Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2010

Sovmorgon, Promenad & Träning :)

Av Heratorpets Vinja - 27 augusti 2010 21:18

Idag har det både varit slappar dag och lite fart   . Vaknade vid 7 taget när sonen skulle åka till skolan. När jag ändå var vaken så gick jag ut och rasta Vinja  Walking The Dog Female och gav henne frukost Hungry .

 

Sen gick jag och la mig igen och sov  Falling Asleep och vakna inte föräns halv 11 nästa gång. Var så skönt att få sova lite.

 

Vid lunch tid så kom Sara hit med Ziwa och vi gick en promenad runt Torshälla. Vinja blev glad att träffa sin dotter men tyckte hon var lite väl kaxig så hon behövdes sättas på plats   .

 

Lite bilder från promenaden kommer här.

 

 

  

Vid båtslipen. Ziwa kommer i full fart medans Vinja tar det lugnt.

 

  

Mycke spännande dofter finns det.

 

  

Vinja smyger på Ziwa.

 

  

Ziwa kollar läget nere vid vattnet.

 

  

Mor & dotter så fina.

 

  

Ziwa hitta några ankor att spana in.

 

  

Ett gäng ankor.

 

  

Finns det nått kul där nere kanske.

 

  

Lite miljöträning på bryggan blev det också.

 

På em blev det en tur till Kjula skogen för att träffa Janne & Berra för lite spårträning.

Vinja fick nog ett fullspår i varierande terräng. Gjorde ett bra upptag och kanon spår, bara lite strul i en spets vinkel men hitta alla pinnar Na-na-na-na. Hon är så duktig min lilla flicka och tycker verkligen det är kanon kul att få spåraWakka Wakka .

 

Känns även skönt att upptagen går så bra. För kanske ett år sen så kändes det mera som ett lotteri om det skulle bli rätt   eller fel   . Men inte nu längre eller det har faktiskt varit så ett tag nu. Hon kollar många gånger av vilket håll och har valt rätt många gånger nu Woohoo!. Får bara hoppas det blir så den dagen vi ska tävla också Thinking.

 

 

  

Vinja med slutapporten.

 

  

Bollen vill man ju ha som belöning när allt är slut.

 

  

Uppletande han vi med också, hitta alla 4 saker och hade en minut tillgodo   .

 

  

Janne selar på Berra inför spåret.

 

  

Nu är dom på väg.

 

  

Långt där ute är dom.

 

  

Berra hittar en apport.....

 

  

Och så här glad blev Janne då....

 

  

Fruktansvärt mycke mygg var det så Vinja fick en filt på sig. Fast inte konstigt myggen kom in när jag hade gallret öppetWink  ROTFL.

 

 

Sen bar det av hemåt, fast det blev ett stopp ute på Vallby vägen för lite fotandeSnappy . Såg en sån otroligt vacker solnedgång så jag var tvungen stanna och knäppa lite bilder.

 

 

  

Kolla så vackert, inte kunde man missa fota nått så vackert.

 

  

Så här såg det ut hemma på parkeringen, riktigt häftigt det också.

 

Detta har varit våran fredag. Riktigt givande dag med både promenad, träning och sovmorgon.

Lyckades även i kväll få en fin bild på månen.


  


Så med denna bild önskar jag och Vinja natti, natti.






 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 augusti 2010 22:20

Härligt att det gick bra med spårandet :) Övning ger ju färdighet :)

Sv: Ja, skylten hade jag tänkt låta vara oval, men texten "Välkommen till Hundgården" och så ett litet tassavtryck :)

Oljat trä, men svart text tror jag skulle bli bäst - om man inte vill avancera och sätta skyltbelysning. :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 augusti 2010 22:35

Sv: Tack för tipset med metallbitarna :) Det hade kanske varit något. Varför inte en schäfer i profil? :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 augusti 2010 22:41

Sv: Absolut! Det ska jag tänka på :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

27 augusti 2010 22:51

Vilken härlig dag och vilka härliga bilder :). Synd att vi inte träffades i Kjulaskogen... Men kanske kan bli någon spårträff snart igen? Kram

http://www.skeppartorps.se

 
Monica

Monica

28 augusti 2010 15:01

Måste vara roligt för dej att träffa hennes valpar, vad duktig hon var Ziwa som inte apporterade änderna.
Uppletande gillas här, Ebba är ruskigt metodisk riktigt rolig att jobba med fast hon är en VV.
Snygga bilder på solnedgång och måne, måste ut och testa månen någon kväll;-)
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 augusti 2010 15:10

Sv: Ja, en trisslott kunde ju skynda på det hela :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Carina

Carina

28 augusti 2010 18:50

Vilken härlig dag ni har haft. Så kul att spårandet går så bra, man blir så glad när det går bra för hunden. Du får ju stänga gallret så att inte myggen kommer in hihi, ha det så gott, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

28 augusti 2010 19:29

Du hinner med mycket på en dag :)Mor och dotter är lika:)Fina foton i bloggen :)

Sv: Ja hon är en bra hjälpreda :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards