Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 5 maj 2011

Jessica & Jag Har Gått En Riktigt Lång Promenad Idag

Av Heratorpets Vinja - 5 maj 2011 23:38

I morse så ringde klockan rätt tidigt igenAlarm Clock . Eller kanske inte super tidigt, men kl 7,30 ringde det. Skulle träffa Jessica vid 9 tiden för att gå en promenad  Walking The Dog Female.



  

Jessica och Gnista väntar på oss.



Vi började att gå mot Torsharg och ut mot Viggeby. Vid bäcken vid åkern så fick hundarna passa på att svalka sig lite innan promenaden.



  

Gnista tyckte det var skönt i vattnet.


  

Vinja tyckte också det var skönt.



Sen fortsatte vi upp och förbi vid Gärtre, tanken var först att gå runt vid Glömsta gård men vi ville pröva nått annat och slippa en massa asfalt. Så vi tog in en stig i skogen som leder till Skiftinge skogens spår.

Var en väldigt härlig sväng i skogen på härliga stigar. Tjejerna fick även köra några intervaller var, men inte så många. Vilket visade sig vara klokt i slutänden.


  

Två fina tjejer poserar i skogen.


  

Gnista kommer springande med sin dummy.


  

En massa grisar hade härjat i skogen såg vi. Hade bökat sönder en massa i skogen   .


  

Vinja och Gnista poserar på stenen med sina saker.


  

Här är en av skogarna som vi gick igenom.


  

Fick gå ner och svalka sig på hemvägen också.


  

Gnista njuter också av svalken.


  

Vinja utforskar nått i vattnet.



En riktigt redig promenad blev det idag, men att den skulle bli så lång som den blev trodde vi aldrig. Jessica och jag var ute i drygt 3 timmar och fick ihop 1,4 mil på dagens sväng. Så idag så har vi alla blivit välmotionerade   .


Det kändes inte så långt medans vi gick, men ju närmare hem jag kom ju tröttare blev jag Phew. Var rätt seg när jag kom hem så det blev några timmars vila i soffanSleeping.


Kommer nog ha redigt ont i benen i morgon för dom känns bra sega redan.



På kvällen så åkte jag ut till bruks och tränade med Ingrid lite. Körde igenom hela programmet och stannade upp där det behövdes och Ingrid kom med tips och råd  Thumbs Up .


Bara hoppas att det går bra på lördag också, även Ingrid ska ju tävla då.



Blev tyvärr inte några kort från dagens träning I'm sorry, men några kort när Ingrid tränade med Bolt fick jag. Tyvärr inga med Allt-I för då låg kameran i bilen.



  

Väntar på inkallning.


  

Stanna kvar....


  

Lite bus och skoj.


  

Tränar in krypet.



Bolt är Ingrids dotters hund men hon pluggar just nu så då hjälper mamma till med träningen.


Känns verkligen i kroppen att man rört sig mycke mera än man brukar. Kollade stegräknaren nyss och det var nog nästan rekord. Har tagit 23611 steg idag och gått lite drygt 1,7 mil.


I morgon så blir det lite lugnare med promenaderna, vill ju inte köra slut på henne inför lördagen. Men lite lydnad blir det nog och även några spårupptag är det tänkt.



Hoppas eran dag varit bra för här har vi haft ett kanon väder hela dagen   .








 
 
Monca

Monca

6 maj 2011 08:10

Det var inte några steg, slår nästan mina när jag travade omkring på och utanför akuten på DS för några år sedan. Förstår att du blev lite
trött;-)))
Grisar ja vad dom förstör + att dom är ju livsfarliga när dom har kultingar.
Fina bilder, ha en bra fredag;-))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

6 maj 2011 08:29

Ja, Rudi skötte sig verkligen exemplariskt i Flen igår. Tyvärr var det bara en till hund där och tränade, så det blev inte så mycket störning som jag hoppats på. Det är så härligt att se honom när han är som bäst, för om han då sackar efter på tävlingarna gör det inte mig så mycket, jag vet ju att han kan!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

6 maj 2011 09:01

Visst är det härligt när det känns i benen att man har gjort nått bra. Men steg på över 20.000 är verkligen inte fy skam. Du har ju gått för två dagar :) Hoppas att du har sovit gott och får en bra fredag :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 maj 2011 09:56

Det kan man kalla promenad, hihi. Det ser jättefint ut!
Åh, jag förstår precis hur du menar, dom där förbaskade tävlingsnerverna. Hur ska man göra för att behålla lugnet?
Sv. Tyvärr är båda två lika förtjusta i ALLT som luktar pyton.
Nu ska vi en tur till Kolmården. Bäst att passa på när vädret är så fint.
Ha en härlig dag ;-)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

6 maj 2011 10:13

...ja du dessa vildsvin!!...de e snart nere i byn här...har kommit ner i vår lilla björkskog här å bökat runt vid cykelbanan som passerar vårt hus...så trist å se skiten..vi ska sätta staket runt klubbens planer i helgen då de börjar komma in på klubbstugan oxxå...när ska de se till å börja skuta av dessa??...fick nita för en stoor bamsing som va ca 1 dm högre än motorhuven, den andra sprang rakt in i bilen å va lika stor den...usch de e så vidriga...håller tumme å tassar här för tävlingen!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

6 maj 2011 12:38

Det var en rejäl promenad idag! :) Härligt härligt!

Har du en vanlig stegräknare, eller är det en app du laddat ner i mobilen? :)

Trevlig helg!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hector

Hector

6 maj 2011 14:00

Hejsan tjejer!
Vilken härlig promenad niu varit på, och vilka lyckosar som har träffat Rudi, det vill jag också göra !
Idag har det blvit en rätt lugn dag hittills. Vi har varit ute med mellanhusse en sväng jag och Wille för att röra lite på oss. Han tog en liten joggingrunda med oss.
Du undrade vart jag kom ifrån i din kommentar hos mig. Jag är från Öland och det är en bit att åka med bil från oss, så jag tog flyget.
Till hösten ska vi tillbaka till Öland, men då åker vi bil, för då ska Wille med han också.
Hoppas du får en fin helg nu, här ska det i alla fall bli lite promenader och annat har jag förstått. Tänk va ett helt år har jag bott här, jösses vad fort tiden gått.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Anna & Nova

Anna & Nova

6 maj 2011 15:27

Härligt med riktigt långa promenader :) Fina bilder på vovvarna med :)

Hoppas du får en trevlig helg :)

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

6 maj 2011 17:44

vilken härlig prommis! Med härliga bäckar att svalka sig i! Så härliga bildeer!

http://crllaue.blogspot.com

 
Malin

Malin

6 maj 2011 17:57

Vad härlig med en riktigt lång promenad :) Kan tänka mig att hundarna var gode nöjda sen :)... Underbar bilder! Hoppas ni får en riktigt trevlig helg.
Kramar!

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

6 maj 2011 19:52

Fördelen med att vara ledig på dagarna :-) Längtar till lilla Greta blir så stor så man kan ta henne med på promenad.
Du får gärna maila bilderna

http://gretasblogg.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

6 maj 2011 20:58

Eran runda det går jag flera gånger i veckan!
Nån mil per dag brukar det bli. Det där med svamp........... du har alla möjlighter att lära Vinja leta svamp i höst.
18-19 september har jag och matte kurs i svampsök i mina vackra skogar. Detta sker ju i samarbete med Marie Ström så kolla www.marieofsweden.se där finns det mer information

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

6 maj 2011 21:14

HEJ
23611 steg herre gud vad du är hurtig.
Har du sett att det finns steg räknare till hund ;) hihihi....undrar hur många steg Vinja tog om du tog 23611?

Jag har tagit ett långt blog uppehåll och tillbringat min tid hos vetrinären :(.
Men nu verkar det lugna ner sig peppar peppar....

Roligt att kolla in och se hur ni har det.

Ha en fin kväll
Annette med vovar

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Ingen bild

Göte Lindholm Bödavinden

6 maj 2011 22:06

Jag är inne på din hemsida varje dag och det är alltid roligt stt se dina fina kort och vad ni gör. Lycka till med träning och tävling. Du har en underbar hund.

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 maj 2011 22:51

Nu sitter vi här och håller tummar o tassar för dig och Vinja i morgon.
Det går säkert superbra ;-)
Skulle ha tagit med mig stegräknaren i dag. Lite kul att se hur långt man faktiskt går. Har även en stegräknare för hundar, som jag fått någonstans. Har aldrig provat den.......Den tål säkert inte vatten, lera, skit ochh allt annat den skulle utsättas för ;-)
Heja er i morgon
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

7 maj 2011 12:27

Det där vattnet de svalkade sig i, tycker jag mera liknar lervälling, här är vattnet klart men alldeles för kallt att stoppa tassarna i. Ingen badvermatur ännu inte, det lär nog dröja för idag är det bara 12 plussisar, hihi. Hoppsa att tävlingen går bra idag och att Vinja hittar allt, håller tassar.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

7 maj 2011 18:24

Hoppas vår tumm o tasshållning funkade i
dag;-)))
Ha en skön lördagkväll;-)
Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards