Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Tränat Spårupptag

Av Heratorpets Vinja - 26 september 2011 21:55

Idag så har det inte hunnits med nån promenad   . På fm var jag nämligen på kurs på jobbet, inte kul alls att förstöra dagen med att behöva gå till jobbet när man är ledig   . Kursen var klar strax innan halv 1, åkte hem och rasta Vinja ut till udden och tillbaka.

Sen hem och fixade lite mat för vid 5-taget så skulle vi träffa Janne för lite spårträning  .


Idag så tränade vi på spårupptag för det var ju det som strulade dom 2 sista tävlingarna.


Janne la ut 4 st upptag.

1:a upptaget gick hon först ut fel men vände sen och tog rätt håll   .

2:a så for hon iväg åt höger och irrade om kring, tog tillbaka henne och släppte på igen då irra hon lite åt andra hållet men gick sen ut på djupet. Hittade spåret och gick rätt håll.

3:e låg rätt nära och det tog hon bra   .

4:e gjorde hon också bra och tog rätt håll direkt   .


Så det som ska tränas på är att lägga upptagen långt ut och att försöka få henne att även gå så rakt ut som möjligt och inte "irra" åt nått håll. Är ju ett tag tills vi kommer tävla nästa gång så det gäller väl ligga i hård träning under hösten och våren så hon vet hur hon ska göra  .


Idag har det inte blivit så väldans många bilder. Gick ju som sagt ingen promenad och när vi spårade så han det skymma på en del så det blev inte så många kort då.


.

  

Poserar lite bland höstlöven.


  

Nästan ute vid udden, var som lite disigt ute idag.


  

En brygga han kollas också.


  

Slussen i Torshälla. På denna bild ser man att det är lite disigt ute.


  

Mera poserande bland löven.


  

Janne ute och traskar Vinjas upptag.


  

Vinja med ett av alla slut hon hittade.


  

Solen på väg att gå ner bakom molnen.


.

Har varit ett kanon väder även idag med en massa sol   . Hoppas verkligen att det är lika bra väder i morgon för det är min sista lediga dag.


Hoppas att ni också haft en bra dag     .


Hörs i morgon igen   .

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

26 september 2011 23:47

Härliga höstbilder på fin Vinja!
Om jag skulle gå den där promenaden, så hade nog hundarna simmat den ;-) Inte heller hade jag fått hjälp med att "kolla bryggor", för tjejerna hade simmat under dom, hehe.

Jaa, visst är det tokigt??? Barnbarn vid 25!! :O

Du har så rätt, valpar är alltid valpar. man får ett konstigt leende, och ett ännu konstigare språk, när man träffar en valp, hahaha

Ha det så gott. Skönt att dagens träning gick skapligt bra.

Vi ses igen, när jag har täckning ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 september 2011 04:42

Vad synd att du inte hann med någon promenad pga kursen - men fina bilder blev det i alla fall från spårträningen :)

Jag försökte kopiera en bild på Vinja, men lyckades inte eftersom du har ett högerklicksskydd. Kan du skicka någon på henne så sätter jag ihop en banner som är 180 px bred, och 360 px hög :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

27 september 2011 08:04

Det ska visst bli fint hela veckan;-)vilka härliga höstbilder och solnedgång.
Ett otyg det där att man ska gå kurs på
fritiden;-(
Det löser sej säkert med spårupptaget;-)
Ha det bra;-))))

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

27 september 2011 08:05

Vilka härliga höstbilder på tjejen. Jag han knappt med någon promenad i går jag heller om det kan vara till någon tröst. De fick mest gå och stuffa runt på gården. har aldrig förstått mig på det där med upptag om jag ska vara ärlig. Går man in en korridor i skogen och slänger ut en massa saker som hunden sedan ska hitta. Ska den veta när alla sakerna är hittade eller berättar man det för hunden att nu är du klar?

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Nina

Nina

27 september 2011 08:05

Hej hopp :)! Yaxxon hade liiite bry med upptagen han med och det fixade vi genom att lägga upptagen i motvind (lite som uppletande, fast av spår) och genom det lärde han sig att gå ut ordentligt :). Kramkram

http://www.palmstrand.se

 
ulf

ulf

27 september 2011 08:22

Tack för din kommentar. Det kändes skönt att få en reaktion. När jag skriver om sånt får jag sällan kommentarer konstigt nog, tycker jag.
Ha det gott med hundarna
Ulf

http://https://schferliv.blogspot.com

 
Madde

Madde

27 september 2011 11:29

Då jag tränar spårupptag brukar jag plocka isär momentet, med först ett par st riktningsbestämelser bara!
Sedan kör jag riktigt spårupptag!
Vi kommer inte kunna tävla förren till våren om inte vi innan dess kör en lydnadstävling!

http://working-gsd.se

 
Sofie

Sofie

27 september 2011 12:31

Läste ditt bloginlägg helt tokigt sorry :) Men ett upptag måste ju kunna bli riktigt knivigt ibland.
Sv: på mitt inlägg. Man ser väldigt tydligt när de blir en flock igen :) och Maya är en hund som aldrig har trängt sig på. Hon är inte hunsad på nått vis utan vill bara inte trängas med de andra två galningarna som verkligen trängs. Hon är en hund som skulle trivas bättre som ensamhund. Nu försöker jag bry mig lite extra om henne och det gör henne så nöjd :) Det är lätt att man glömmer bort en hund som inte kommer fram när två andra galningar står där och låter :)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Malin

Malin

27 september 2011 13:02

Åh nu börjar det märkas att hösten är här,blir så fint ljus på bilderna med alla höstens färger :) .. Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

27 september 2011 17:18

Sv: Du får välja ut en egen om du vill - helst i stående format så att måtten 180 bred * 360 hög funkar :)

http://www.henrikolsson.eu

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

27 september 2011 18:19

Fina höstfärger! Kul att träna spårupptag, sånt är jag dålig på, men är förstås väldigt nyttigt. Jo, rallylydnaden blir nog en ny kul sysselsättning för oss två.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Becca & Olga

Becca & Olga

27 september 2011 19:57

Men! Vilka vackra höstbilder!! Helt underbara. tråkigt att du fick gå till jobbet på en ledig dag :(

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Hillman

Hillman

2 oktober 2011 13:50

Läskigt när det är så där disigt blir liksom lite fuktvarmt, då orkar jag inte gå så långt men här uppe har det varit en fin vecka.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards