Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2012

Varit På Valpträff med E-kullen & Vinja Och Bozza Spårat

Av Heratorpets Vinja - 1 oktober 2012 09:13

Nu har jag fått sova lite så nu är jag lite piggare   . Var som sagt igår med när Enduros E-kull hade sin valpträff   . Det var så kul att se dom "små" igen, jösses vad stora dom blivit. Dom är ju nästan vuxna nu och inga små pluttar längre.


Det var 4 st som kom på gårdagens valpträff, Jenny & Error, Eva & Elda, Elsmari & Etta och Maria & Vilja.


Dom började med att gå upp i skogen och köra lite uppletande. Det gick jätte bra för alla 4, dom var så duktiga   .


 

Systrarna Elda, Vilja och Etta hälsar på varandra.


 

Elda och Etta hade en lite pratstund med varandra.


 

Etta.


 

Elsmari och Etta.


Så var det dags för lite budföring. Först ut är Elsmarie och Etta.



 


 


 

Kennel mamman har lagt ut föremålen.


Nästa ekipage ut var Eva och Elda.


 


 


 


 


Maria och Vilja.


 


 


 


 


Sist men inte minst så var det Jenny och Errors tur.


 


 


 


Efter uppletandet var det dags för lite budföring. Inte så lätt få bra kort under träden i skogen, så dom ser inge vidare ut tyvärr   . Men ni får se dom ändå. 


Först ut var Jenny och Error.


 


 


Elsmari och Etta.


 


 


 


 


Eva och Elda.


 


 


Maria och Vilja.


 


 


 


Sen var det dags för god lunch, blev potatis och purjolöks soppa.


Medans vi väntade på att det skulle bli klart så passade jag på att ta lite bilder på alla hundarna.


 


 

Enduros Elda På.


 


 

Enduros Egen Vilja.


 


 

Enduros Etta.


 


 

Enduros Error.


Efter maten så bar det iväg till Kjula skogen. Alla la spår och medans spåren låg så ville Ettas husse och matte träna lite rapport med en annan hund. Så det blev ju mamma Allti som fick ställa upp.


Ove var inte med så jag fick agera motförare till Allti, det gick bra och hon kom till mig flera gånger   .


 

Etta vid sin plats på A-stationen.


 

Allti ligger snällt och väntar på sin tur.


 

Lite taktiksnack innan dom andra går till B-stationen.


 

Etta redo för att springa.


 

Full fart iväg till matte.


 

Kom tillbaka gjorde hon också.


När rapport träningen var klar så var det dags för spåren.


Eva och Elda.


 


 


Maria och Vilja.


 


 


 


Jenny och Error.


 


 


 


Elsmari och Etta.


 


 


 

Lite snack efter spåren.


Efter spåren så var alla klara och det var dags för hemfärd. Bozza hade fått ett litet spår medans dom andra fikade och det gick kanon bra   .


När allt var klart så åkte jag iväg och la ett spår till Vinja som hade mest suttit i bilen hela dagen   . Medans det låg så åkte jag hem till Ingrid så hon fick föra över alla korten som tagits under dagen.


När det var fixat åkte vi och tog Vinjas spår, hon hittade alla pinnar men jag tyckte hon virrade en hel del   , kan bero på att det var ett tag sen vi spåra eller om hon bara hade en dålig dag.


Hade även gått ett lite kort spår till Bozza innan Vinja fick spåra. Det gick bra men hon var lite övertaggad, kan bero på att hon sett morsan älga iväg i sitt spår.


Blev som sagt en väldans lång dag igår. Åkte hemifrån strax efter kl 10 och var hemma 7 på kvällen. Då var det dags att fixa maten och äta. Började rensa och fixa korten men jag orkade inte blogga för jag höll på att somna vid tangentbordet   .


Snart ska vi åka iväg och träffa Bozzas bror Bärra och hans matte som kommer hit   . Vi ska träffas ute på bruks för lite promenader, träning och bus   .


Så snart kommer det ett väldans lång blogg till med en massa kort kan jag tänka mig   .


Håll tummarna att vi slipper regn   , ser väldans mörkt ute så det finns stor risk för det.


Ha det så bra så hörs vi om några timmar igen   









 
 
Ingen bild

Eva & Elda

1 oktober 2012 13:12

kul o träffas o som vanligt jättefina kort

Heratorpets Vinja

1 oktober 2012 20:07

Var jätte kul att träffa dig, Elda och alla andra E-valpar också.

 
Emma och malte

Emma och malte

1 oktober 2012 20:44

Så roligt med valpträff! Och vad duktiga alla valparna är :-)
Önskar att vi också hade varit så duktiga!
Kram

http://cockerkillarnarsvardag.blogspot.com

 
Mia och Greta

Mia och Greta

1 oktober 2012 22:10

Så jättefina bilder du har fått till - som vanligt:-)
Jo jag var jättetrött igår efter lite festande på lördagkvällen. Man orkar inte lika mycket som förr ;-)

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards