Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Lydnad & Intervaller

Av Heratorpets Vinja - 25 september 2011 22:00

Vi har haft rätt bra väder idag också, det var lite blandat sol och mulet på fm men sen på em så blev det sol  .


Blev inte så lång promenad idag. Gick ut mot udden och förbi vid Torsharg. Där blev det en liten mini träning där vi tränade lite kryp och lite fritt följ. I bägge så tränade vi på att inte tränga för det gör lilla fröken i bägge momenten   . Efter en stund gick det rätt bra   , men det är mycke träning innan det är riktigt bra.

Lite vänster svängar i krypet tog vi också när vi ändå var igång och det såg helt okej ut efter ett tag också   .

Varför kan det inte funka så när man tävlar, då funkar ju inte nått just nu känns det som   .


Ca 5 km fick vi ihop på dagens sväng, men Vinja fick röra sig en hel del till för vid ån mot Viggeby så fick hon springa ett gäng intervaller. Blev rätt långa intervaller idag så hon var rätt flåsig efteråt. Hon sprang 300 m*2*4 så det blev 2400 m, så det var inte konstigt hon flåsade en del.


Är kanon bra att köra intervaller där utefter ån för man har bra uppsikt om det kommer någon och det är bra underlag att springa på.


.

  

På väg ut mot udden.


  

Lite bryggkoll blev det.


  

Mattes snygging.


  

Fin utsikt vid udden.


  

Härligt röda nypon.


  

Slånbär.


  

Puss kalas   .


  

Vinja i närbild.


  

Kul med bollen.


  

Lite vackra höstlöv.


  

Den här backen är inte kul. Är visserligen kanske inte jätte lång, men jag som har KOL tycker den är hemsk.


.

Har ju som sagt varit kanon skönt väder idag, hoppas verkligen det kan vara några dagar till när man är ledig.


Får se vad som händer i morgon, på kvällen ska jag i alla fall träffa Janne och vi ska träna lite spårupptag. Kan behövas efter bakspåren sist när vi tävlade.


Hoppas ni alla haft en skön helg, det har i alla fall jag. Sköt om er och Natti, Natti på er   .

 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

25 september 2011 22:40

Oj, vilka fina foton du fick till i solskenet idag!Visst var det en fin dag, lagom varm och solig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

25 september 2011 22:52

Jamen....du menar inte att du ska hoppa i säng nu??? ;-) Ganska smart idé egentligen!
Skönt att veta att alla bryggor blivit ordentligt kollade....
Hur gör du för att träna bort trängningar? Har samma "problem" Eller, något problem kanske det inte är för mig, eftersom jag inte tränar så mycket lydnad. Men tränger, det vill dom gärna göra.
Det är rätt lustigt. Har aldrig varit med om något bråk med bernrar? När vi möter en berner, händer något med hundarna. Det är precis som om dom känner igen sin egna ras. Jaa, jag vet inte.
Typ, "titta, en sån som jag" om du förstår, hihi.
Gissa vad? På det fina, torra fältet som vi gick på i dag, fanns en liten, liten lerpöl. Där var alla 7 vovvar och fick lerinpackning. Det ska ju vara bra, sägs det ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Monica

Monica

26 september 2011 06:53

Härliga höstbilder;-)))
Ja det frågar man sej varför det inte flyter på vid tävling, dom känner nog morsans nerver tror jag.
Det ska visst bli fint hela veckan, ska tvätta i dag så jag hoppas prognosen stämmer.
Ha en bra dag;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

26 september 2011 10:03

Ja folk kan tolka det helt fel om man går med ridspö på sppellplanen *s*
intervall träning är bra och oftast älskar hundarna det!

http://working-gsd.se

 
Jessica

Jessica

26 september 2011 16:24

Vilka fina bilder! Det slog mig igår morse att vi faktiskt fått höstfärger lite varstans, helt plötsligt känns det som.
Ha en bra vecka:)

http://www.yrlabus.se

 
Kicki

Kicki

26 september 2011 17:43

ja vädret idag kan man inte klaga på även om de varit lite kylslaget men de e så underbart att gå i skogen nu!!! ha de gott å trägen vinner...snart ska du se att ni ror hem rubbet på tävlingarna!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Catti, Aleya & Ginza

Catti, Aleya & Ginza

26 september 2011 19:23

Vilka mysiga bilder! Alltid skönt med promenads träningar.

http://www.cholmberg.se

 
Cruellas sida

Cruellas sida

26 september 2011 22:01

härliga bilder! Och en bryggbild! Snart är det för kallt för dom!"suck"

http://crllaue.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards