Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 september 2011

Hunnit Med En Lite Längre Promenad

Av Heratorpets Vinja - 28 september 2011 20:40

Ja då har man avverkat sin första fm och har en kvarPhew.


Har väl inte varit nån strålande sol idag här, men varmt och uppehåll hela dagen Thumbs Up. Som vanligt är man rätt trött och seg när man kommer hemFalling Asleep så ska man ut och gå så är det lika bra gå direkt man kommer hem innan man degat ner sig Couch Potato .


Som vanligt när man ska ut så har man väldans dåliga ideer var man ska gå nånstansThinking.  Är ju så tråkigt att gå samma jämnt Pouty.


Blev till slut en liten annan sväng idag, även om den började lite lika. Gick ut mot udden och bort mot Kolsta, gick sen uppför en backe och in i skogen en liten runda och fortsatte sen hem.


Fick i alla fall ihop en rätt skaplig runda idag, lite drygt 8 km blev denWakka Wakka . Var så skönt få röra på sig ordentligt.


Bara lite tråkigt att gå själv, men Zäpos tass ska inte gå så långt och Vinja höglöper just nu och ställer verkligen upp sig för ALLT. Så det gäller att passa den lilla damen ett tag nuWink.


En del bilder lyckades det bli, Vinja har fått posera på både det ena och det andra för att få ihop lite kort.


.

  

På väg in i skogen.


  

Lite vattenpaus måste man ju ha.


  

    

Poserar på både stock och sten.


  

Några intevaller i backarna blev det.


  

På väg ut och letar efter sin boll.


  

Hittade den gjorde hon också   .


  

Utsikt över åkern.


  

Mattes fina flicka.


  

Lite poserande vid dom vissna ormbunkarna blev det också.


.

Skönt att bara behöva gå upp tidigt i morgon också   . Jobbar sen em fre-sönd, kanske inte är väldens roligaste jobba kväll över helgen men att gå upp tidigt är inte heller speciellt kul   .


Hinner nog med en snabbis till er också innan det är dags att sova. Hoppas verkligen att det är bra väder i morgon också   .









 
 
Emma och Malte

Emma och Malte

28 september 2011 21:27

Vilka fina bilder på dig där på stocken!! Riktigt snyggt :-)

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

28 september 2011 21:57

Det blev ju fina bilder :-)

http://www.razzeltrazzel.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

28 september 2011 22:19

Rudi blir mer och mer intresserad av Vinjas höglöp, hälsar han!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Monica

Monica

29 september 2011 06:20

Hihihi ställer sej för alla det gjorde vår brukstik också vänstervarvarna har varit betydligt mer svårflirtade tyvärr.
Fina bilder, jag går ensam för det mesta men dom är ju tre så dom roar sej med varandra.
Hundarna här är ju inte direkt trevliga även om ägarna tycks tro det;-(
Vi har inte haft någon sol på två dagar fast dom ritat stora solar men man är ju inte direkt förvånad.
Ha en bra dag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

29 september 2011 08:40

Usch så tråkiga vissa promenader känns innan man kommit ut just för man känner varje m.m av vägen! Men oftast släpper den tråkkänslan då man kommer ut!
Härliga bilder, särskillt den då hon står med framtassarna mot stocken =)

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

29 september 2011 10:13

Ja, här får de också allt ställa upp på att bli fotade ;-) Fast inte alltid de är villiga till att vara stilla :-)

Klart att du får länka till oss! Vi blir så glada då!! Och du får döpa oss till det du tycker är bäst!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 september 2011 10:14

Jaa, här kan vi inte klaga på nya slingor att gå. Nu ser man att höstens färger har kommit ordentligt.
Joo då, Quila fångade en lämmel i går, men hon spottade ut den, när vi sa till. Bra där!
Nu mot Grövelsjön, och några timmars vandring, sedan båtresa tillbaka. Solen skiner och himlen är blå, så det finns inte mycket att klaga på ;-)
(Jag har datorn med mig, och passar på i bilen, hihi)
Kram, kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

29 september 2011 10:19

Vackra Vinja! :)

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 september 2011 12:06

Skönt att kunna försöka hitta nya vägar att gå så det blir lite omväxling! :)

Sv: Något försenat - men nu finns Vinja i bannerform på min sida :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Jessica Gnista & Glimma

Jessica Gnista & Glimma

29 september 2011 13:51

Nästa vecka har jag lite lugnare schema, så då kanske vi kan hitta någon tid att gå långpromenad tillsammans.

http://www.skeppartorps.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 september 2011 16:08

Sv: Jag har ca 15 meter innan det viktigaste är klart - men ska jag bygga runt hela tomten har jag drygt 200 meter kvar :P

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 september 2011 20:47

Sv: Nja, jag behöver göra 15 meter till - hittills har jag gjort drygt 20 meter :)

http://www.henrikolsson.eu

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 september 2011 21:16

Sv: Ja, jag ska försöka hinna klart det viktigaste denna helg, så jag kan ägna mig åt andra uppgifter sen :)

http://www.henrikolsson.eu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards