Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 28 december 2011

Dragträning & Valpmys På Kvällen

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2011 23:15

Idag så har solen lyst med sin frånvaro   , men vi har inte haft så mycke blåst ute heller. Så det får nog hellre vara lite mulet om man kan få slippa den förbaskade blåsten  Windy.

  

Kom upp lite tidigare idag eftersom jag satt klockan på ringning  Alarm Clock , fast inte var jag speciellt pigg idag heller. Kom kanske lite sent i säng i natt ocksåShy Whistler , förstår inte varför det är så skönt att sitta uppe mitt i natten och kolla på Tv:nTV 3


Vid halv 12 taget så blev det i alla fall en promenad för mig,Vinja och Zäpo med matte Walking The Dog Female . Det blev udden ut och sen ut mot Viggeby och vände. Bägge hundarna fick träna lite drag idag, på det underlaget som var ut mot Viggeby så hade Vinja en dragvikt idag på mellan 3-3,5 kg ungefär och drog i 15 min.

Märks verkligen att man måste kolla dragvikten för det blir verkligen olika på olika underlag. Idag så var det gräs som underlag.


Dagens promenad blev ca 7 km.


.

  

Pinnar är mums tycker Vinja.


  

Zäpo o Vinja på promenad.


  

Vinja redo för ett träningspass med kedjorna.


  

Bollhållare modell Vinja.


  

Zäpo efter sitt träningspass.


  

Zäpo har kul med sin kong.


  

Zäpo på språng.


.

På kvällen så blev det en tur hem till Ingrid för att gosa lite med valparna. Jösses vad dom har vuxit, är nu 3 veckor idag.


Försökte fota lite men idag ville det inte som jag vill och korten blev inte så bra som jag ville att dom skulle. Men tyvärr kan det inte bli bra jämnt, valparna har ju nu ögonen öppna så man kan ju inte fota så mycke när det blixtrarSnappy.


Men några blir det även om kvaliteén inte är den bästa. Men misströsta inte, om ni vill kan ni kolla på Kennel Enduros hemsida (finns bland mina länkar) för där kommer det nån gång under kvällen/natten en uppdatering med fina kort.


.

               

.

Eftersom jag inte ser vem som är vem så får ni alla foton på en gång. Det jag vet är att den som är liten är Twiggy och den som är ljusare än dom övriga är hanen Yes.


Tänkte kolla lite vad ni gjort för kul under dagen idag. Är väl ingen ide jag säger jag ska lägga mig i tid, för det kommer jag väl tyvärr inte göra.


Sköt om er och Natti Natti   . 










 
 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 december 2011 05:29

Den där förbannade blåsten slapp inte vi - och idag blir det återigen full storm här hemma på västkusten.

Jag börjar bli ganska trött på allt detta nu. :/

Valpbilderna värmde dock :)

Sv: Av mina var det visst bara Bagheera som fick bli eftersom han var den enda som var mellan 1-5 år, och vägde över 25 kg.

Debbie är ju gammal tant nu :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

29 december 2011 07:13

Vilka sötisar, härligt att den lilla hänger med;-)
I dag ska det visst regna hela dagen så det blir att åka till Arninge och botanisera lite i butikerna.
Fina bilder på mor och son.
Ha en skön dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Nina

Nina

29 december 2011 08:27

Jösses vad ni traskar omkring :)! Mkt duktiga tycker jag. Ni borde skaffa stegräknare *hehe*. Härliga bilder på både vuxna och valpar - helt imponerad att du orkar ta kort alla dagar :). Ha en go torsdag! //Kramar

http://www.palmstrand.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

29 december 2011 08:47

Förr eller senarte blir matte säkert av med vraket.
Bara alla puckon slutar ringa så.
Förskräckligt vad ni sover hos er då!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

29 december 2011 11:40

Åhh vad söta de är valparna! Man blir så sugen på en liten till :-) Men de får nog vänta ett par år iaf ;-)
Vad du är duktig som går såna långpromenader varje dag!!
Kramar

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

29 december 2011 12:28

Sv: Vi verkar ha turen att slippa dem värsta vindarna här i Falkenberg, men det är ändå störande med allt blåsande! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Malin

Malin

29 december 2011 17:08

Kikar in och skickar en kram hälsning! Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

29 december 2011 18:22

Åh, lilla Twiggy, så söt! Du också Vinja, förstås!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

30 december 2011 14:26

Jag tycker att bollhållaren Vinja gör sig jättebra i bild, hihi. Hoppsar att hon fick leka mycket med bollen, för det är det man ska göra med bollar.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards