Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2013

Promenad & Premiär För Bozza Att Simträna På Strömsholm

Av Heratorpets Vinja - 12 oktober 2013 23:14

Blev tyvärr lite sent i säng igår kväll, tror klockan var nästan 3,30 innan jag la mig   . Så även om jag gick upp vid 10-taget så blev det ju tyvärr inte så mycke sömn i alla fall   .


Tog det rätt lugny på fm och strax efter kl 1 så blev det en liten promenad på ca 4,5 km. Gick inte så långt eftersom det var simpremiär för tjejerna på em   .


Börjar med lite kort från promenaden   .


.


   

Vad hösten är vacker med alla fina löv.


 

Utsikt från slussen.


 

Vinja jagar Bozza.


 

Inte syns jag väl nu.....


 

Bozza har lite bryggkoll.


 

Lyckades få en bild på den sällsynta tvåhövdade Tyska Schäferhunden   .


   

Men hallå....Ni ska ju kolla häråt....


 

Ja ja, okej då....


     

Har svårt välja huvud bild så det blev alla tre   .


     

Blev alla på Bozza också   .


 

Bozza skäller på morsan för hon vill ha hennes pinne.


Lite dragkamp blev det.


 

Bäst akta sig för morsan när hon vaktar sin pinne.


 

Utsikt över ån.


 

Mums med pinnar tycker Vinja.


    

Ser ni alla mina fina tänder.


 

Vinja kämpar vidare med sin pinne.


 

Två söta schäfer rumpor.


 

Bozza spanar på några svamp plockare längre bort.


   


   

Full rulle på tjejerna.


.


Efter promenaden blev det bara hem och packa tjejernas badsaker för att sen fara till Strömsholm


Om ni kommer ihåg så testade jag ju att få i Bozza i bassängen i våras men då fick hon ju panik och skadade sin klokapsel i badet   . Så jag hade inga stora förhoppningar att hon skulle gå i själv, så jag var förberedd på att behöva gå i också men som tur slapp jag det   .


Hon gick tyvärr inte i själv så jag trodde först ja skulle vara tvungen att bada jag också   . Men kom då på den fantastiska lösningen att lyfta upp henne och "putta" i henne från kanten. Funkade kanon   .


Visst plaskades det väl en del men när hon sen fick sin badsak så simmade hon jätte bra   .


Började då fundera medans hon simmade hur hon skulle komma upp om hon nu inte gillade rampen. Men upp gick bra   men i var värre, men då kom hon på en egen lösning att man kan ju faktiskt hoppa i från kanten och då funkade det jätte bra   .


Så det är ju tur jag har en tuff hund som inte bryr sig om att bli i slängd i vattnet   .


Ja lite bilder blev det från dagens premiär bad. Som vanligt inte lätt får bra bilder inne och inte han jag mickla för mycke med kameran heller när jag skulle hålla ordning på Bozza. Men lite bilder blev det i alla fall.


.


 

Tjejerna i badet.


 

Så duktiga.


 

Gäller akta sig när dom plaskar.


Duktiga lilla Bozza.


 

Bozza prejar morsan och kartade på henne en hel del också. Tur dom har flytväst.


   

Lillskruttan med sin badsak.


 

Det blir lite krockar ibland.


 

Fina Bozza.


 

Ja och så var simpasset slut då. Fast det tyckte inte tjejerna   .


.


Blev ju inte som det brukar för Vinja när hon simtränar. Men det får bli så här tills Bozza lärt sig ordentligt. Vinja simmade ca 25 min och Bozza 15-20 min tror jag.


Ska bli spännade se hur det går nästa gång vi åker och simmar. Får hoppas hon går i lika bra då och kanske även lär sig att man kan använda rampen ner också   .


Det var allt för idag, får se vad som händer i morgon. Får i alla fall hoppas att solen skiner lika vackert i morgon som idag   .


Ha det så bra och natti natti   .


 

 
 
Malin

Malin

13 oktober 2013 10:39

Åh vilka fina höstbilder du bjuder oss på!
Kanonbild på hunden med två huvuden *Skratt*
Härligt att hon trivs i vattnet fortfarande, bra där att putta ner henne *fniss*
Hoppas ni får en fantastisk söndag och kommande vecka.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards