Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Heratorpets Vinja - 3 december 2011 21:45

I morse när jag rastade Vinja så sken solen   . Så jag tänkte att vilken tur, vi som ska ut och spåra sen. Men ack den lycka som varade länge   , när det var dags att åka så var det både mulet Black Cloud och det blåste en massa Windy. Men som tur så regnade det inte i alla fall.


Åkte idag till Kjula för att träna lite spår. Var jag, Angie, Janne och sen 2 av hans "gamla" kursare Lena och Maria som var med. Var jätte trevligt att få träffa lite nya människor   .


Alla hundarna var jätte duktiga och hittade alla sina pinnar. Alla var också med på varandras spår vilket är himla kul och lärorikt   .


Vinjas spår var ca 1000 meter långt och lite krångligt här och där. Var visst 4 spetsvinklar, klarade alla bra utom en som hon fick jobba en hel del i. Fast hon löste den själv också till slut   .


Det fanns 7 små pinnar + slut och hon hittade alla  , av dom 7 små pinnarna var 1 gömd och 2 skogspinnar. Måste ju börja träna mera med det nu eftersom det bara är skogspinnar nästa år i eliten. 


En massa bilder från dagen har jag att bjuda på. Tyvärr en del lite mörka för det var ju rätt skumt ute idag.


.

  

Detta är Marias lilla valp, tror det var Fred han hette eller om det var Freddie. Kommer tyvärr inte ihåg.


  

Janne som varit och lagt ett spår.


  

Vinja har kul i mossan.


  

Spårgänget.


  

Detta är Bill som är Marias hund.


  

Maria och Bill gör sig redo för att spåra.


  

Så var dom iväg.


  

Men hallå, kan man inte få spåra i fred. Måste ni kolla vad jag gör....


    

Här har Bill hittat en av alla sina apporter.


  

Bill med sitt spår slut   .


  

Här gör sig Lena och Henry klara för att spåra.


  

Full fart ut i spåret.


  

Hittat en av alla sina apporter.


    

Lycklig Henry och matte vid dagens spår slut   .


  

Sen var det Zäpo tur att spåra.


  

Full fart även där ut i spåret.


  

Duktig gosse som även han hittade alla sina pinnar   .


  

Sen var det full rulle ut i spåret igen.


  

En trött och nöjd Zäpo efter dagens spår.


    

Vinja med 2 alla sina apporter hon hittade. var så mörkt i skogen så det var ingen ide ta kort. 


  

Sist ut så var det Janne och Berra som skulle spåra.


  

Berra har också bråttom ut i spåret. Kameran han inte med där.


 

Berra var också duktig och hittade alla sina pinnar.


  

Berra har hittat slutet.....Eller hur ligger det till här....


  

Verkar helt klart som om det var Janne hittade slutet, undrar om han fick nån köttbulle då för väl utfört arbete   .


.

Även om det var mulet och gråkallt hela tiden så klarade vi oss i alla fall från regnet   . Men precis när vi var klara med sista spåret och hade nästan fikat klart så började det att regna lite. Det kallar jag verkligen super tur   .


Var himla frusen   och trött när jag kom hem, så efter jag ätit så slocknade jag några timmar i på soffan   , var så skönt.


Tänkte jag snart skulle försöka hitta in till Tv:n en stund för sen vidare färd in i sängen. Blev tyvärr lite sent i säng även i natt, runt 2 taget kom jag i säng   .


Hoppas ni har haft en bra och torr lördag utan regn, tyvärr så verkar många haft regn idag verkar det som.


Sköt om er så hörs vi i morgon igen   









Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards