Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Heratorpets Vinja - 4 december 2011 22:30

Varför måste det blåsa så förbannat ute, är så himla trött på det Soapbox. Visst sken solen idag   men vad hjälper det när man fryser   och det känns som om man ska blåsa bort Hurricane. Är glad att man har lite extra kilon dom här dagarnaWink.  


Ända fördelen med blåsten är väl att det blir torrare ute, fast då gäller det ju att det inte kommer nå mera regn heller  Black Cloud.


Blev inte så lång promenad för mig och Vinja idagWalking The Dog Female . Gick udden ut och sen skogen till elljusspåret och hem, blåser ju inte lika mycke i skogen. Vinja fick sig lite dragträning idag, ca 15 min fick hon dra och det blev nog lite jobbigare än det brukar då det är lite backar på elljusspåret  Phew.


Dagens promenad blev lite drygt 5 km.


Självklart lyckade jag ta lite kort idag också   . Vinja var riktigt stollig idag föresten och for omkring som en yster kalv med olika pinnar hon hittade.


.

  

Promenaden börjar som vanligt här vid ån.


      

Även om det är söndag så får man inte missköta sitt jobb.


  

Ser himla härligt ut med den blåa himlen och solen, men hu så kallt det blåste.


    

Tossiga Vinja leker med en pinne. Kolla vilka skutt hon tar....


  

Vinja med sin pinne som var så kul.


  

Så härligt med sol.


  

Vinja hittade ännu en kul pinne.


  

Envis som bara den är hon med sin pinne.


  

Vinja i flisar tagen.


  

Vad då för stor pinne att ta med sig.....Ni skojar....


  

Var tyvärr rätt kladdigt på vissa ställen i skogen.


  

Hittade en liten stubbe som det växte en massa konstig svamp runt kanten på.


  

Så härligt, men ack så kallt.


  

Vinja redo för lite dragträning.


  

Fick kämpa ordentligt uppför backarna som fanns.


  

Men kom då....Va inte så långsam....


  

Börjar redan mörkna lite och klockan är inte 2 ens än.


  

Vinja med sin kära boll.


  

Vinja tycker det är dags för mat.


.

Var skönt att få komma hem i värmen och slappa lite i soffanTV 1 . Har inte hänt sen så mycke på em utan det har mest blivit lite slappande vid Tv:n, är rätt skönt det ocksåThumbs Up .

Jo föresten, har försökt få lite ordning på alla hundsaker jag har. Köpte ju lite mera lådor så nu håller jag på att försöka få lite ordning på allt. Inte lätt allsThinking , vissa saker vet jag inte hur jag ska placera för att få bästa ordningen. Blir väl att testa och säkert ändra om några gånger innan man blir nöjd   .


Nu måste jag kolla lite hur eran dag varit. Var rädda om er och sov så gott   .






Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards