Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Hunnit Med Både Lydnad & Uppletande På Fm :)

Av Heratorpets Vinja - 9 april 2011 23:02

I morse så blev det upp tidigt igenWake Up. Klockan halv 9 var jag hemma hos Angie för att skjutsa henne och Zäpo till bruks som skulle gå kurs som började kl 9.



   

Tränar platsliggning.


   

Hela gruppen.


   

Hmm, undrar vad som händer där borta....



Medans Angie hade kurs passade jag och Vinja på att tränade. Blev först lite fritt följ, försöker få lilla fröken att sluta trängas men det är verkligen inte lättHmm 2, men med lite träning eller rättare sagt mycke träning hoppas jag vi kan fixa det ocksåThumbs Up .


En lång inkallning utan ställande blev det då lilla fröken har fått för sig att sakta in efter ett tag om jag inte kommer med ett stanna. Idag så gick det kanon så vi gjorde bara en och slutade med ett lyckandeWakka Wakka .

  

Lite framåtsändande blev det också, är absolut inte sämre än när vi slutade i höstas vilket är ju jätte bra Yes!. Men hon har lite bråttom i den sakta delen så det får vi jobba mera på. Är verkligen inte ett lätt moment att få riktigt bra No, men det är bara kämpa vidare och hoppas det kan bli lite bättre.


Metall apporten blev det också, första kastet var hon lite långsam men andra gick lite bättre. Hon gillar inte ha den äckliga metallen i munnen Thumbs Down. Får hoppas vi kan få ordning på den också.


Tunga apporten, den går bättreWay To Go . Om hon bara lyckas ta den mitt på så brukar det funka bra. Men hamnar den snett och vikten blir ojämn då ser hon ut som en krabba när hon springer på snedden Crabby.


Stegen tog vi också och den funkar riktigt bra Well Done.






  

Vinja med tränings kittet.


  

Steg träning.



Efter vi tränat klart gick jag ner och vallade av en lite bredare korridor för att göra ett uppletande. Det blåste rätt rejält så hon for omkring en del, men hon hittade alla 4 saker jag lagt ut. Sån duktig liten flickaWoohoo!. Och kul tyckte hon att det var.



  

Kan du sluta fota nån gång så jag får springa ut och leta.....


  

Vinja med ett av dom fyra föremål jag lagt ut.


  

Kolla vad jag hittade i skogen.....



Var kanon att hinna träna lite, har blivit lite dåligt med det men hoppas det ska bli bättring med det.


Efter vi tränat så var det dags åka hem och äta lite innan det var dags att fara till jobbet. Riktigt trött och seg har jag varit på em då det blev nog en aning för lite nattsömn igenFalling Asleep.



Hoppas att ni alla haft en bra lördag med mycke roliga hundaktiviteterRoll Over.



 






 
 
Freja

Freja

10 april 2011 02:01

Ja jisses, jag förstår att du är trött!! Visst har vi aktivitetat oss idag också men här ringer ju väckarklockan vid 11... Frejakramar

http://prinsessanfreja.blogspot.com

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

10 april 2011 07:18

Det märks att det är vår för det verkar vara en massa aktivitet hos alla hundar nu.
Skönt är det att kunna greja med en massa saker.
Matte hälsar att tjärsalvan finns i burkar, samma storlek som kådsalvan och kostar 80 kr st.
Mejla matte på vargkramare(a)hotmail.com om du vill veta mera.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Lisse

Lisse

10 april 2011 08:13

Vilken härlig dag!
Ja det är lite svårt att fungera som människa när det brister med sömnen ;)
Ha en bra dag!

http://greydobs.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

10 april 2011 09:06

Låter som en härlig dag på klubben med träning.Tungapporten tycker jag verkar så himla klurig att lära in, tur man inte tävlar bruks ;)

Av korten och döma verkar ni haft fint väder med, skönt! Ha en fortsatt skön söndag!

http://timsevimse.wordpress.com

 
Rudi

Rudi

10 april 2011 10:30

Jaaa, en dag som jag skulle ha gillat också! Det är roligt att träna och uppletande är ju buskul! Stegen vill jag gå när jag ser den, men matten fegar ur...:-(

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

10 april 2011 10:44

...ja du metall apporten e ett aber...Annie ser nästan spyfärdig ut om jag år henne att ta den å sen släppa....men jag ska ju inte tävla så högt upp med mamsen så vi behöver ju inte hålla på traggla med den...

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Henrik Olsson

10 april 2011 12:08

Så duktiga ni har varit! :)

Här har man själv inte hunnit med hundarna nämnvärt då arbetet på gården tagit all tid i beslag! För hoppas det blir bättre nästa helg!

Ha en fin dag!

 
Hillman

Hillman

10 april 2011 13:27

Det blåste grisvindar här igår, så mycket ute blev det inte och i dag så regnar det, jaja matten och jag hann med en lite runda på morgonen i alla fall. Vinja är ju jätteduktig, hoppsa att hon får massor med beröm för då växer vi hundar, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

10 april 2011 18:33

Ja vi bor uppe i Boden som ligger i Norrbotten. 3.5 mil från Luleå in i landet. Fast vi har betydligt mindre snö än nere vid kusten. Men nu hoppas vi att den snart är ett minne blott

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

10 april 2011 18:38

Jag förstår att du var trött, lite mer sömn skadar ju inte.
Härligt att snön är borta och man kan träna lite igen, har åkt runt lite i dag och det är inte lite träd som rasat över vägarna här.
Fina vårbilder på tösen;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

10 april 2011 21:27

Vi har oxå tränat hela helgen...det har blivit spår, sök och massor av lydnad. Det är så skoj att träningssäsongen börjar på riktigt!
När jag är helt slut så är det bara träning som kan få mig pigg, lägger eller sätter jag mig så är det kört!
Hoppas du är pigg igen...önskar er en ny härlig träningsvecka!
Stor kram!

http://trekillarsblogg.bloggplatsen.seen.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 april 2011 22:37

Visst är det härligt att våren är här, liksom träningslusten. Vad duktiga ni är ;-) Simträna vill vi jättegärna komma igång med nu. (Lite kallt ännu i sjöarna bara, hihi) Vi har ganska långt att åka till inomhussimning :-(
Har suttit och läst på din hemsida, jättefin!
Klart du kan länka ;-) (Gör detsamma)
Ha en skön vecka
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards