Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Slappat & Lite Lydnadsträning

Av Heratorpets Vinja - 5 oktober 2011 23:00

Japp då var man ledig några dagar igen   , ska bli så skönt.


Någon promenad blev det inte idag, vaknade vid halv 1 och gick då ut och rastade Vinja. In igen och gav Vinja lunch o åt lite frukost själv. Blev även en liten stund vid datanComputer.


Vid halv 4 så åkte jag ut till bruks för att träffa Ingrid och Mia för lite träning.


Körde inte så många moment jag och Vinja då jag tänkte försöka få ordning på lite av det som går mest dåligt nu under vintern. Så det som tränades var Fritt följ att inte trängas, fick lite bra knep och ideer som jag ska fortsätta med.  

Sakta delen på framåtsändande, kommer gå tillbaka och träna framförgående tills det sitter bra. Utan dragande och att gå rakt fram, sen kanske jag fortsätter med ett längre koppel/lina för att få henne gå sakta och rakt även längre i från.


Kryp, idag var hon tyvärr lite för taggad och pep   , det är både det och att försöka hitta rätt kryp takt som ska tränas på.


Här kommer ett gäng bilder på Mia & Greta och Ingrid & Bolt från dagens träning.


.

  

Mia och Greta redo för lite träning.


  

Fritt följ.


  

Fin kontakt.


  

Lite bus när man är duktig.


  

Greta sitter fint.


  

Greta tränar hopp.


  

Ingrid o Bolt tränar linförighet.


  

Riktigt fint framförgående.


  

Men hallå....Ska det ta sån tid att få sin belöning....


  

Apportering.


  

Fasthållning av apporten.


  

Tragglar med lite kryp som Bolt inte alls tycker är så kul.


  


  

Fina Bolt.


  

Hoppet.


  

Vinja med Mia o Ingrid som blev dagens ända bild på lilla fröken.


  

Ingrid visar lite fasthållning av apporten på Greta.


  

Mia tränar också fasthållning med Greta.


  

Lilla söta Greta.


.

Har även idag blåst en massa uteWindy, är verkligen inte skönt. Fast vi har haft solSunshineoch blå himmel i alla fall. Hoppas verkligen det kan sluta blåsa tills i morgon, är inte skönt ute alls då.


I morgon hoppas jag hinna en promenad med lilla fröken, kanske kan hinna med lite träning också. Kan verkligen behövas så illa som det går just nu   .


Avslutar med en bild när solen sken så vackert genom löven idag på em.


.

   


.

Sköt om er alla där ute så hörs vi i morgon igen   . 









 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

5 oktober 2011 23:52

Jaa, ibland överraskar jag :-)))
Fina träningsbilder från dagen. Hm, bara att fortsätta nöta, och nöta, och nöta.
Samma med draget, ibland undrar man om hundarna någonsin dragit förr. Dom förstår inte alls vad jag menar. Höger!!! säger jag. Dom ser ut som ??? Vaa, nu vet jag inte riktigt ;-))) Vi har träning i morgon kväll igen, efter ett litet uppehåll.
Ska även köra lite simning, några ggr nu. Bra efter alla långa fjällstrapatser.
Ha det bäst
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Malin

Malin

6 oktober 2011 00:33

Wow bilden i slutet är verkligen super fin :) .. Ja här har det med blåst som attans idag,fast sol har vi med haft tack o lov :) ..
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 oktober 2011 05:42

Ja, nog har det blåst allt - och idag är det ännu värre än igår :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Monica

Monica

6 oktober 2011 08:09

Har aldrig haft någon hund som trängts, däremot har dom gått för långt bakom och ut på sidan.
Det kommer nog att funka snart hon är ju duktig Vinja.
10 mm regn har det kommit i natt och blåser gör det fortfarande men det är väl så det ska vara när det blir höst.
Fina tränings och höstbilden var läcker.
Ha en skön fridag/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

6 oktober 2011 09:10

Vad roligt att ha någon att träna tillsammans med, det gör ju jätte mycket verkligen.
Det gäller ju verkligen att träna, träna, träna med hundarna :-)
Vi tror att det kommer bli jätte bra! Hon verkar så duktig.
Här blåser det också idag, nästan värsta stormen. Ha det bra!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

6 oktober 2011 12:08

Sv: Vädret verkar lugna ner sig här i alla fall :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

6 oktober 2011 13:24

Regnet vräker ner över Eskilstuna, så även över Torshälla kan jag tro:-(
Kul att ni kunde träffas några och träna tillsammans på klubben.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards