Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Lång Härlig Promenad I Solen

Av Heratorpets Vinja - 26 januari 2011 20:57

Ja då har man avverkat en fm till dåPhew , har bara i morgon kvar att gå upp tidigtWakka Wakka. För sen har jag 4 em dagar och då får man sova lite längre än till halv 5 i alla fall Thumbs Up.

 

Man är verkligen seg och trött när man kommer hem från jobbet och skulle gärna vila liteTired. Men ska man orka ut så är det bäst knalla iväg direkt.

 

  

Idag blev det en redig promenad  Walking The Dog Female . Gick udden ut och sen mot Torsharg, över gärdet mot Viggeby och upp mot Gärtre. Sen mot Glömsta gård och hem. Jag och Vinja var ute ca 2,5 timmar och gick lite drygt 9 km   .

 

Var en strålande sol   ute och ca -10 grader, var lite kallt om kinderna men när man gått ett tag så blev man varmare. Vi träffade även en hund som Vinja lekte lite med. Kommer tyvärr inte ihåg vad han hetteShy Whistler .

 

 

En massa kort blev det också, dom blev bäst i början när solen lyste. Sen blev det värre  Darn när solen började gå ner. Blev väldigt mycke nära bilder på min stumpa idag och en hel del huvud bilder. Har haft jätte svårt att välja då så många blev bra. Så ni får stå ut att en del ser kanske rätt lika ut, men så fina kort var dunt att inte visa tyckte jag.

 

 

  

Hej matte, blir det bra så här.

 

  

Hmm, vad kommer där borta tro....

 

  

Koncentrerad.

 

  

Riktigt vackert vid ån var det med solen och den blå himlen.

 

  

Klockan är bara 14,30 och solen börjar redan försvinna ner.

 

  

Mattes pärla i solen.

 

  

Sitter jag bra så här....

 

  

Min raring.

 

  

Tänker du ge mig bollen nån gång då som jag vet du har i fickan.

 

  

 

 

  

Försök ta mig då om du kan.

 

  

Tjoohoo vad kul vi har.

 

  

Kom och ta min boll om du törs....

 

  

Nej du, jag aktar mig nog för att ta den.

 

  

Hej husse, har du nått gott till mig.

 

  

Hade lite svårt att välja mellan denna bild....

 

  

och den härHmm 2 . Tyckte bägge var så bra så ni fick båda två.

 

  

Men snälla matte inte mera kort nu....Kan jag inte bara få leka med min boll.

 

  

Här är klockan nästan halv 5 och solen är snart helt borta.

 

 

 

Blir ju tyvärr inte så mycke olika foto objekt när man går själv I'm sorry, men inte mycke göra åt.

  

Nu ska jag skynda mig att göra kväll så jag förhoppningsvis inte är så trött i morgon bitti när klockan ringer Alarm Clock.

Hoppas eran dag har varit bra och att ni också fått haft lite solSunshine .

Hörs i morgonKisses .





 
 
Annette

Annette

26 januari 2011 21:58

Hejsan
Jag har också varit ut i solen i dag.
Man måste passa på att få den sol man kan...

Minttu var galen hoppa som en ekore såg jätte roligt ut...

I morgon är det vetrnären som gäller 9.00
Hoppas dom hittar på något enkelt ganska snabbt.

Ha en skön kväll
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Mia och Razzel

Mia och Razzel

26 januari 2011 22:04

Men du får i alla fall till en blogg! Skulle kunna slita bloggplatsen i stycken:-( Grrrr eller om det är min anslutning. Vet inte.
Men fina bilder fick du i alla fall trots att du ar ensam. :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
Anna med flock

Anna med flock

26 januari 2011 22:06

Vad härligt ni ser ut att ha haft det i solen! Skönt att få lite ljus på promenaden, det ger lite ny energi! Själv har jag haft möte och sen jobb på em/kvällen så för hundarna blev det en riktig tråkig dag med bara trista rastningsrundor.

http://timsevimse.wordpress.com

 
Monica

Monica

27 januari 2011 06:47

Härliga lekbilder, ja riktigt vackert väder var det i går. Nu på morgonen var det -13,7 här så elbolagen får sko sej en månad till på vår bekostnad;-(
Fina huvudbilder på världens bästa Vinja.
Ha en skön torsdag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

27 januari 2011 09:15

Blir sugen på att ta med kameran ut idag då vädret är helt underbart <3
Men först bör jag engagera mig i den och tömma den från bilderna i julas vare lite annat som tagit energin...
Dessutom är det isande kallt så man riskerar att frysa ihjäl om man skall fota ute nu *burr*

Ha en underbar dag!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

27 januari 2011 12:22

Många härliga bilder på Vinja :)
Vilket ljuvligt väder ni har haft!

Var det australian cattledog ni träffade?

 
Hillman

Hillman

27 januari 2011 15:05

Jodå nog hade vi sol och griskallt igår men idag har det varit bara 10 minus och lite sol, så det gick an. Fast backen är kallar för det var 20 minus i morse.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anette&Allis

27 januari 2011 15:12

Kikade in på er fina hemsida. Din fina Vinja är ganska lik min Allis.Vilken fin Australian Cattledog Vinja träffade igår!!

Heratorpets Vinja

27 januari 2011 22:26

Hej
Kul att du hittade hit :) Har du någon blogg/hemsida som man kan kolla in :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards