Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Gillar Verkligen Inte När Det Blåser Ute

Av Heratorpets Vinja - 15 mars 2012 21:45

Ja då har man klarat av ännu ett vändskift. Kom faktiskt i säng rätt snabbt igår   . Men nog kändes det under dagen att man var lite seg   .


Har inte varir nått kul väder alls idag, har varit grått, trist och blåsigt   . Blev ingen promenad direkt efter jobbet för jag kände mig rätt seg, så det blev en liten stund vid Tv:n innan vi gick en sväng.


Blev bara en kortis idag eftersom jag var så seg, men det blev i stället ett gäng fuskuppletande så hon fick jobba lite med huvudet   . Gick i skogen för att slippa blåsten, vi gick ut mot udden och sen mot bort mot elljus spåret längst bort och tog sen elljus spåret hem. Trodde att det skulle ligga en massa konstsnö kvar där men den hade sp gott som smällt överallt   .


Nästan 5 km fick vi ihop på dagens lilla promenad.


.

  

Riktigt busig ser hon ut lilla tjejen.


  

Lite poserande på stubben.


  

Och självklart en huvudbild också.


      

Hade jätte kul med en pinne.


  

Dagens väder, grått o trist.


  

Min vackra flicka   .


  

Mera kul med pinnen.


  

Tänk att ler vatten kan vara så gott.....


  

Så har jag testat lite igen. Denna tagen med Auto.


  

Och denna har jag trixat lite med själv. Men jag fattar inte varför denna är så gulaktig....Är det nån som vet vad jag gjort för fel?


  

Tjoohoo morsan, nu kommer jag till dig.


  

Ute och letar sin boll i skogen.


  

Och självklart så hittade hon den också   .


  

Större delen av spåret såg ut så här.


  

Men där det funnits mycke konstsnö fanns det lite kvar. Verkar som om konstsnö tar mycke längre tid att smälta.


.

Har en fm till att göra innan ledigheten. Får hoppas att det finns lite mera sol i morgon   och lite mindre blåst o kallt   .


Klockan är snart 22,00 så det är väl klart dags att börja orientera sig till sängen så man får några timmars sömn i alla fall   .


Sköt om er och Natti, Natti på er alla   .

 
 
 Rudi o matten

Rudi o matten

15 mars 2012 22:09

Tänk så kul man kan ha med pinnar! Rudi har aldrig fattat vad pinnar kan vara bra för. Det är ju synd när han har obegränsad tillgång till dem :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 mars 2012 22:21

Har du hittat sängen ännu??? (Troligen inte, hahaha)
Skönt med bara en fm till.
Att det kan vara så kul att "döda" pinnar. Skitkul ;-)
Joo du, man undrar varför så många människor, har så svårt att glädjas med andra. Tycker man anar ett uns av avundsjuka. Men vi har ju alla samma möjligheter, att aktivera och träna med våra hundar. Det är precis som du säger, jag SNOR vinstchanserna för andra. Till ingen nytta. Visst är det helt sjukt. Det finns så många "rötägg" i hundvärlden. Man törs nästan inte säga, att det går bra när man tränar. Då blir man raskt nedtryckt i skorna!!! Vilken brist, att inte kunna glädjas MED andra. Sorgligt.
Om du visste, vad mycket meddelande jag fått, (som jag inte får lägga ut) från människor som känner precis samma sak som jag. Så många som inte törs visa vad dom tycker. Hemskt!

Sov gott
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

15 mars 2012 22:41

Sv. Så himla bra sagt A-M!!!Jaa, man trampar alltid någon på tårna, när man är rak och ärlig. Men i min värld finns inget annat än att vara rak och ärlig. Och just som du säger.......inte blir en hund snyggare, eller bättre, för att någon annan åker ut. Hur dum får man bli?
Tack för dina kommentarer i ämnet..........nu ska jag göra ett tappert försök att chocka kroppen, genom att leta reda på sängen ;-)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.comquilaoronja.

 
Nina

Nina

16 mars 2012 12:37

5 kilometer och flera kort är ju ett helt ok resultat i kallt väder tycker jag :). Jag vet inte varför bilden blev gul - eller oxå var det helt enkelt gulare ute än man vad kunde tro när man fotade med automatisk inställning *hehe*. Ha en go fredag! //Kramar Nina

http://www.palmstrand.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

16 mars 2012 12:45

En sån härlig runda ni gått men visst är det tråkigt när det är grått och blåsigt! Vi har faktiskt klarat oss undan det för det mesta denna veckan. Idag är det dock lite soldis!
men du fick ju härliga bilder iaf som vanligt ;-)
På den bilden du har tagit själv, har du ändrat något med vitbalansen då kanske? För då brukar det bli lite annorlunda färg på bilderna.
Kramis!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 mars 2012 14:22

Vad gäller gulsticket på bilden så beror det med största sannolikhet på vilken vitbalans du har ställt in på kameran.

Beroende på ljuskällans färgtemperatur: sol, moln, skugga etc etc så påverkas bilden.

En hel del kan redigeras i Photoshop etc :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

16 mars 2012 18:28

Nä det är inte skönt när det blåser småkallt;-( vilka bra bilder i rörelse du får nu;-)
I dag har jag äntligen haft en ledig dag och kunnat ägna mej åt vovvarna dom har ju kommit lite i kläm av alla sjukhusbesök.
Ha en skön kväll/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

16 mars 2012 19:39

Tiden är kanpp här just nu så jag har svårt att hinna runt bland bloggarna.
Men om nån vecka så kommer det att vara vbättre igen

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards