Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 6 maj 2013

Varit På Valpträff Med Enduros F-Kull

Av Heratorpets Vinja - 6 maj 2013 21:00

Har varit riktigt hundiga dagar denna ledighet   . Var ju från onsdag till fredag hos Lena och Bärra och tränade, i lördags tränade jag med Ingrid på bruks och igår så var vi med på valpträffen för Enduros F-kull hela dagen   .


Det var 2 från F-kullen som kom. Det var Annelie & Farah och Morten med fru & Falco, Jenne med Error var också där och sen jag och Bozza.


Vi började med lite följa övningar/fot, för Bozza och mig blev det mest följa övningar medans några hade redan lärt sig att gå fot.


Sen tränade vi på att stanna kvar och det kan hon skapligt bra lill tjejen   , någon nytta har vi haft av alla bilder jag tagit då hon måste sitta stilla   .


Vid 12-taget var det lunch och efter det så for vi iväg till Kjula skogen för lite spår och uppletande. För Bozzas del blev det bara uppletande eftersom hon börjat att strula så med spåret   . Gick bara en liten kort bit och la lite godis i slutet och gick sen bara som på promenad för att se hur hon skulle göra. Hon hade lite bråttom så det var bara hålla i och gå super sakta och det gick skapligt bra   .


Vinja fick också komma ut och leta lite och det tyckte hon var jätte kul   .


.

Som vanligt blev det en väldans massa bilder tagna och en del av dom kommer här.


Först ut var Morten och Falco.


.

 

Ingrid instruerar lite.


       

Fritt följ.


 

Bollen får man när man är duktig.


 

Tränar att stanna kvar.


 

Inkallning.


 

Fina Falco.


.

Sen var det Annelie och Farahs tur.


.

 

Farah och Annelie.


         

Fritt följ.


 

Kvar stannande.


 

Söta Farah.


   

Inkallning.


.

Sen var det Jenny och Errors tur.


.

   

Fritt följ.


 

Lite bus när man är duktig.


 

Fina gossen Error.


Error med apportbocken.


.

Sen var det min och Bozzas tur och då fotade Jenny oss.


.

   

Lite följa övningar.


   

Kampsaken får man när man är duktig.


 

Lite kvarstannande.


 

Sitter snällt kvar och väntar.


 

Sitter kvar ända tills jag kommer tillbaka   .


 

Inkallning.


.

Allti fick även komma ut och träna lite och dom körde lite snabba delen på framatsändande.


.

   

Har fått sitt varsågod och är på väg till bollen.


 

Allti med bollen.


 

Med metall apporten.


.

Sen åkte vi till Kjula skogen för lite spår och uppletande och lite bilder från skogen blev det också.


.

 

Error redo för lite uppletande.


   

Full fart ut.


 

Hittat sin sak.


 

Fina Error.


 

Error med matte Jenny.


.

 

Falco med husse och matte.


 

Fina Falco.


 

Falco på väg ut och leta.


 

Falco med sin uppletande sak.


 

Bus med husse när man är duktig.


 

Annelie och Farah.


 

Farah med sitt föremål.


 

Bus med matte när man är duktig.


 

Annelie och Farah.


 

Farah ute och letar.


 

Söta Farah.


 

Ingrid och Allti.


 

Allti ute och letar.


 

Hittade alla saker gjorde hon också.


   

Lite bus blir det när man är duktig.


.

Sen var det bara hem och lämna lite saker och åka till Strömsholm för lite vatten träning för Vinja i Tread milen. Klockan var nästan halv 10 innan vi var hemma så det blev en lång dag.


Idag så blev det bara en kortis runt Torsharg för matten kände sig rätt seg och trött   . Får se vad som händer i morgon.

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

6 maj 2013 21:15

Vilka underbara hunddagar du haft!!! Med, som vanligt, härliga bilder på alla vovvarna.
Tack för att du delar med dig :-)
(Förlåt att jag inte hunnit ringa, men det har varit så himla mycket nu)
Kram
Susanne

http://quilaoronja.blogspot.se

 
Kicki

Kicki

6 maj 2013 21:32

Härligt att se att de finns engagerade uppfödare...kan ju inte påstå att min är det!...fast nu har jag avpolleterat henne från vårt liv å de var nog de bästa trots allt

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Ingen bild

Annelie

6 maj 2013 23:13

Superfina bilder som vanligt!
Du är ju fantastiskt duktig...
Tack för att du är vår favoritfotograf :-)

 
Nina

Nina

7 maj 2013 07:44

Vilka härliga träningsbilder :)! Jag hade samma problem med Kajsa i spåret när det begav sig och jag fick ett tips som jag ABSOLUT inte trodde på men jag testade ändå, jag hade lixom inget att förlora :). Jo, jag la ett spår med godisar och apporter i (hon hade iaf lärt sig att markera sådana) och när vi kom till spåret och Kajsa bar sig åt som en toka släppte jag sonika linan och lät henne springa iväg i spåret medan jag stod kvar i början. Efter halva appellspåret upptäckte hon att jag inte var med och kom tillbaka och så kunde vi släppa på i lugn och ro. Efter detta la jag till att jag selade på henne vid bilen redan och att vi alltid startade spåren med spontanupptag från sidan (funkade även på tävling - hon hittade spåret, jag stod kvar vid starten och lät linan löpa och sen gick jag med). Allt för att minska "händelserna" kring spårstarten. Har man en hund med mkt kamplust och driv innebär bromsningen oftast att man inspirerar hunden till att dra på ännu mer. Ett litet förslag bara :). Gomorron!

http://www.palmstrand.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards