Heratorpets Vinja

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Heratorpets Vinja - 9 oktober 2011 23:04

Usch, jag hatar att vara sjuk, näsan rinner hela tiden och man nyserMessy Sneeze  och huvudet känns som det ska sprängas Dynamite.


Förstår inte hur det kan finnas nått kvar i näsan när man snyter sig hela tiden. Fast en sån plånbok skulle man ha som fyller på sig hela tidenWink. Det skulle inte vara helt fel Thumbs Up .


Har inte orkat mycke alls idag No, har mest blivit vila eller suttit vid Tv:n.


Så nån större hundaktivitet har det inte blivit idag heller. Mitt på dan blev det en tur ut till udden och tillbaka som blev ca 2 km. Var rätt skönt ute fast lite kyligt i luften, var ju bara lite drygt 1 grad i morse här kl 9.


Passade då även på att fota lite medans det var ljust och solen sken   . Det var väldans bra att jag gjorde det för senare på kvällen när jag och Angie hasade oss runt elljusspåret på kvällen så var det mörkt och det även regnade  Rainy , så inte blev det nått fotande då inte.


Den svängen runt elljusspåret blev ca 6 km, så sammanlagt så har lilla fröken gått ca 8 km idag. Så det blev ju rätt bra till slut ändå   . Men inte gick det speciellt fort idag då vi bägge är rätt förkylda.


Så även om det kändes rätt jobbigt ibland var det ändå rätt skönt komma ut och få lite frisk luft.


Här är bilderna som jag tog när vi gick ut mot udden idag.


.

  

Lite poserande i höstlöven blev det.


  

Hon är så söt min lilla flicka   .


  

En härlig höstdag har vi haft.


      

Lite koll av bryggorna blev det idag.


  

Hmm, undra om det kan ligga nått kul här i hålet.....


  

Tycker den här bilden blev rätt bra   , vad tycker ni?


  

Vinja sitter och filosoferar vid å kanten.


  

Längst ut vid udden.


    

Försökte få till en bra bild i motljus med solen bakom. Men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Så ni får nöja er med dessa två.


  

Perfekt tyckte Vinja att nån glömt en kudde, för då kunde man ju vila sig lite när man var trött.


  

Så skönt med en vilopaus   .


.

Även om man har varit rätt seg så var det skönt komma ut lite.


Nu till nått JÄTTE KUL  Wakka Wakka . Min kompis Vicky har varit i Norge idag och ställt ut sin bearded collie Happy eller som han heter i stamtavlan Svassas Born Happy och idag gick det så kanon att dom blev Internationell och Nordisk Utställningschampion  #1 Trophy . Verkligen kanon kul för dom.


.

  

Har tyvärr ingen fin utställningsbild på Happy, så denna får duga.


.

Håll tummarna att den här hemska förkylningen går över snart. Skulle ju egentligen börjat jobba i morgon, men det får nog dröja några dagar till känns det som.


Hoppas att eran helg varit bättre än min.


Natti, Natti  Dreaming 







Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards