Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 maj 2011

Tränings Promenad

Av Heratorpets Vinja - 26 maj 2011 23:13

Idag har det varit ett kanon väder på fm med sol   och ingen blåst. Attans otur att man skulle jobba em en sån härlig dagSunny. Ända nackdelen med det fina vädret var att det var attans varmt att gå promenad  Sweaty. Valde tyvärr fel promenad väg när solen sken så mycke.


Var meningen vi skulle gå udden ut och hela vägen ut till Viggeby och samma väg tillbaka. Men jag gav upp halv vägs ut vid ån så vi vände efter att Vinja fått svalka fötterna i bäckenIn The Pool.



Passade självklart på att träna lite också när vi gick förbi Torsharg. Är ju den förbannade apporteringen dom vi kämpar med. Hur svårt ska det vara att va tyst när man hämtar apporten  Kicking Dirt.


Lite kryp körde vi också, är ju vänster svängarna som vi måste träna en massa på och att hon inte ska tränga. Man funderar verkligen ofta på om man någonsin ska få ordning på alla momenten så man känner sig nöjd  Thinking. Perfekt lär det aldrig bli men bättre än det är nu får vi verkligen hoppas att det blir så småningom.


Dagens promenad blev ca 4,5 km.



Några väldigt få bilder blev det på dagens sväng. Men ni får nöja er med dom så länge.



  

På väg ut mot udden. Riktigt soligt och fint var det.


  

Hittade en pinne.


  

Vinja med metall apporten.


  

Svalkar fötterna i bäcken. Bara synd det är lerbotten för så fort dom kliver i blir vattnet brunt. Men går dom upp en liten stund klarnar det snabbt igen.


  

Skönt att ligga i skuggan och ta igen sig lite.



I morgon kväll så ska jag ut och göra en natt, så på dan är jag ledig   . Blir bara en natt då vi ska tävla på söndag. Hu så pirrigt det redan börjar att bli   , hoppas bara vi inte går bort oss i Södertälje skogarna  .


Får se vad som händer i morgon. Men lite träning måste det nog försökas hinnas med.



Hörs i morgon   













 
 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

27 maj 2011 04:45

Vi har själva inte fått del av det där riktigt fina vädret, utan blåst och regn tycks vara en del av vardagen nu!

Men för vovvarnas del är jag ändå lite nöjd över att det inte blivit allt för varmt än!

Använder du dig ibland av kylfiltar? :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

27 maj 2011 07:16

Nä det är inte skönt när solen gassar, Argos har blivit mer värmekänslig på äldre dagar men halvsyrran Signe dampar omkring vilket väder det än är;-)))))Synd att hon är så flaxig annars skulle hon vara en idealisk träningshund.
Härliga bilder, ja små pinnar får dom tag i;-)
Ha en skön fredag;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

27 maj 2011 08:42

Nu har vi bytt bredbandsoperatör, och nu gick det mycket bättre att få fram din blogg. Förut har det tagit så lång tid med alla bilder.
Kul att se vad du och Vinja har för er. Lycka till med tävlandet!

http://www.kohagslyckanskennel.se

 
Jessica

Jessica

27 maj 2011 09:21

Här har vi haft tråkväder men jag är nöjd bara vi får lite sol och kanske 15 grader...är inte så krävande av mig:)
Lycka till på söndag!!

http://www.yrlabus.se

 
Sarah

Sarah

27 maj 2011 11:25

När är det du tävlar? vill ju hålla tummarna! :)

Sv; Haha ja väldigt virrig ;) Alltså denna medicin gör att min hunger är borta så känner inte att jag är direkt hungrig så därflr glömmer jag bort det! Både bra och dåligt eftersom jag behöver gå ner i vikt!

Dom pussar nog tillbaka båda två :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
maria

maria

27 maj 2011 16:45

Härlig prommis :-). Här har det regnat men ut måste man ändå. Ha en bra helg och ha det gott på jobbet.
kram från mig
/maria

http://tassintryck.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

27 maj 2011 22:39

VAd klurigt det är, att försöka komma på hur man ska komma vidare. Beteendet blir väl liksom invant, eller? Vad kul med tävling igen. Antar att det är samma sak i er sport. Om matte är lite nervös, så påverkas hunden, hihi.
Här har vi haft ALLA väder i dag. Klarade oss från regnet under vandringen, skönt.
Här kommer vi att sitta och hålla tassar och tummar, hela söndagen ;-))) Gå inte vilse bara!
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Madde

Madde

28 maj 2011 09:18

Blev något fel då jag skickade komentaren igår :-( (Missade nog koden då jag skickade och sedan stängde av datorn)

Så kul att se att alla schäfrar verkar älska bära stubbar, grenar och träd <3

Sv: Leffe kan faktiskt koppla av inne även då det blir sjukdom här hemma, han passar på att sova ordentligt då... eller annars går han runt och snuttar på en leksak (och reta gallfeber på Nelly)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

28 maj 2011 13:00

Vi vet varför Vinja inte kan vara tyst, hon blir så jädrans glad och det vill hon tala om för dig. Så blir vi oxå så det är inget konstifikt. Krypa är inte så lätt, skulle aldrig fall oss in men det är en annan sak, för vi fattar inte vad det ska vara bra för. Vi taxar kan utföra saker men måste förstå varför annars får det baske mig vara, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

28 maj 2011 21:57

Hoppas att allt är bra med er! :)

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards