Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

En Sorgens Dag

Av Heratorpets Vinja - 19 juli 2011 23:39

Idag har det varit en sorgens dag   . Är nämligen så att idag har Angies Rex fått somna in Crying 2. Rex har under en längre tid blivit sämre och sämre. Angie tror att Rex fått cancer någonstans inne i kroppen.


Eftersom Angie inte har tillgång till sin blogg längre, dom flesta av er vet väl vad som hänt. Så har Angie skrivit lite och skickat till mig som ni kommer att få läsa om sist i dagens blogg.


Vi har i alla fall haft en strålande dag här med sol  och det kändes verkligen skönt eftersom då kunde Rex få åka en sista gång och simma som han älskar så mycke. Har även blivit en massa fotande som jag tänkte ni ska få se här.


Blir mest bilder Rex som ni förstår, men även på hans kompisar Zäpo och Vinja.


.

  

Angie och Rex ute vid udden.


  

Farbror Rex.


  

Angie och Rex.


  

Angie & Rex.


  

Angie och Zäpo.


  

Angie med sina grabbar.


  

Sista gruppbilden på hela gänget.


Sen åkte vi till Jolle basen för att Rex skulle få simma lite. Här kommer bilderna från när vi var och badade.


.

  

Rex och Vinja.


  

Rex trivs som fisken i vattnet.


  

Zäpo och Rex.


  

Vinja.


  

Rex med sin dummy.


  

Rex och Zäpo.


  

Hela gänget i vattnet.


  

Alla igen.


  

Rex myser i gräset efter badet.



Här kommer en liten film när Rex simmar med sina kompisar en sista gång.


.


.

Här kommer nu det Angie har skickat till mig.



.


VILA I FRID MIN UNDERBARE REX  - 2002-01-19 – 2011-07-19

Det är med stor sorg i hjärtat som jag skriver detta men idag har min älskade bebis Rex fått somna in och gå över regnbågsbron till himlen….

Mitt lilla hjärta har inte mått riktigt bra på ett bra tag och misstankarna ligger mot att han fått invärtes cancer och då förmodligen i huvudet…alla hans symptom tyder på cancer och det bästa för han var att få somna in…. En utredning hade varit lönlös i detta läge och han hade bara fått lidit mera.

Saknaden är stor efter min älskade Rex !!! Han har varit mig trofast och funnits vid min sida i 9 år och på dagen idag blev han 9½ år. Det var liksom han & jag för alltid !!!

Rex fick vara på sin favoritplats med sin favvo boll idag sen åkte vi och gjorde hans favvo syssla – simma sedan var det han & jag på hans favorit plats med bollen innan vi åkte iväg….

Nu har mitt älskade lilla hjärta inte ont mer, han mår inte dåligt mer och han behöver inte lida mer…

Det kommer en dag när vi får kramas igen Rex och jag vet att du ändå finns vid min sida under tiden ändå…bara på ett annat sätt.

Älskar & saknar dig enormt mitt hjärtegull !!! Rex, du finns alltid i mina tankar och din speciella plats i mitt hjärta finns alltid där bara för DIG REX !!!

Vila i frid mammas älskade bebis Rex !!! //Angie.

 

P.S  TACK Ann för att du är min vän och du ställer upp i alla väder ! Du är en sann vän !! D.S








 
 
Sofie

Sofie

20 juli 2011 06:21

Nej vad sorgligt och jag grät när jag läste det här. Mina tankar går till Angie och Rex idag. Det är verkligen sorgligt. Sedan håller jag med henne i det hon skriver du verkar verkligen vara en sann vän. Härliga kort på gänget en sista gång.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Angie & Zäpo

Angie & Zäpo

20 juli 2011 07:50

TACK ANN <3 <3 <3
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

20 juli 2011 08:44

Nej, så sorgligt! Tårarna rinner när jag läser och tittar på bilder och filmer. Men så underbart att ordna Rex sista dag full av sånt han älskade att göra. Så omtänksamt och kärleksfullt.

De senaste dagarna har Awesome,Sota och så Rex fått vandra över regnbågsbron, så fruktansvärt sorgligt.
Kram till Angie och dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

20 juli 2011 09:26

Fina vackra Rex R.I.P Sänder styrketankar och kramar till Angie!
Baksidan med huundägandet är att behöva fatta dessa beslut :-(

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 juli 2011 10:28

Nej, så tråkigt. Att få göra det han gillade mest, ända till slutet, och sedan somna in.......Äh, det låter så dumt när man skriver. Att förlora en livskamrat är bara jobbigt. Jag som frågade härom dagen hur gammal han var. Tyckte han var så fin.
Att ha en vän som du, när det är tungt, är värt guld.
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

20 juli 2011 11:19

Fy vad jobbigt, lider med Angie!! vila i frid fina Rex!

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

20 juli 2011 18:59

Nä lilla gubben, ja det är baksidan av hundägandet att man måste ta så svåra beslut.
Man har ju varit med om det några gånger så jag vet alltför väl hur det är.

Nej något regn blir det inte här, blir nog Sveriges första öken här om några år;-)))
Ha en skön kväll;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

20 juli 2011 19:40

Usch så jobbigt!!...den dagen vill man inte tänka på när de e dax för att ta detta beslutet men jag har lovat mig själv att ALDRIG vara så egoistisk att jag behåller någon av mina tjejjer för min egen skull utan när de e dax så e de så...fint skrivet Angie om din fina kille!! <3

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

20 juli 2011 20:11

Det gör så ont att läsa sånt :(

Vila i frid lilla Rex!

http://www.henrikolsson.eu

 
Junitjej

Junitjej

20 juli 2011 21:05

Jag beklagar verkligen!!! Det är jobbigt att mista en gammal fyrbenta vän.

Svar: Jag vet inte hur många grader det kan ha varit, men det var absolut inte obehagligt kallt. Det kändes friskt!! Ju äldre jag blir desto mer kåpigare blir jag.

http://junitjejen.se

 
Ingen bild

Jeanette, Sly & Maya

20 juli 2011 22:04

Så sorgligt! Beklagar sorgen, även om jag inte känner Rex så blir jag väldigt berörd. Det är så tufft när det är dags att säga adjö... Vila i frid Rex! Kram

 
Ingen bild

Göte Lindholm

20 juli 2011 22:45

Jag har följt historien om Rex. Han hade tur och fick ett bra liv. Ändå gör det ont att läsa att hans tid är slut. Angi du är en fin matte med mycket känslor. Nu får Zäpo ta hand om dig.

 
Ingen bild

Angie & Zäpo

20 juli 2011 23:23

TACK allihopa för era kramar, fina kommentarer och er omtanke <3 !!! Värmer gott om hjärtat <3 !!
Är rätt säker på att Rex tittar ner på oss och vinkar <3
Kramizar !!!!!!!!

 
Kerstin

Kerstin

21 juli 2011 23:39

Vilket fint och värdigt slut för en älskad vän...Tack för att du delar med dig!
Kram Kerstin

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
Anna med flock

Anna med flock

22 juli 2011 17:20

Beklagar sorgen över att ni förlorat en vän, många tankar till Rex matte som mist sin ena livskamrat.

http://timsevimse.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards