Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Fan Vad Bra Med Broddar :)

Av Heratorpets Vinja - 18 januari 2011 20:30

Har inte hänt så mycke idagI'm sorry, blir inte så mycke när man jobbar natt. Tycker man inte gör annat än försöker sovaCounting Sheep och ändå blir det inte så mycke sömn så man är jätte trött.

 

Blev i alla fall en promand med Vinja när jag vaknat. Gick även idag Stora Göksten som är ca 7 km. Men skillnaden från igår var att jag inte halkade omkring på våran promenad. Var ju till Stadium och köpte ett par broddar igår och nog var det stor skillnand att gå  Wakka Wakka . Kunde ju gå mycke mera avslappnat idag, lite spännde jag mig nog i början innan man visste hur bra det gick  Thumbs Up .

 

Har inte haft nått kul väder idag heller   , har inte regnat nått men mest mulet och trist ute. Ska väl komma lite sol i morgon säger dom och det ska ju även bli minus grader  No . Så när all snösörja börjar frysa på så är jag verkligen glad jag köpt broddarna   .

 

 

  

Här är mina nya vandringskompisar. Men jösses vad svåra dom var att få på.

 

  

Inte fick jag några broddar inte  , jag får fortsätta att halka.

 

  

Kanske det kommer nått spännande.....

 

  

Visst passar jag bra med båt, tror man kan få denna billigt....

 

  

Full fart efter bollen.

 

  

Utsikt över Torshälla ån.

 

  

Ja, ja men skynda dig knäppa nu då så jag kan leka med bollen.

 

  

Hamnen i Torshälla.

 

  

Herr o Fru Anka var ute och gick på isen.

 

  

Visst längtar man tills det ser ut så här överallt ute   .

 

    

Månen var framme redan halv 3 på em.

 

 

Ja snart ska jag iväg och göra min 2:a natt av 4. Känner mig jätte seg och trött så vi får väl se hur kul den här natten blir Pouty. Som det känns nu kommer det bli en väldigt lång och jobbig natt.

 

Hoppas ni klarat er bra i halkan och kunnat hålla er upprätta på era promenader. Om jag kan så hälsar jag på er i natt från jobbetWink.

 

 

Sköt om er Blow Kiss.

 

 







 
 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

18 januari 2011 20:53

Bra att du fått till det och skaffat broddar, men det finns ju betydligt enklare broddar att sätta på än sådana där. Fast de kanske är slut i affärerna nu:)Att jobba skift verkar fruktansvärt påfrestande, tycker jag. Hur många skift har ni på jobbet? Hoppas du får en bra natt i alla fall!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Anna & Nova

Anna & Nova

18 januari 2011 20:55

Ja visst gör det skillnad med broddar :) Jag ser att du också såg månen hemmifrån dig idag hihi

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Jessica Gnista & Sota

Jessica Gnista & Sota

18 januari 2011 23:35

Vad skönt med broddar, man kanske skulle köpa det!! Jag valde dock att gå dagens promenad i skogen, lite slaskigt men inte halt!! Barmark på stora ställen i skogen :)

Hoppas din jobbnatt går fort, själv går jag på igen i morgon!!

Ses väl på måndag, för visst skulle du komma och gosa med valparna då??

http://skeppartorps.wordpress.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 januari 2011 04:12

Tycker inte heller att man gör annat än sova nu. Det är mycket på jobbet, och dagarna tycks bara bli längre och längre.

Men än så länge så orkar man med det :)

Visst är det bra med broddar! :)

Sv: Ja, dem kan tyckas vara ganska lika - ändå är skillnaderna enorma ibland. Och ibland så små att till och med jag kallar på fel hund :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

19 januari 2011 04:30

Sv: Nä, jag ställde in morgonpromenaden även denna dag! Behövde sova lite längre, och så ska jag försöka börja jobba lite tidigare.

Vovvarna verkar inte bry sig nämnvärt dock. Dem ligger här bredvid och håller mig sällskap :)

http://www.henrikolsson.eu

 
 Rudi

Rudi

19 januari 2011 07:38

Hej igen! Jodå, nu fattar jag dina arbetstider. De verkar påfrestande, tycker jag.
Det är en GPS-Kompass, alltså inga kartor i den, som jag köpte på Clas Olsson för 499:-. Den har en satellitkompass och en funktion som gör att man hittar tillbaka till utgångspunkten samt att den anger hur långt från punkten man är, fågelvägen. jag tror nog att jag får en del nytta av den, främst vid spårläggningen i vår!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Madde

Madde

19 januari 2011 08:19

Grattis till ett bra inköp, dom broddarna är dom som jag upplever som best, känns minst under fötterna och har ett bra grepp!
Idag har det frusit på igen ...

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

19 januari 2011 08:56

...ja broddar e nog en livförsäkring har gjort rejält illa mig i nacken å ryggen så nu e de rent ut skriver förjävligt...men men även den dumme kanske lär sig av sina misstag!! =P

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Sofie

Sofie

19 januari 2011 14:00

Hej! jag har bara anmält mitt intresse till att jag vill delta :) De har inte bestämt än vilka som ska ingå i testpanelen så det är fritt fram och maila och säga att man vill vara med :)

Har också broddar när jag går för annars kommer man inte fram. Min äldsta hund ramlade på sidan igår kväll stackarn när hon drog lite för häftigt efter en spännande lukt. Jag har köpt sådana där andra som bara har en stor metallplatta som man fäster under framtill på foten. Lite pinsamt att alla hör när man kommer och går pga knackningarna i isen men men. Tant i förtid gör ingenting.

Ser också att du har samma halsband till Vinja som jag har till min ungsta Astrid. Bra smak :))

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

19 januari 2011 14:29

Ja, broddisar är nog det bästa för tvåbeningar som inte har inbyggda broddar, hihi. Här är det griskallt igen så vi stannar inne och myser med hussen på soffan.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

19 januari 2011 16:27

Ja man måste vara stark för att få på sej dom där broddarna, inget för en 70 årig tant inte.
Nattjobb ska man ha jämt för att komma i fas och få ordning på sömnen.
Hihi fin var hon i båten din Vinja;-)
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

19 januari 2011 16:56

PRECIS så'na broddar har jag med, dom är suuuper, när man väl har fått på dom :)

Det ÄR svårt att vra pigg när man jobbar natt, sömnen man får under dagen har sämre kvaitet på nå't vis. Hoppa att du får lagom mycket jobb så att du inte hinner bli alltför trött...

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

19 januari 2011 20:53

Matte skaffade också såna där broddar idag. Äsch, sånt är för klna männikjsor jag klarar mej bra utan

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards