Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2011

Simträning, Hundbus & Hallonplockning

Av Heratorpets Vinja - 1 augusti 2011 23:17

Hade ju lovat er igår att jag skulle visa bilder från lägret. Men nu visade det sig att det blev så många att det är dumt att fylla upp hela bloggen med dom. Därför har Angie lovat hjälpa mig att göra ett webb album så jag kan lägga in många flera bilder. Hoppas att det ska kunna fixas i morgon.

Då kommer ni även kunna få se flera bilder än dom jag tänkt lägga i bloggen.


-----------------------------------------------------------------------------------


Så till dagens bravader.....


Har varit jätte varmt här idag  Sweaty, så någon promenad i värmen var verkligen inte aktuellt. I stället så åkte jag och Angie till Jolle basen för lite simträning med vovvarna  Synchronized Swimming. Blev ett redigt pass idag för dom fick simma i 50 minuter  Phew, dom fick även simma ett gäng intervaller.


Är verkligen kanon att ha tillgång till sånt bra badställe när det är så varmt ute.


Lite bilder från dagens simtur kommer här.


.

  

Skönt att svalka sig lite i värmen tycker Vinja.


  

Zäpo gillar också vatten.


  

Angie på bryggan.


  

På väg in efter en intervall.


  

Söta Zäpo.


  

Zäpo väntar på att sin dummy ska kastas.


  

Mattes lilla sjöjungfru.


  

Par simning.


  

Mor och son i strandkanten.


  

Men hallå, jag vill bada mera tycker Zäpo.


  

Fina Zäpo.


  

Väntar på att bollen ska kastas.


  

Full fart efter bollen.


.

På em så hämtade jag Mia och Greta i stan för att följa med dom hem. Skulle plocka hallon hemma hos dom, dom har nämligen MASSOR av hallon hos sig.


Var kanske inte så lätt att plocka bland alla tistlar och brännässlor, men jag lyckades plocka 3 burkar. Har inte kollat än hur mycke det blev men jag tror det blev 2-3 liter, kanske mera.


Vinja och Greta fick även leka lite hemma hos dom. Dom hade jätte kul, Greta är ett riktigt yrväder så Vinja fick väl tala om några gånger att hon skulle lugna ner sig.


Lite busbilder på Vinja och Greta kommer här.


.

  

Greta och Vinja.


  

Lite bus.


  

Hallå där, nu tar vi och lugnar ner oss lite tycker Vinja.


  

Fina flickorna Vinja och Greta.


  

Lite brottning.


  

Kom igen då.......


  

Vinja kollar in Greta som rullar i gräset.


.

Ja nu är klockan snart 12 så det börjar väl bli dags att leta upp sängen   . Men först måste jag väl kolla runt en stund hos er andra också.


Får se vad som händer i morgon, men om det är lika varmt som idag så blir det nog simning i morgon också   .


Hoppas att ni alla haft en bra måndag   .


Sköt om er och Natti, Natti   .








 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 augusti 2011 00:17

Många bilder blir det!!! Smart med ett album.
Vad bra med ett så bra bad ställe för hundarna. Vi har ju en bit att åka, till bra hund-bad. Men, nu kan vi åka och simma i bassäng, om vi vill, hahaha. Så skönt.
Är Greta släkt med Vinja?
Så gott med hallon. Dom är så förbenat dyra att köpa :-(
Jo du, varmt är bara förnamnet idag.
Har hört att det är 45 grader eller mer i Turkiet nu. PUST!
Kram på dig

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 augusti 2011 00:34

Aa, visst är det märkligt! Men jag tror att det var lite enklare från början, men så sköttes det inte av dom som lånade bassängen. Därför blev det hårdare regler. Fick skriva under papper på att jag tagit del av alla bestämmelsre. Det är väl iofs helt ok.
För att simma båda hundarna, måste jag boka två tider, eftersom jag inte får ha dom samidigt i vattnet. 100:-/ simtid.
Vi är bara borta en vecka, eftersom vi har Mille med oss. Jaa, hur tror du jag ska klara mig från bloggen? ;-) Kanske skulle ta och göra inlägg i förväg, som läggs ut varje dag? Hmm......
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

2 augusti 2011 00:51

Joodu....med all städning som ska göras, skulle jag inte hinna simma båda på 45 minuter. Ska prata med dom igen, när vi blir lite "varma i kläderna" Anledningen är skaderisken?!
Jag vet ju inga detaljer kring valpen. Blev ombedd att sprida det. Men visst, jag tänker "på en gård"........var valpen ensam ute? Eller? Hemskt är det i alla fall.
=)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

2 augusti 2011 05:28

Härligt att kunna plaska runt lite i vattnet :)

Det behövs verkligen ibland! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Anna med flock

Anna med flock

2 augusti 2011 06:30

Skönt att få bada i värmen! Ni ser verkligen ut att ha haft det toppentrevligt på kennellägret :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Angie & Zäpo

Angie & Zäpo

2 augusti 2011 07:46

Så fina bilder det vart igår på alla vovvar !!
Jösses, så stor Greta blivit ... har ju inte sett henne på ett tag nu ;)
Ses Sen :) !!

http://teamaroz.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

2 augusti 2011 09:14

Dom blev ju bra bilderna. Kanske "snor dom" till min blogg sedan :-)
Blev "förskräckt" i morse då jag var taggad i fem foton på FB. Var inte med på en enda bild, men "människan" ja du vet :-( tyckte väl det var roligt. Det var bara en karl på bilderna.
Lyckades i alla fall få bort dom.
Kram!

http://www.razzeltrazzel.se

 
Monica

Monica

2 augusti 2011 09:15

Mina hallon har torkat bort snyft.
Härlig är hon Vinja gillar visst dom flesta hundar det är guld värt om man ska ha lite umgänge.
Har hittat något skumt i Argos andra öga;-(((men han lider inte av det och det retar inte heller sitter på ögonvitan.
Ha en bra dag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

2 augusti 2011 13:51

Jodå, jag har haft en bra dag om man bortser från att Åskar dök upp och spökade sig nästan hela dagen, tvi attan.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annica,Älsa o BollnäsTrollet

2 augusti 2011 15:10

kikar in till er och ser att ni har det bra:) super härliga badbilder på voffsen, jag blev också badsugen när jag såg dom:)
jag har fortfarande inte uppdaterat:( meeen jag ska väl;)
ha det så bra!

 
 Rudi

Rudi

2 augusti 2011 17:29

Härligt med så mycket simning på sommarschemat! Det ska bli roligt att se albumet från lägret, speciellt kul att se Dio med familj förstås!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

2 augusti 2011 19:02

Bada är ungefär vad man kna fördriva tiden med nu när äckelhettan slagit till igen.
Mina svampar torkar bort så jag rikserar ju att bli arbetslös ett tag om inte hälsovådliga regnet kommer

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
becca & olga

becca & olga

2 augusti 2011 20:14

Håhå så härligt :D Vi har med badat som attans idag. Vilken värme det varit alltså ;)!

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

2 augusti 2011 22:02

Hej Monica!
Kan det vara pannus på ögat?

http://www.razzeltrazzel.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

2 augusti 2011 23:01

Vilken härlig sommardag ! Bad och bus! Kan det bli bättre? Ser fram emot bilderna!

http://crllaue.blogspot.com

 
Malin

Malin

3 augusti 2011 00:04

Skoj med ett webbalbum :) Ser jag fram emot! .. mkt fina bilder du bjuder på idag,riktiga badhundar :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards