Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Heratorpets Vinja - 16 november 2011 22:30

Vilket kanon väder vi haft på fm idag   . En blå härlig himmel och sol  , var lite kallt och frosten låg vit på gräset men solen värmde rätt bra ändå.


Eftersom jag jobbat em idag så blev det en sväng på fm. Är nästan bättre att jobba em nu när det blir mörkt så fort på eftermiddagarna.


Så vid 10-taget så gick jag och Angie en sväng med vovvarna. Blev ut mot udden, bort mot Viggeby, vägen upp mot Gärdtre och sen genom kohagen och hem. Blev en kanon härlig sväng i solen på ca 8 km. Man hinner tyvärr inte mera när man ska iväg och jobba. Menar inte att 8 km är lite, men idag när det var ett sånt kanon väder   önskade jag att man hade hunnit vara ute mycke längre. Men det är inte mycke att göra när man måste jobba   .


.

Jag testade lite med kameran att ta kort på frostiga strån, hade lite svårt att välja på dessa två så ni får se bägge. Tycker det var rätt läckert med solljuset på den ena bilden.


.

   


.

   

Mysigt med lite frostrullning tycker Vinja.


    

Solen lyste vackert vid ån.


  

Lite bus med Zäpo.


  

Solen lyser vackert över gärdet.


  

Zäpo o Vinja.


   

Vinja i solen på Torsharg.


     

Var riktigt frostigt på vägen ut mot Viggeby.


  

Mattes lilla flicka.


  

Spanar efter nått intressant.


 

Två söta schäfer rumpor på promenad.


  

Zäpo med en liten pinne som han hittat.


     

Fina  Zäpo.


 

Mattes fina flicka.


 

Pärlan igen.


   

"Lille" Zäpo.


  

På väg genom kohagen, där det som tur var inte fanns några kossor     .


  

Vinja i bland ett gäng vissna och frusna ormbunkar.


.

Efter promenaden så var det bara hem, käka och förbereda inför jobbet. Var verkligen inte kul att gå till jobbet när vi hade så härligt väder.


Nu ska jag kolla lite vad ni sysslat med under dagen och sen ska jag försöka hitta till sängen   .

 


  

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards