Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Skön Promenad

Av Heratorpets Vinja - 19 april 2012 20:20

Ja då var tre nätter av fyra avverkade och snart är även sista avklarad   , ja i alla fall om drygt 9 timmar   .


Vid halv 2 taget så blev det en promenad med Zäpo och matten. Var blandat väder på dagens promenad med både lite sol   och lite moln   . Men det var ovanligt varmt, ca 10-12 grader var det ute.


Dagens sväng gick ut mot udden och en bit ut mot Kolsta vägen, sen in iskogen en bit och sen elljusspåret hem, ca 6,5 km blev dagens promenad.


Bilder från idag blir det självklart   , har även idag testat med lite egna inställningar. För er som är intresserade av att veta vilka så sätter jag ett lite * efter texten på dom bilderna.


Börjar med en bild på den härliga soluppgången som mötte mig när jag kom hem. Tyvärr hade den gått upp lite väl mycke för att bli så där läcker, har även svårt tycker jag att få riktigt bra soluppgångsbilder   .


.

  

.

  

Lyckades få en riktigt läcker bild när Vinja jagar Zäpo.


  

Vinja på hugget.


  

Lite härlig gräsrullning får man inte missa.


    

Vinja och Zäpo på språng. Tyvärr lite suddiga men jag tyckte dom var läckra.


  

Zäpo och Vinja poserar lite på stenen.*


    

Man blir törstig av att springa i skogen.


  

Fina Zäpo.


Lite porträtt bilder på Vinja och Zäpo, alla med egen inställning. Dom två första är med samma inställning och dom två andra med en annan inställning men samma bägge.

.

    

Svårt välja vilka som belv bäst. Dom här som är lite mörkare.


    

Eller dom som är något ljusare och lite blekare.


  

En blomma bland blommorna.*


      

En busig och glad Vinja med sin pinne.


.

Efter promenaden så blev det en sväng till Spicy Hot för att hämta lite mat. Var lite lat idag och orkade inte laga nått.


Nu är det dags att åka och jobba igen så vi för höras under natten.


Sköt om er och ha det så bra   



 
 
Sigge

Sigge

19 april 2012 20:50

När böckerna är beställda och på väg så hojtar jag.
Då är det dags för betalning.
Skicka gärna mail till siggesbok@skogsraets.se så jag har din mailadress på rät ställe

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Rudi o matten

Rudi o matten

19 april 2012 21:19

Bra gjort att jobba med kamerainställningar! Själv är jag för lat för det!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Annica

Annica

19 april 2012 21:50

hihi jaaa dom rakade rejält på Älsan:)dom gjorde om ultraljud på hjärtat och sen på magen så var väl därför!
Men den bilden där Vinja jagar Zäpo blev häftig...ser ut som 3D nästan=)
Ha en bra jobbnatt:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

19 april 2012 22:09

Det var jättefina bilder!
Vad var det för objektiv 75-300?

http://www.razzeltrazzel.se

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

19 april 2012 23:35

Tycker bilderna som du ställer in själv blir jättebra!!! Nu till den STORA frågan??? Kommer du i håg hur du ställer in??? Det gör aldrig jag :-( Men en vacker dag, då kanske jag får till det ;-)
Sv. Jaa, mina stackars hundar fick sig en stor portion kultur i dag. Om dom gillade det? Absolut, hahaha!
Oj, vad du får vänta på sängen. Jag ska hitta dit nu........snart. Ska bara...........först ;-) Klockan ringer tidigt i morgon, när vi ska ut i "spåret" igen. Kul!
Ha en "snabb natt"
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

20 april 2012 05:05

Det är i vanlig ordning full fart hos er :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Annica,Älsa o Ästher

20 april 2012 06:13

Nej behöver inte tillbaks med den, stoppade den i ett vadderat kuvert igår=)
ha en skön fredag...här blåser det småspik ute:/

 
Ingen bild

Jenny o Brio

20 april 2012 06:21

Ha en riktigt härlig ledighet! Vad fint ni jobbade med Drive. I vanlig ordning har du så fina bilder :)

 
Monica

Monica

20 april 2012 06:45

Läckra skarpa fartbilder det kan jag inte ta med min blir ofta fartränder.
Ha en skön fredag i regnet/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

20 april 2012 13:40

Sv: Nä, ledig är jag inte, men jag slutar klockan 12 på fredagarna.

Mitt besök vid ByggMax var dock inte så lyckat då en dem viktigaste detaljerna i våra grindar har utgått ur sortimentet :S

Får skjuta på allt tills nästa vecka då jag får försöka lösa det på annat sätt! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Bengt

20 april 2012 18:58

Hej Klart mycket bättre kontrast på de mörka bilderna, foto du tog på Elda på huvud perfekt kontrast och skärpa.
// Bengt

 
Inga-Lill

Inga-Lill

21 april 2012 13:40

Vilka häftiga bilder, det syns verkligen att det är full fart på hundarna.

Kramar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards