Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Promenad & Simträning

Av Heratorpets Vinja - 14 januari 2011 23:53

Blev en tur med Angie och grabbarna efter lunch. Vi åkte till Våtmarken för att gå en svängWalking The Dog Female . Gick inte hela vägen idag så det blev nog en ca 6 km.

 

Någon sol såg vi skymten av fast dom sagt det skulle kommaCrying.

 

 

Vinja och Zäpo busade och hade kul som vanligtBounce , blev en massa bus i snön.

 

 

  

Först lite brottning.

 

  

Kolla vilken häftig bild, synd bara dom hamna lite utanför   .

 

  

En snöig Zäpo.

 

  

Mor och son så söta.

 

  

Kolla in Zäpos skutt.

 

  

Bus.

 

  

Hela gänget.

 

  

Rex och Zäpo så fina.

 

  

Min fina flicka.

 

  

Rex med sin boll.

 

  

Mor & son leker med samma pinne.

 

  

Lika envisa bägge två.

 

  

 

 

  

Kul med dragkamp.

 

 

 

På kvällen så var det dags för lite simträning i Strömsholm. Blev ett pass på drygt 30 min och 2*2 min i Jet Streamen.

 

Idag så var Zäpo med och simmade med morsan. Gick riktigt bra för att vara första gången   . Men Vinja tyckte nog sonen var lite jobbig som ville hänga på morsan hela tiden.

 

 

  

Zäpo gillade att simma.

 

  

Vinja gillar också att simma.

 

  

Simmar så fint bredvid varandra.

 

  

Zäpo ville ha Vinjas leksak så han höll nästan på att dränka morsan, för ingen ville ju släppa.

 

  

Vinja kämpar i Jet Streamen.

 

  

Nyfilen Zäpo som undrar vad morsan gör i linan.

 

  

Zäpo blir tvättad.

 

 

 

Så har våran dag sett ut. Nu är klockan mycke och jag ska ut och rasta Vinja och sova  Pillow. Får kolla in hos er i morgon för jag orkar inte vara vaken så länge till.

 

Sköt om er så hörs vi i morgon.

 







 
 
Kicki

Kicki

15 januari 2011 10:07

...hej tjejjen!! hoppas allt e bra med både dig å den fyrbenta...här e de förkylning som gäller, och vi håller tummarna för Annie nu som ätit den sista antibiotikakuren för den här hången...nu måste de va slut på allt skit som varit!! Ha de bäst å så hoppas vi på lite sol idag men de ser inte så ut än här iaf!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kicki

Kicki

15 januari 2011 12:00

Ja du man får prova sig fram har dock testat halti men hon har dragit sönder tre st, har inte varit några problem att sätta på å så men när de börjar kännas så blir hon heeelt rabiat....har inte använt den p länge men ska prova igen tänkte jag...fjärde gången gillt kanske...vet du om Monica ringde till SKK å kollade de vi har pratat om?? hon skulle höra av sig men har inte hört nått!! ha de gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

15 januari 2011 12:07

Vovvarna verkar i alla fall inte lika ledsna över den stränga vintern :P

Ha en fin dag ni också!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

15 januari 2011 13:52

Det ser rätt skönt ut det där med simning men att åka ända till Strömsholm kan det inte bli tal om, ska visst finnas en lite i Falun men dit har vi 25 mil enkel resa. Inget som jag vill i alla fall, drygt med resa och sen den här kylan som faktiskt idag är lite bättre.

Taxpussar och kramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
junitjej

junitjej

15 januari 2011 15:37

Vilka underbara bilder på de lekande hundarna i snön!

http://junitjejen.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

15 januari 2011 17:12

Duktiga ni är på att simma med hundarna :) Ser så härligt ut på bilderna :)
Bilden där de busar i snön och visar tänderna blev fräck :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

15 januari 2011 18:47

SV: Tack så mycket :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Monica

Monica

15 januari 2011 20:30

Man låser ju med fjärrkontrollen annars skulle jag nog också kunna glömma dom i dörren;-)
Härliga busbilder, två om samma pinne känner vi igen.
Kanske blir simma för Argos också, men än så länge är det ingen som föreslagit det.
Ha en skön lördagkväll:-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

15 januari 2011 22:07

Snygga tänder ni har på fotot! Jag blir allt lite avis på att ni får simma mitt i vintern. Jag har aldrig fattat om det är som rehabilitering efter någon skada som Vinja simmar så ofta, eller...? Skönt i vilket fall som helst!
PS Hussen är så van att jag och matten försvinner på minst tre timmar när vi går ut på lediga dagar. Men efter fyra tycker han att det är lite oroligt. Idag blev det fem ,men han väntade att ringa till oss för vi brukar ju alltid dyka upp till slut :)Och det gjorde vi ju!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

15 januari 2011 23:28

Så härligt att kunna simma så där ofta som ni gör...blir riktigt avis...Du har som vanligt så härliga bilder på samspelet mellan alla era hundar, roligt att det funkar så bra mellan mor o son!
Hoppas du haft en bra helg!
Synes...kram,kram// Kerstin

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards