Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2011

Ännu En Fm På Bruks

Av Heratorpets Vinja - 27 augusti 2011 23:45

Blev även idag en tur ut till bruks på fm. Idag så hjälpte Janne mig med den och kommenderade oss och kollade hur det såg ut.

Ja ni, vad ska man säga om den   , jag själv tycker väl att en del är okej men en massa är inte så bra. Beror väl på vad man menar med bra, men vill man plocka certen så känns dom väldans långt bort just nu   .


Fria följe: Det som är sämst där är att hon tränger så mycke, annars är väl resten helt okej.


Inkallning med stå o ligg: Det tycker jag hon gör bra   .


Framåtsändande: Ja ni, detta helevets moment   , vad ska man säga om det.....Känns verkligen inge vidare, hon galopperar ut bra och brytar oftast av "på rätt ställe" men sen börjar eländet   . Antingen så går hon på för snabbt och går ganska rakt eller annars så börjar hon gå i bågar och kollar in var jag är hela tiden. Det är så det ser ut för det mesta. Det är väl bara träna vidare men det känns som om det aldrig kommer att bli riktigt bra   .


Krypet: Janne sa hon kryper rätt bra, men tyvärr så tränger/plogar hon även lite där också. Idag gick vänster svängen bra, men den kan vara lite klurig om hon inte just när jag ska svänga har koll på det.


Ljudgivningen: Den var riktigt bra idag   , hon skällde bra hela tiden. Det ända var att hon satt inte riktigt helt stilla. Men hon skällde ju som sagt.


Metall apporten: Som sagt, hon är tyst   . Men hon har inte så bra fart in. Så det är också nått vi måste träna på.

  

Tunga apporten: Ungefär som metallen att farten är dålig in.


Hoppet: Var kanon   .


Stegen: Första gången gjorde hon nått som hon nog aldrig gjort, hon missade sista pinnen. men andra gången så gick det jätte bra.


Så mycke mera än det hans inte med innan det var dags att fara hem, äta och åka till jobbet. Har föresten varit kanon varmt idag också   , så Vinja tyckte det var rätt varmt att träna.


Några bilder från våran fm blev det, men även idag så blir det glest med kort Sadly I Can't. Men inte mycke att göra åt.


.

  

Vägen ner mot klubben.


  

Vinja med "gubbarna" som vi använder vid framåtsändande när det inte finns riktiga gubbar.


  

Hoppet klarade hon lysande idag.


  

Vid stegen.


  

Lite busig.


  

Hittat en bra pinne.


  

Ha, ha, försök ta mig om du kan.....


  

Vinja och Sandra har dragkamp.


.

Får se vad morgondagen har att bjuda på. Men om vädret är bra då också så blir det nog lite simträning vid Jolle basen   . Var ett tag sen nu så det gäller passa på innan det blir för kallt i vattnet.


Nu är det hög tid att leta sig in till sängen och kudden   , fast först blir det nog ett inspelat avsnitt av CSI.


Hörs i morgon   .









 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 augusti 2011 00:44

Nu har fortsättningen kommit, hihi.
Vad trist det känns ibland, när man känner att nästan allt går "så där". Men värmen i dag var ju otrolig. Då kan dom väl lätt bli lite okoncentrerade. Förstår att det krävs massor av träning till alla svåra övningar som ni gör.
Jaa, härligt med simning i morgon. Kanske skulle ta och göra samma sak?!
tror inte värmen blir så långvarig.
Ha det gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 augusti 2011 01:07

Jättebra att du förklarar, för en som inte har en aning ;-) i alla fall inte ang. poängen.
När har ni er nästa tävling?
Som tur är bor vi i skogen, så ingen bil behövdes. Lustigt att det nästa alltid händer när man ska iväg på nått. Det går ju inte direkt att torka bort :-(
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 augusti 2011 08:03

Så fin Vinja är :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Rudi o matten

Rudi o matten

28 augusti 2011 09:58

Nu ligger ni i verklig hårdträning ser jag. Härligt när det går bra och man har en kompis so kan kolla och kommentera!
Det finns säkert massor av kantareller i skogen här, men jag är urusel på att leta och hitta, tycker inte det är varken gott eller kul med svamp. Men jag plockar till min mamma som gärna vill ha.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 augusti 2011 10:18

Samma här! Åska ock massor av regn i natt. Luften är nu en helt annan. KALL!

Jaa, just det. 3:dje.......Då är vi på Öland. Synd, för annars skulle jag kommit och hejat på dig och fina Vinja ;-)

Ha en bra dag, du med!
Kraam

http://quilaoronja.blogspot.com

 
sandra

sandra

28 augusti 2011 15:03

Beundrar dig som orkar träna så flitigt...själv är det mest dega som gäller...skärpning måste till här hemma :)

http://www.zamantha-freija.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

28 augusti 2011 15:10

Sv: Nästan hela gårdagen bestod av dåligt väder! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

28 augusti 2011 18:06

Även jag är en som beundrar dig och din ork att träna så hårt :)
Fina bilder,hoppas ni haft en bra helg!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
ulf

ulf

28 augusti 2011 18:21

Ni har ju viljan så det kommer säkert att lyckas.
Det är kul att se att hon är lite busig också för utan att de har det där "lite besvärliga" så tror jag heller inte att de kommer att lyckas med det svåra om du förstår vad jag menar.
Ulf

http://schferliv.blogspot.com

 
Angie & Zäpo

Angie & Zäpo

28 augusti 2011 20:27

Tjoho :D !! Så fina bilder på Vinja :) !!
Ja, jag avundas inte dig med det momentet... hmmm, du kanske har lite träningstips till mig vad jag kan träna på nu..med tanke på det som kommer sen.. (hi, hi :P förstår du vad jag svamlar om ?)

Svar: Ja, det e verkligen kanon att han får följa med till jobbet när det behövs :D !!

Jo, skit trist att det vart sånt här pisväder nu när tanken var att vi skulle simma (ja, hundarna alltså ;) )

Kram På Dig !!

http://teamaroz.bloggplatsen.se

 
Grabbarna boys

Grabbarna boys

28 augusti 2011 22:04

Så himla duktiga ni är.
Och härliga bilder på Vinja!
Vov från grabbarna boys!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

28 augusti 2011 23:31

Hallå! Ingen här?!
Hoppas din dag varit bra, det har vår varit ;-)
Ska iväg tidigt i morgon, så jag avgår härifrån nu!
Vi ses i säkert i morrn´!
Allt gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

31 augusti 2011 10:02

Sånt där krafs har jag aldrig förstått mig på men så är jag ju spårhund oxå så det däringa är nog inget för mig. Gillar inte att göra en massa saker på kommando, tycker bäst att gå i min egen lilla värld och snosa på alla go dofter, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards