Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 april 2011

Mera Träning & Lite Vimsig Blogg

Av Heratorpets Vinja - 28 april 2011 22:07

Fm försvann först med lite sovmorgonPillow och frukost Sipping Tea. Efter vi slappat klart blev det en sväng i till djurspecilisten i stan för att köpa ny spår lina. Blev även lite annat också. Den gamla linan fastnar så i skogen så nu ska jag pröva denna och se om det blir bättre.


Har även åkt till bruks på kvällen igen för att träna det som är allra sämst. Det är start skallen på apporteringarna och pip/gnället i början av krypet.

Jag höll på att testa lite olika saker och det blev faktiskt lite bättre Bouncei apporteringen. Från att låtit WOW - WOW vid varje start blev det bara en liten som lät så här Dog 5. Då det känns ju jätte bra Wakka Wakka.


Så vissa av lydnads momemten finns det hopp om. Upptaget kan man köpa sig en lott och hoppas det blir rätt.

  

Det bara återstår att se vad som händer på lördag, finns många olika sätt det kan bli. Kan gå spåret bra och hittat alla pinnar, sen börjar man irra och missar spårmottagaren och får för lång tid på oss. Eller man går bara vilse och hittar ingen ting   . Eller också kan man göra det som är överlägset bäst.


Du selar på din hund, riktar in den i spårrutan....skickar ut den med ett Leta Spår.....Hunden går på bara rakt fram tills han hitta spåret och knallar iväg åt rätt håll. Sen hittar man alla pinnar i tid... Snippsnapp slut så var sagan slut. För så här bra kommer det inte att funka. Tror jag skulle behöva få tag i Dr Snuggles för han kunde ju prata med djuren 



Väldans lite bilder kommer det här, men det kanske räcker med det då ni fått stå ut att läsa sån flummig text  Duh.



  

Vinja hittade en massa nyheter ute. Stod bland annat att Rudi fått bada i sin badanka och blev jätte ren o fin.


  

Vinja har ställt upp sig alldeles själv....Har hon planer på att bli utställningshund......


  

Tror det här trädet glömt att våren kommit för den är rätt kal.


  

Vinja tror hon är släkt med mamma mu ibland.....


  

Mattes ögonsten.....


   

Torshälla by night......eller kanske lite skymning bara......



Nu måste jag sluta så jag hinner i säng nått innan man ska upp igen   .


Eftersom dagens upptag var katastrof Kicking Dirtså har Janne lovat mig med några upptag i morgon också, är ju verkligen sista chansen nuCrying 1. Hoppas vi kan hinna lite lydnad och uppletande också. Det vore ju perfekt Woohoo!.



Natti, Natti så hörs vi i morgon     




 





 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 april 2011 00:06

Jaa, du ser....vissa dagar är dåliga dagar, och andra är bra. I dag blev ju en bra dag :-)
Då är våra hundar besläktade, vi har två avkommor från Mamma Mu här. Väntar på att dom kommer skita komockor.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Kicki

Kicki

29 april 2011 08:10

...positivt tänkande nu!!!
...annars går de åt pipsvängen...jag skulle aldrig kunna träna så mycket med Annie inför en tävling då skulle hon va sååå uttråkad...max en vecka innan har jag tränat så hon varit taggad inför tävlingen...men sen e de ju en fröken ferdinand jag har i storstintan!!*L*

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Jessica

Jessica

29 april 2011 08:24

Nu är det skärpning Ann - positivt tänkande är vad som gäller *ler*. Klart det går bra :). Jag skulle så gärna vilja följa med och kolla på er, men kan tyvärr inte. Jag måste ta mot besök av valpspekulanter, följa med Agnes på fotbollsmatch och förbereda kvällen. MEN jag vill gärna ha sms-rapporter :)

http://www.skeppartorps.se

 
Sarah

Sarah

29 april 2011 10:13

LYCKA TILL imorgon nu.. Jag kommer sitta på jobbet och hålla tummarna för er!!! :) Kanon fina bilder!
Kram

http://starlet83.bloggplatsen.se

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

29 april 2011 12:44

Det kommer att bli hur bra som helst i morrn! Jag jobbar tyvärr, annars skulle jag åkt dit för att se lydnaden.Lycka till! Vi väntar otåligt på det fina resultatet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Henrik Olsson

Henrik Olsson

29 april 2011 15:39

Vi håller alla tassar och tummar för att det ska gå jättebra på lördag!

Trevlig helg!

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

29 april 2011 16:02

Vinja kanske inte tycker att spår är så kul, ibland har vi hundar såna där dagar som ni tvåbeningar kan ha när allt är åt skogen och man inte har lust med nåt. Sen ibland går allt rarätt och vi är stormförtjusta i allt, som mattar hittar på. Kanske att du skulle försöka göra nåt skoj av spårningen, som att hitta en godis vid varje pinne, kanske det skulle hjälpa.

Taxpussar i mängd.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards