Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Hänt En Massa Här Idag

Av Heratorpets Vinja - 21 maj 2011 23:16

Idag har det varit som nån liten marknad vid Sundbyholms slott. Var både lite försäljning och lite uppvisningar av hundklubbarna som finns här. Det var EBK, EHDK och SHK. Tror att det var Studiefrämjandet som anordnade detta.



    

Lite marknads bilder.



Åkte dit till halv 11 taget, var så att Angies grupp på bruks skulle vara där och ha kurs och visa lite vad dom gör.



  

En del av kursdeltagarna.


  

Platsliggning.


  

Angie och Zäpo.



När vi hade kollat en lite stund så gick jag och Vinja en liten sväng ut på udden som finns vid Sundbyholm. Det är jätte fint där men jösses vad det blåsteHurricane. Blev en tur utefter vattnet, Vinja tyckte hon skulle få bada. Men det är alldeles för kallt än, men blaska lite med fötterna kunde hon göra.



  

Riktigt fint är det här. När det blir varmare är det perfekt för hundarna att bada.


  

Vinja poserar lite vid vattnet.


  

Fina tjejen.


  

Härlig utsikt, fast idag lite väl blåsigt.


  

Nere i vattnet och blöter tassarna lite.


  

Hittade en smaskig pinne.



Efter vi var klara där ute så åkte vi hem och gick en promenadWalking The Dog Female. Blev ut mot udden, Torsharg och ut mot Viggeby. Gick även samma väg hem. På den svängen fick vi ihop ca 7 km.



  

Sitter och väntar och spanar efter kompisarna.


  

Blev en huvudbild till.


  

Här kommer dom hela gänget. Även Angies katt ville följa med en bit.


  

Angies katt Kenzo.


  

Zäpo och Vinja väntar på att få gå ner och svalka sig i bäcken.


  

Kul i vattnet.


  

Vinja på väg upp från bäcken.


  

Zäpo i solen efter sitt lilla dopp.



Efter promenaden så blev det hem och slappade lite i framför TvnRecliner och laga mat.


Vid halv 8 tiden så blev det en lite kortis ner mot Torsharg för att träna. Blev lite fritt följ men mest stegförflyttningar, gick rätt bra. Lite krypträning med fokus på att vara tyst i starten och sen dom hemska vänster svängarna. Tycker även dom var helt okej idag Well Done.


Framåtsändandet traggla vi också med. La bollen några gånger för att hon skulle hålla riktningen. Det gick rätt bra, det ända är ju att hon vinglar och kan få lite för kort avstånd när vi tävlar......När vi tränar så funkar det nästan Wink. Lite skall han vi med också.



  

Solen började att gå ner när vi var ute.


  

En nöjd och flåsig Vinja efter dagens träning.



Är faktiskt riktigt nöjd med dagens träning   . I morgon så ska vi träna lite med Janne som ska hjälpa mig.


Nu är jag så jätte trött att jag knappt kan hålla ögonen öppnaFalling Asleep.


Hoppas att eran dag varit givande. Avslutar med ett kort på Vinja i solnedgången.



  



Natti, Natti   .














 
 
Rudi

Rudi

22 maj 2011 11:41

Ja, tävlingen igår ja... Vi bröt efter fria följet. Gruppmomenten gick hur bra som helst. Vi hade startnr två av fem. När det var dags fick jag draaaa Rudi in på planen, sen gick jag ensam efter kommando medan Rudis näsa var fastklistrad vid gräset och han hade jättekul och spårade alla ekipage som gått före oss! När det var dags för stegförflyttningar och vändningar kom han konstigt nog till mig och utförde dem galant :-). Jo, förresten vi fortsatte ju med sättandet och han stod, så då bröt jag , packade in min superglada hund som fick åka därifrån och åkte hem och var faktiskt lite depp ett tag. Vi var anmälda till Kungsör idag och jag beslöt att åka ändå, för värre än i Flen kunde det ju inte gå. Men när vi gick i skogen i morse kl 7 funderade jag på vad som skulle vara det absolut bästa som skulle kunna hända idag på tävlingen. Jo, ett svagt tredjepris och så kände jag efter hur gärna jag ville ha ett sånt och kom på att varken jag eller Rudi skulle tycka att det var en kul fm i värmen, så jag gick hem och ringde återbud och det kändes såååå bra och rätt! Det är ju så roligt att träna tycker vi båda, men att tävla i de högre klasserna är alls inte lika roligt tycker vi. Det är ofta på så blodigt allvar för många ambitiösa ekipage och domare och tävlingsledare får stenansikten och ser inte mänskliga ut längre. Nä, vi ska nog vara nöjde med vårt LP! och LP2, men kommer säkert att prova trean nån mer gång i höst. Och slutar träna , det gör vi aldrig! Sen har vi lägre spår att komma igen i i höst också! Då har vi båda hur kul som helst!(Av oss fem startande i trean i Flen igår bröt tre, en fick 0 pris och en 3 pris) ( Jag kollade just med en kompis som jag skulle tävla mot i Kungsör idag. Vi var fyra anmälda, jag gav återbud, min kompis och hennes vän bröt båda och vad som hände med den fjärde vet jag inte.) Såna här resultat är ju inte kul. Nej takca vet jag att få gå i skogenoch spåra med sin hund!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Team AROZ

Team AROZ

22 maj 2011 11:44

Tack för igår :D !! Det var en trevlig dag :D !!
Fina bilder fick du oxå :D !!
Kramizar !!

http://www.angieorex.se

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

22 maj 2011 16:59

Vilken härlig dag! Sundbyholm Slott & omnejd var verkligen fint:) Klokt att ta ett pass på kvällen i denna värme, ska följa ditt exempel idag;) Ha en skön fortsättning på söndagen!

http://www.starsweepers.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

22 maj 2011 17:29

Skönt att kunna gå ner och svalka tassarna lite då och då :)

Ha en fin kväll!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

22 maj 2011 17:40

En marknad är ju aldrig fel, hittade du något.
På sätt och vi har det varit skönt att det blåst, bilen har svalnat av på nolltid;-)
Katten var söt och solnedgång och hund riktigt fina.
Ha en bra söndagkväll;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Annica

Annica

22 maj 2011 18:54

Lät ju kul med marknad, sen är det alltid roligt att se när hundekipage visar upp sej så där:)Jaa fyy tusan vad det ska blåsa varenda dag, idag har vi iaf haft varmt men det BLÅSER..
Härliga bilder som vanligt:)
ha en skön söndag kväll!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

22 maj 2011 22:29

Vilka underbara dagar ni verkar ha för det mesta och Sundbyholm slott och omgivning ser inte allt för dumt ut.

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

23 maj 2011 14:50

Jätte fina kort som alltid :) Skönt att känna sig nöjd med träningen :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Hillman

Hillman

23 maj 2011 15:04

Här hade vi ösregn igår så inte fasen var det nån höjdare att vara ute, vi var snabba varje gång och ändå blev jag dyngsur.

Jag tycker Vinja är väldans söt på bilderna, om man nu får säga så om en ståtlig voffsing, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards