Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Vinjas Valpar 2 Veckor Idag

Av Heratorpets Vinja - 17 juni 2012 23:13

Ja då har jag varit och hälsat på Vinja och hennes söta valpar igen   . Vad dom vuxit dom små liven och vad söta dom är   .


Vinja blev som vanligt super glad när jag kom   .


Alla valparna har nu öppnat ögonen så nu börjar dom verkligen se ut som små hundvalpar   , förut var det mest som ett gäng marsvin som kravlade omkring   . Det går verkligen attans fort, om en vecka är dom ännu stadigare på sina ben och kan gå ännu bättre.


Tyvärr så går ju helgen alldeles för fort   , hade gärna varit mycke längre hos min lilla flicka. Bara hoppas att veckan går fort så det blir helg igen   .


Som vanligt så blev det en väldans massa kort tagna. Så det blir som vanligt uppdelat på flera dagar.


Här kommer första omgången med kort.


.

  

Tiken märkt nacke.


  

Gosse märkt vänster bak.


  

Tiken märkt nacke.


  

Liten gosse, men ser inte vem.


  

Riktiga matvrak är dom allihopa.


  

Trångt vid mjölkbaren.


  

Lite syskonmys.


  

Två gossar.


  

Sömnig liten gosse.


  

Man blir trött när man ätit.


  

Börjar röra sig mera nu.


  

Mycke tvättande är det av dom små.


  

Tik märkt rygg ser till att få sig en massa mat.


  

Visst är dom söta.


  

Bäst passa på att vila lite medans barnen äter.


  

En till som är trött.


  

Bra att kunna använda sitt syskon som huvudkudde.


  

Så gulliga dom är.


  

Hallå där, stör mig inte när jag sover....


  

Mätt och trött liten valpis.


.

Ja det var dagens bildskörd, kommer nog mera i morgon. Har även en liten filmsnutt som ni får se nån dag.


Vädret har ju tyvärr verkligen inte varit nå lysande i helgen   , har regnat både igår och idag   . Visst har solen lyst lite också   , men mest så har det varit trist och regnat. Har även åskat en del också   .


Nej nu ska jag kolla lite på Tv:n   och sen gå och sussa lite   . Har natt hela nästa vecka så jag är ledig på dagen i morgon också   .


Får kolla in vad ni andra gjort under helgen i morgon, för nu börjar jag bli rätt trött   .

 
 
Catarina

Catarina

17 juni 2012 23:42

Dom är för söta :)

http://keckla.bloggplatsen.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

18 juni 2012 07:25

Oj, vad vi ser fram emot filmer och foton när hela gänget börjar busa runt!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

18 juni 2012 08:14

Vad valparna har växt!!
De är verkligen hur fina som helst.
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

18 juni 2012 10:48

Åh nu börjar dom bli söta "på riktigt", om ett par veckor kommer jag smälta som smör om jag tittar in här när dom börjar busa runt lite mer ;) Härligt att dom verkar må prima både valpisarna och Vinja!

När jag fotar i simmet försöker jag öka vitbalansen i bilderna för att få dom lite ljusare (jag fotar utan blixt på högt iso tal och ganska snabb slutare). Jag har en knapp på kameran där jag kan trycka och sen öka vitbalanden med ngt steg + om jag är inomhus och det är mörkt. Min sambo har hjälpt mig lite med att försöka förklara inställnngarna för mig... det tog ett tag innan jag ens förstod någonting ;-), jag är inte så teknisk..

Önskar dig en fin vecka, kram!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Emma och malte

Emma och malte

18 juni 2012 10:49

De är så fina de som valparna :-) Och gud vad de växer fort! Måste va roligt att få vara med och se hur de utvecklas:-)
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Annica

Annica

18 juni 2012 13:04

Men oj dom blir bara sötare o sötare=)härliga foton på dom små!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ewa o Dexxon

18 juni 2012 15:39

Oj vad stora de blivit redan! Vilken bra mamma Vinja är. Blir spännande att se vilken som blir din av tjejerna. :)

 
Monica

Monica

18 juni 2012 16:15

Nu börjar dom se ut som schäfrar, en vecka till så;-)härligt att hela lilla flocken mår bra.
Ha en skön kväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

18 juni 2012 16:18

Sååå himla söta!!...har du bestämt dig för vilken tik du ska behålla och har du bestämt dig för något namn...jag har varit urusel att blogga och kika in hos er...så less på AF som nekar mig att arb.träna trots att jag ordnat plats under sommaren och vill tebax till skolan i höst!! Ha en bra måndag!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards