktig långhelg. Min schäfer och pudel ligger båda ned när de äter också :-). Fina bilder för övrigt. Ha de gott!
kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

3 juni 2011 11:40

SV. Jaa, 8 år är ju inte så mycket. Bernrar blir tyvärr inte heller så gamla. Men fastnar man för en ras, så är det svårt att tänka sig något annat.
Ha en toppendag
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

3 juni 2011 21:08

Det är klart att man måste hålla fast vattskålen så ingen annan kommer och tjyvar den, hihi.

Rex är en ståtlig hund, med eller utan tungräckning, för det är väl han som lipar?

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards