Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Väldigt Lite Som Hänt Här

Av Heratorpets Vinja - 25 januari 2011 19:52

Usch vad trött och seg man är efter första arbetsdagenTired. Är verkligen inte kul   när klockan ringer 4,30 Alarm Clock 2.

 

 

Har blåst en massa här idag  Windy, är inte alls skönt. Blir så kallt ute då Freezing Coldfast det inte var mera än runt -4 grader ute. Men det kändes minst som det dubbla.

 

Blev bara en jätte kortis runt Torsharg med Angie, Rex & Zäpo. Lite bus på gärdet blev det och dom fick även springa mellan oss flera gånger så dom har i alla fall rört sig mera   . Rundan idag blev en ca 3,5 km.

 

Var tyvärr rätt mulet ute  Black Cloud så korten blev där efter. Har förökt ljusa och fixa till dom men kan ju inte påstå jag lyckades så braThumbs Down.

 

 

  

En väldigt god och utsökt pinne hittade Vinja.

 

  

Här mötte vi Zäpo och Rex.

 

  

På språng i snön.

 

  

Rex poserar lite.

 

  

Min busloppa.

 

  

Rex och Zäpo.

 

  

Angie och grabbarna busar.

 

  

Söta Zäpo.

 

  

Men spring då Rex tycker Zäpo.

 

  

Tjoohoo vad kul vi har.

 

  

Rex och Vinja ser ut som små pluttar bredvid Zäpo.

 

 

 

Som sagt så har det inte hänt så mycke här idag  Sadly I Can't , men man hinner inte med så mycke när man jobbar och det blir mörkt så fort. Längtar verkligen till våren med längre ljusa dagar  Sunshine .






 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

25 januari 2011 20:48

Här har det med blåst isspikar idag :( Inte alls trevligt på promenaderna :(
Jo jag vet att hon har yngre syskon men det är mycket som inte stämmer och som verkar märkligt men det är spekulationer som jag har och de pratar jag inte öppet om här i cyberymden!

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

25 januari 2011 21:01

Härligt med busbilder!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 januari 2011 04:35

Hos oss hade vi en rejäl dimma, och lite underkylt regn. I natt blev det återigen minusgrader, och vägarna kan nog inte bli halare nu :S

Sv: Ja, nog får man skylla sig själv om man inte lyssnar.

Det är lite kul och se när hon ibland spänner blicken i någon av dem andra, och hur dem sänker huvudet och backar undan :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Annette

Annette

26 januari 2011 07:16

Hejsan
Regn och kyla,,,,mörker
Ena dagen är det 4 plus grader och nästa dag 22 minus.
i Förr går var det 0 gradit och i går 15 minus.
Allt eller inget...hmmm...något är fel det pendlar så man blir tokig och alt blir det.

Jag har givet honom färsk foder fryst hundmat dom ser ut som hambyrgare,

Men det blev inge bättre :(
En uppfödare sa att man kunde testa att ge alergi medicin..gjorde det. Men blev inge bättre.
Badat med lugnande shampoo men nej... hmm...

Sedan har vi funderat på om det stress så vi har lugnat honom och klappa på honom men nej...

Nu har han börjat tappa hår pågrund av kliandet..
Men han är inte röd i huden eller sårig..
konstigt. Han borde ju vara irriterad i hunden om det är alergi eller eksem eller liknande tycker jag jalla fall.
Nu måste vi gå kolla det...jag blir galen.
Jag har testat det som går att testa.
Förra ägaren sa också att han kliade sig. Men hade inte kollat det.
Men då tappade han ju inte hår så han får kala fläkar. För han kliat sig.

Tycker inte om sådant som kan vara vad som hälst.
Men i morgon bejer vi oss...
Byrt blir det antagligen.
Hoppas dom hittar något direkt med blodprov eller likande.

Ha det gott
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

26 januari 2011 08:48

Usch vad segt och gå upp så tidigt...

Vilken bra inomhushall ni var i häromdagen, ljus och med bra golvfäste såg det ut som. Kul med lite träning... det är ju inte helt lätt att få till annars vintertid.

http://timsevimse.wordpress.com

 
Monica

Monica

26 januari 2011 09:03

Nog är man trött alltid men det är nog i mitt fall efter den här hemska vintern, muskler har man ju fått i alla fall. Nu påstår dom att det inte ska bli någon vår heller utan iskyla till långt in i April, och sedan sommar direkt;-(
Tycker bilderna duger bra, tur man kan fixa till dom i efterhand;-)
Ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Jessica

Jessica

26 januari 2011 10:49

Oj vad snö ni har kvar! Malmö har varit snöfritt nån vecka nu men nu har det kommit lite, lite igen. En centimeter kanske.
Härligt med en sån inomhushall. Tycker vår klubb borde bygga en för här i Malmö har vi ju en hel mängd brukshundklubbar inom en radie på ca 7 mil så en hall kanske hade betalat sig själv:)
Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

26 januari 2011 15:04

Det är lite svårt att hinna med i bloggvärlden nu :) Men jag njuter av de stunder som blir över vid datorn och kommenterar de gånger jag hinner. Är det tidsnöd läser jag det jag hinner :)

Ni ser ut att ha härliga promenadstråk :)
Vi har för kallt för promenerande idag -18 grader. Hoppas på bättring imorgon :)

Ha det så gott o snålblåsten!

 
Kicki

Kicki

26 januari 2011 17:01

hmmm... mitt inlägg har inte kommit med, försöker igen då!!
Här har de varit svinkallt idag men kom ut å tränade lite med tjejjerna...kändes jättebra så nu e jag inspirerad att öka på med träningen

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

26 januari 2011 20:42

Ibland är det segt och då brukar det gå bra att hämta kraft hos fyrbentingarna:) Härliga bilder från er promenad!
Det har blivit bara lite här med under några dagar men det hämtar vi igen snart igen!
kramisar :)

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

26 januari 2011 20:45

Sv: Nä, det är inte alls kul med maskinkrångel - men nu ska allt fungera bra igen!

Hoppas att ni har haft en bra dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

27 januari 2011 15:01

Ni ser ut att ha väldans kul men med mina korta ben så skulle jag mest få simma fram i snön. Jag börjar faktiskt så smått längta efter våren då jag kan ta mig fram både här och där.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards