Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 15 november 2010

Regn, Regn Och Åter Regn Hela Dagen :(

Av Heratorpets Vinja - 15 november 2010 21:11

Fy fan vilken tråkig dagPulling My Hair Out. Har regnat hela dagen hos ossRainy, och inte är det lite heller. Har verkligen vräkt nerThumbs Down .

  

Var ju meningen att jag och Jessica skulle gå med hundarnaWalking The Dog Female, men det blev tyvärr inget med det då ingen av hos kände sig road av att gå ut och bli blöt.

 

Så det längsta Vinja fått gått idag är ut till udden och tillbaka. Fast helt vila blev det inte som tur är. Kollade med Jyckens om dom hade någon tid på gå bandet för Vinja och jag hade jätte tur som fick komma  Too Happy 1 . Det blev 30 minuter på bandet i både upp och nedförs backar och även lite travThumbs Up . Så hon har fått röra sig lite idag i alla fall.

 

Vi har haft ett uppehåll med gåbandet men ska väl försöka hinna med det en gång i veckan nu.

 

 

Blev lite bilder på våran sväng ut mot udden.

 

 

  

Här var det blött och geggigt.

 

  

Akta dig matte för det kommer is här.

 

  

Halt och geggigt om vart annat.

 

  

 

 

  

Vinja ute och kollar in bryggan.

 

  

Syns verkligen i vattnet hur mycke det regnar.

 

  

Usch, fy och blä för regn.

 

  

Vinja hitta en pinne att busa med.

 

  

Ankorna verkade inte bry sig om regnet.

 

  

Här fick man akta sig så man inte ramlade.

 

  

Vinja på gåbandet.

 

  

Vinja hoppas det ska ramla ner lite mat.

 

 

Om vädret är bättre i morgon så blir det nog en sväng med Jessica när hon vaknat, hon jobbar nämligen i natt.

  

Så det är väl bara hålla tummarna att vi får se solen i morgon  , enligt prognosen så ska det bli bra väder.

  

 

Riktigt tråkigt inlägg måste jag säga Kicking Dirt, men vad gör man i sånt hemskt väderRain Cloud.

 

 

Nu ska jag kolla in era bloggar och sen försöka lägga mig lite skapligare än jag brukar, hoppas jag i alla fall Wink.

 

 






 
 
Anna & Nova

Anna & Nova

15 november 2010 22:22

Vi har med haft regn, så tråkigt :( Det har verkligen öst ner med, lite regn har jag inte ont av men när det öser ner så är det inte kul :(
Smart med gåband en sån här dag hihi.

Ja jag får kolla runt på lite olika alternativ till hemsidor. Får ju inte vara för krongligt.

http://ellegaard.doggyblogg.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

16 november 2010 05:52

Regnet har inte fattats oss heller, men idag kunde man sen en stjärnklar himmel under morgonpromenaden, så det är bara att hoppas att ni också gör det :)

Sv: Kärran ska byggas om så att man kan dra den i stället :)

Ha en fin dag!

http://www.henrikolsson.eu

 
Ingen bild

Jenny o Elba

16 november 2010 06:02

Vilken härlig proemandväg, om man bortser från isen och regnet förstås.
Hoppas att ni får bättre väder idag!!!

 
Jeanette, Sly & Enya

Jeanette, Sly & Enya

16 november 2010 07:56

Halloj!
Trist med regn MEN frusna jag tar hellre det en kyla;) Vinja ser väldigt fokuserad ut på gåbandet:) Hoppas ni får en bra dag! Kram

http://www.starsweepers.se

 
Sigge

Sigge

16 november 2010 08:35

Jag passerade faktiskt genom Torshälla igår, det var på väg mot Solby och vidare färd till Trollskär.
Idag är det inget hälsovådligt regn så jag ska snart till nån bra skog och roa mej.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

16 november 2010 09:20

Regnade hela dagen här med igår, supertråkigt väder :-(
Vi har ett vanligt löpband hemma som sambon använder i sin löpträning (värstingband) Men inte lyckats få Nelly att förstå sig på att röra sig framåt!
Hur lärde du in bandet på Vinja?

http://www.working-gsd.se

 
Monica

Monica

16 november 2010 10:26

Ja i går var det ett riktigt skitväder, man var ju inte överlycklig över att behöva göra några extrautgångar.Undrar om man kan köra Argos på band? vore bra dom dagar vänster bak inte är med riktigt.
Ja han ringde i går 3 ggr dessutom;-)känner mej lugn när jag pratat med honom. Neurologen lutade väl också åt att det är en broskpropp som ställer till det sa han, är det det är ju prognosen
god;-)Bara dom värsta tjurrusningarna han ska låta bli, annars leva normalt.Nu är jag glad att han är välmuskulerad och i fint hull, det gör det hela lättare så att säga.
Ha det bra;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Annette

Annette

16 november 2010 13:56

Hejsan
Här skulle det regna hela dagen stog det i tidningen.. Men det snöade hela dagen..tokigt!
Men det är så tråkigt med regn, om det ändå kom snö kan det väll ligga under nollan så det får ligga kvar.
Vilka underbara promenad vägar du har...vatten båtar osv..juvligt.
Är det någon speciel anldning du har gåbandet...bara nyfiken! :)
Tänkte om det är någon speciell tränings syfte.

Ha en fin dag'
Annette

http://www.vovarna.blogspot.com

 
Vicky

Vicky

16 november 2010 14:42

Det var inte så farligt med regnet igår. Det var ganska skönt när man väl kom ut. Fast det var lika skönt att komma in. Vi passade ju på att träna i regnet. Ge riktigt bra.
Kram

http://www.berdis.dinstudio.se

 
Kicki

Kicki

16 november 2010 16:59

...här har vi haft kanonväder idag,kyligt å strålande sol...riktigt najs...den lilla e väldans billig idag...hon har bitit sönder husses bäddmadrass i sängen å tre örngott...mmm...kan hålla mig för skratt vill jag lova!! hoppas din dag varit bra!! kramiz

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Patricia

Patricia

16 november 2010 18:47

Hej!
Tack för kommentaren på vår blogg.
Vi har suttit en bra stund och kikat in på er blogg.
Den är verkligen jättefin med många härliga bilder.
Ha det bra.
Patricia

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards