Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 5 november 2011

Av Heratorpets Vinja - 5 november 2011 22:30

Usch vad seg jag var i morse när klockan ringde   . Klockan ringde 8,15 men jag satte på snooze en gång. Vid halv 9 ut med Vinja och sen in för att ge henne frukost.

Normala fall brukar jag gå ut senast kl 10 när jag ska jobba em, men idag så blev klockan halv 11 innan vi kom ut   .


Så idag så blev det bara en kort promenad, men vi han med lite träning på Torsharg en stund  . Var jätte länge sen vi tränade, har inte haft nån lust   . Men idag så fick jag äntligen ett ryck   .


Det vi tränade idag var:


Fritt följ, blev mest vänster svängar för att få bort hennes trängningar. Lite sidoförflyttning och vändningar på stället blev det också. Gick rätt så okej, trängde lite mycke i början men det blev bättre efter ett tag   .


Inkallning med stå o ligg, gick super bra   . Hon så duktig mattes lilla pärla.


Sakta delen på framåtsändande blev det också. Fast nu kör vi i koppel så det är väl nästan mera som ett framförgående. Men hon var duktig i alla fall och gick rakt   . Så snart får jag hitta ett längre koppel eller en lina så hon får lite längre avstånd.


Kryp körde vi också liten stund. Tyvärr var hon lite för taggad i början så det blev lite gnäll och pip i starterna   . Men efter en stund så var hon tyst   . I krypet tränade både på att hon inte skulle krypa så fort och vänster svängar. Gick rätt skapligt till slut även där också med tanke på hur länge sen vi tränade.


Apportering med metallen blev det också. Det gick verkligen super kanon idag   . Fick i och för sig peppa henne lite för att få upp farten in men hon kom in med ett bra tempo vilket var kanon.


Skall körde vi också, tycker hon skällde rätt bra där och satt rätt skapligt stilla också   .


Så om jag ska sammanfatta dagens träning så är jag jätte nöjd med min lilla flicka idag   . 


Det ända som jag inte är så nöjd med är vädret, saknar verkligen lite sol   . Visst vi har klarat oss från regn, men lite blå himmel och sol skull vara så härligt. Blir så trött när det är så mörkt ute hele dagarna.


Lite kort lyckades vi få ihop idag också   .


.

    

Som ni ser så har vi bara ett trist mörker här hos oss. 


  

Fortfarande ingen som är intresserad av att ta upp båten.


    

Vinja hittade en kul planka som låg i vattnet som tydligen smakade bra.


  

Redo för ett saktagående.


   

Redo för lite kryp.


  

Så duktig med metallapporten idag.


   

Vinja med dagens träningskitt.


Man blir törstig när man tränar hårt.


   

Mattes fina flicka.


 

Liten huvudbild blev det också.


   

Kul med bollen.


   

Hmm, här var det minst 4 nyanser av brunt....


 

Hittade en stor fin mistel i ett äppelträd. Stod en stund under den men inte fick man nån puss inte....


.

Sen var det bara hem och käka lite och göra sig i ordning innan det var dags att åka till jobbet. Har en em kvar i morgon.


I morgon så är det dags för lite simträning för vovvarna  . Det är verkligen veckans höjdpunkt tycker dom    .


Nu ska jag in och kolla lite vad ni har haft för er under dagen innan jag hittar till sängen   .


Ha det så bra så hörs vi i morgon igen   .


.

           

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards