Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 10 maj 2011

Lång Promenad & Föreläsning

Av Heratorpets Vinja - 10 maj 2011 22:50

Blev en redig promenad på fm idag med Jessica & Gnista o Angie, Rex & Zäpo. Blev den bort mot Skiftinge skogen som vi tog sist.


Men idag var det en del varmare än sistSweaty, blev först lite svalkande i bäcken när vi gick förbi. Hade även tur att få spola av hundarna i Gärdtre stallet som vi gick förbi + en massa vatten både till hundarna och oss.


Var som vanligt en kanon härlig sväng, dock får man nog antingen börja mycke tidigare på morgonen eller gå mot kvällen för innan vi var hemma så blev det väldans varmt ute  Hand fan.


Skönt att komma ut på en ordentlig promenad, vi var ute ca 3,5 timmar och gick lite drygt 1,4 mil Thumbs Up.



Blev inte så jätte mycke bilder idag. Hundarna var ju rätt trötta av värmen så det "hände" ju inte så mycke. Men lite kan jag i alla fall bjuda på.



  

Ligger i skuggan och väntar på Jessica och Gnista.


  

Vinja nere och svalkar sig lite.


  

Gnista gillade också vattnet.


  

Alla nere och svalkar sig lite. Bara synd det blir skitigt så fort dom springer där i, men det försvinner rätt fort.


  

  .


  

En av många vatten pausar.


  

Gnista och Jessica.


  

Angie, Rex och Zäpo.


  

Zäpo och Rex tar sig en lite paus i blåbärsriset.


  

Skönt i skogen hade vi.


  

Så fina dom är hela gänget.


  

Ser ut som att Vinja håller Gnistas tass.


  

Så söta flickor.


  

Zäpo och Angie gosar lite, eller vad dom gör....


  

Vackra Gnista.


  

Så fort det blivit grönt ute.


  

Vinja poserar bland smörblommorna.

  


På kvällen så har jag och Angie varit på föreläsning på Strömsholm. Idag handlade det om

Hur förbereder jag mig när min hund eller katt ska få valpar/kattungar? Det var kul att lyssna på, även om jag inte själv tänker föda upp varken katter eller hundar så var det väldigt intressant att lyssna på.
 
I morgon så börja jag att jobba igen, eller rättare sagt ska gå kurs i 2 dagar. Är verkligen inget jag ser fram emot Thumbs Down. Sitta på kurs från 8-17 när det är så fint väder ute och man egentligen skulle slutat kl 14,00 om jag jobbat. Så att sluta 3 timmar senare är verkligen inget kul Kicking Dirt.
 
Hoppas att eran dag också varit bra.
 
Natti, Natti Sleeping









 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 maj 2011 23:56

En promenad vi gärna hängt med på :-) Tur för hundarna, varma dagar som den här, att det finns vattenhål utmed vägen. Vad gör väl "lite" lera? hahaha. Inte kul att sitta på kurs, inte. Tur det är ljust och varmt länge.
Ska tänka på dig i morgon, hehe
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

10 maj 2011 23:58

Ps. Härligt somriga bilder Ds.

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

11 maj 2011 00:16

Tack för trevligt prom sällskap, härlig runda även om det var gränsfall varmt i dag. Skoj att föreläsningen var intressant. Det lät inte skoj att vara på kurs hela dagen i morgon o tors.

http://www.skeppartorps.se

 
Rudi

Rudi

11 maj 2011 10:35

Tufft att ge sig ut på långpromenad i den värmen! Det hade inte Rudi klarat, han sloknar på en gång när det blir för varmt. Men så bra att få slanga av hundarna vid stallet, det måste ha underlättat för dom!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Team AROZ

Team AROZ

11 maj 2011 10:59

Visst hade vi en riktigt bra dag igår även om det var lite för varmt ...
Hoppas att dagen går fort för dig...låter verkligen inte skoj att sitta inne på kurs hela dan :(
Vi hörs sen.. Kramiz !!

http://www.angieorex.se

 
Hillman

Hillman

11 maj 2011 11:07

Tur att ni mattar är kloka och tar med vatten ut i skogen, för annars kan det gå illa när det är så varmt. Vi skulle nog inte orka gå så långt men vi är gamla både jag och brorsan, så vi promenixar i vår egen takt lite grann i alla fall.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Anna med flock

Anna med flock

11 maj 2011 11:59

Vilken härlig promenad ni verkar ha haft, skönt att vara ute ordentligt i det fina vädret men jag förstår om det blev varmt för er. Tur ni fick många vattenpauser och kunde spola hundarna. Fast tidig morgon och kvällarna är ju ljuvliga nu, älskar vädret :)

http://timsevimse.wordpress.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

11 maj 2011 15:53

Hoppas du genomlidit din dag på kursen, och kan få njuta lite av solen nu.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

11 maj 2011 19:00

Fin schäfer! Ser genomgo ut! :D

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

11 maj 2011 21:30

Det var en imponerade lång promenad! Bra kämpat! :)

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards