Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Uppletande, Lydnad & Lite Bitaövningar

Av Heratorpets Vinja - 30 juli 2011 23:06

Att lägga sig halv 2 på natten när man ska upp kl 7 är verkligen ingen höjdare upptäckte jag i morse   . Jösses vad trött jag var när klockan ringde   . Så idag får vi hoppas det kan bli några flera timmars sömn.


På fm idag så åkte vi iväg ett gäng och körde uppletande på ett gärde. Jösses vad illa det gick   . Hittade första efter rätt mycke letande och sen den andra vet jag inte hur länge hon sprang innan hon hittade den.

Vi slutade efter den för hon skulle inte varit speciellt motiverad att gå ut igen. Till vårat försvar får vi väl säga att jag aldrig gjort uppletande på ett gärde och dom andra som var med sa att det är mycke svårare att leta på gärden.


Så nu lär det bli mera uppletanden på gärden för våran del   .


Efter lunchen så var det dags för lite lydnad. Var meningen vi skulle köra så tävlingslikt som möjligt men ändå med möjlighet att berömma   och korrigera om det behövdes  .


Körde som sagt igen alla moment i eliten. Tyckte det gick helt okej med tanke på hur lite vi tränat. Ingrid som satt bredvid och kollade sa hon tyckte det såg riktigt bra ut   . Det kändes verkligen kul.


Lite bilder från dagen kommer här. Upptäckte att det tyvärr inte finns något kort på Vinja idag   . Men det är inte mycke att göra åt.


.

  

Enduros Cenit på uppletande.


  

Michaela och Hassemans Qach "Izza"


  

Anita och Enduros Blixtra "Ixa"


  

Annelie och Passats Flexi


  

Christer och LitaTill Zpader.


  

Molars Zaiko som är pappa till Enduros C-kull.


  

Enduros Diamant "Dia"


  

Enduros Drive.


  

Aspirants Greta.


    

Enduros Chriga.


  

Publiken.


.

Så har våran dag sett ut idag. Får se vad Vinja och jag hittar på i morgon. Skulle vilja fota lite flera hundar som jag missat och även få lite flera/bättre bilder på dom jag har fotat.


Med lite tur så kommer jag i säng lite tidigare i kväll, 4,5 timmar känns som en aning för lite sömn.


Hoppas att allt är bra med andra där ute. Får läsa ikapp lite bättre hos er när jag kommer hem och sitter vid en bättre data.


Sköt om er alla där ute   .

 
 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

31 juli 2011 09:11

Jag hade en arm tidigare för bitövningar - men jag (mitt dumma nöt) sålde den :/

Jag är sugen att ta upp den biten igen!

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

31 juli 2011 09:21

En riktig nattsuddare med andra ord, lite mer än 4,5 timmar behövs nog om skallen ska funka.
Lilla gumman då, hon kommer nog fort in i det med lite mer träning;-)))kul att lydnaden satt.
Ha det bra;-)))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

31 juli 2011 11:27

Sv: Ja, jag borde tänkt igenom det beslutet lite bättre tror jag :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Junitjej

Junitjej

31 juli 2011 14:42

Så fina hundar!! Vad duktiga de är!

http://junitjejen.se

 
Ingrid

Ingrid

31 juli 2011 20:36

Det såg bra ut på lydnaden i går. Kanske vila är bra?...;-).

Lånar ett par bilder av dig. Hann ju inget fota själv nästan..

http://www.kennelenduro.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

31 juli 2011 23:19

Meeen, inga bilder på fina Vinja??? Joo, dom andra hundarna är jättefina, men ingen går ju upp mot Vinja, hehe. Kul att testa lite nya övningar. Vad bra att lydnaden gick så bra, trots lite träning :-)))
Nej då! Inte blir det tidigt inte. Var bara lite desperat angående boende. Men, men det löser sig!
Kram på dig, och hoppas du får lite mera sömn i natt!!!

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

1 augusti 2011 11:23

Fin fina Zaiko!!! :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards