Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

Ännu Mera Varmt

Av Heratorpets Vinja - 21 maj 2012 21:03

Även idag så har vi haft en super varm dag med strålande sol   . Vinja är inte alls lika glad över den stora gula saken som lyser så varmt   . Inte lätt att släpa runt på en tjock mage i värmen.


Några riktiga promenader går vi som sagt inte längre, men när jag kom hem från jobbet så gick vi ut till udden och vände i sakta takt med en hel del pausar. Det blev strax under 2 km.


Gick sen hem och vilade lite och lagade mat. Vid halv 7 taget så hade det blivit lite svalare ute så då tog vi lilla svängen ut mot udden, förbi Scout stugan och till Torsharg och hem. Den svängen blev lite drygt 2 km, så samanlagt har det blivit ca 4 km idag.


Är som vanligt svårt med bilder nu, så mycke variation blir det ju tyvärr inte   . Men det är ju som sagt valfritt att kolla på dom, tycker man dom är tråkiga så låter man helt enkelt bli.


.

  

Ni får ju inte missa dagens gräsrullning.


  

Liten vilopaus i gräset.


  

Mattes blomsterflicka.


  

Inte sitter hon vackert inte med den stora magen.


  

Var nere och gjorde en snabb koll av en brygga.


  

En liten and satt och sov på bryggan.


  

Närstudie av löv.


.

Kameran fick även följa med på den andra rundan.


.

  

Mycke skönare nu med en massa skugga.


  

Vinja kommer lunkande.


  

Den här låg alldelses stilla på grusgången.


  

Han få en liten närbild också innan slingrade sig iväg.


  

Mattes sötnos.


.

Klockan börjar närma sig halv 10 så det börjar bli dags att göra sig ordning och lägga sig snart. Är verkligen inte lätt komma i säng nu när det är ljust och fint så länge ute.


En liten fråga till er som läser.... Eftersom det inte händer så mycke hos oss nu och korten blir ju nästan lika varje dag, tycker ni att vi ska göra en liten bloggpaus och återkomma när valparna är födda? Tänkte bara höra så jag inte tråkar ut er.....

 
 
Cruellas sida

Cruellas sida

21 maj 2012 21:26

Absolut ingen bloggpaus! Vill verkligen följa er under dräktigheten. Det är aldrig tråkigt att se bilder på Vinja.

http://crllaue.blogspot.com

Heratorpets Vinja

21 maj 2012 21:28

Vad kul att du inte tycker det är tråkig läsning. Får se vad flera tycker. Det händer ju som sagt inte så mycke här nu.

 
ulf

ulf

21 maj 2012 22:18

Nej, ingen bloggpaus. Kör på. Jag har också hört om klövjeväskorna och är försiktig med överbelastning. Jag är bara tacksam att du bryr dig. Sen blev det lite roligt för han hade två hot-dogs i väskan. Vad blir det? ett hekto. All lycka med dräktigheten nu och så ska det bli spännande att se valparna på bild när det blir dags.
Ulf

http://schferliv.blogspot.com

 
Patricia o grabbarna boys

Patricia o grabbarna boys

21 maj 2012 22:35

Vi vill inte ha paus i ert bloggande...älskar era bilder på Vinja mm.
Dessutom är det kula att följa hennes mage!!
Vov o kram!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.se

 
Ingen bild

Linda och Clicker

21 maj 2012 22:38

Tittar bara in ibland så jag hinner nog inte bli utråkad. En eloge för ditt engagemang och flitigt fotograferande. Lyfter ju alltid bloggarna med mycket foton. Söta Vinja med tjocka, tjocka magen!

 
Emma och Malte

Emma och Malte

22 maj 2012 09:58

Tycker verkligen inte att ni ska göra någon bloggpaus! Jag gillar att titta på dina bilder :-) Så jag hoppas att du fortsätter att skriva!
Den där ormen såg dock lite läskig ut, men det är spännande att hitta något annat att fota också ibland :-)
Är det 18-270 objektivet som du använder dig av mest?
Kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Kerstin

Kerstin

22 maj 2012 11:54

Klart vi inte blir uttråkad...fortsätt med din fina bilder du, tycker jag:)Är det en snok du fotat? Ormar är äckliga tycker jag:) Såg att ni skulle få det väldigt varmt nu...härligt fast jobbigt om det blir för kvalmigt!
När är det dags? Spännande med smått igen!
Kram och hade så bäst// Kerstin o vovvarna 4

http://sagaskillar.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

22 maj 2012 11:59

Något slingrande har jag inte hunnit se i skogarna än, men det är bara en tidsfråga! :S

http://www.henrikolsson.eu

 
 Rudi

Rudi

22 maj 2012 16:56

Så klart vi vill följa dräktigheten också!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny o Brio

23 maj 2012 19:55

Ja nu syns det verkligen att hon börjar bli tung, men vacker :)
När värmen väl kom så kom den med besked verkar det som :)

 
Felix

Felix

24 maj 2012 15:04

Nä, det är inte trökit alls, för matten älskar bilderna på alla vackra träd och blommor, samtidigt är det kuligt att se hur Vinja växer på bredden, hihi.

Russelpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards