Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 20 november 2011

Simträning & Ett Jävla Skit Väder

Av Heratorpets Vinja - 20 november 2011 20:05

Idag så har det verkligen inte varit nått kul väder ute, har varit mulet och små regnat hela dagen Rainy. Så det var verkligen perfekt att jag och Angie bokat simhallen på Strömsholm för lite simträning   , för då var det ju bara vovvarna som blev blöta   .


Lite drygt 30 min blev dagens simpass, blev en gång i Jet streamen ca 2 min. Men hon kändes lite seg så andra omgången så fick hon simma fort efter badleksaken som jag kastade i Jet streamen nån minut. Och det var genast mycke roligare   .


Nått mera än simträning blev det inte idag för sen var det hem och äta  Hungry och vila lite Sleeping inför det sista natt-skiftet. Är inte säker men, troligtvis så kommer vi stå i natt så jag kan kanske hitta mig en skön stol och luta mig tillbakaHammock 1 och få några timmar att gå lite fortare   .


Några få ynka bilder med inte så bra kvalite är tyvärr det ända jag har att bjuda på idag  I'm sorry, men vädrets makter var inte med mig idag och att fota i simhallen är väldans svårt.


.

     

Sånt här tråkigt väder möttes man av när man vaknade idag   .


   

Kan ni hitta Vinja bland allt visset gräs.


  

Zäpo med sin dummy.


   

Och Vinja med sin Kong Wubba.


   

Bägge två älskar att simma   .


   

Vinja kämpar i Jet streamen.


   

Vinja väntar på att jag ska kasta hennes Wubba, verkligen på hugget.....


   

Och så full fart iväg, ser ni Wubban längst bort i bassängen....


   

Avslutar som vanligt med lite lugn simning innan vi går upp.


   

Vinja sitter och väntar på skålen med lite mat i som man får efter man tränat klart.


   

En nöjd Zäpo efter dagens träningspass.


.

Nu är det snart dags åka till jobbet. Bara hoppas att natten går fort så man snart är hemma igen   . Ska bara packa och fixa lite innan jag måste iväg.


Hoppas att ni haft en skön helg, och gärna lite bättre väder än vad vi haft idag i alla fall. Igår sken ju solen   och det var ju väldans skönt.


Ha det så gott allesammans så hörs vi lite senare under natten.


Bye Bye  Blow Kiss


  







 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 november 2011 21:52

Jaa, jäkla skitväder :-( Visst är det bra att kunna åka o simma ;-) Har inga bokade tider just nu. Det har varit lite mycket.
Vinja smälter in bra i gräset.......
Hoppas din natt ger lite vila, hihi
Kramar

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Britt Marie o Rudi

Britt Marie o Rudi

20 november 2011 21:58

Idag har jag jobbat så Rudi har haft en vilodag från all träning och bara fått ett par korta promenader, men simmat hade han nog gärna gjort om han fått chansen :-)
Han mår i alla fall helt som vanligt igen , tack och lov. Även om han fortfarande får halva portionen Hills och halva vanlig mat. Han måste ju käka upp den dyra maten :-)
Härliga simfoton som vanligt! Ha en fin natt :-))

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

20 november 2011 22:20

Hahaha, jaa, nu blir det bara gnagande för oss alla ;-)
Man får ju lite lätt abstinens, av att inte blogga. Tungt!
Har ingenn aning om dom nya reglerna, men ska ringa några domare i morgon.
(Du är gullig, du)
Kram igen

http://quilaoronja.blogspot.com

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 november 2011 04:59

Vilken tur att du bokat simhallen en regnig dag!

Vad kostar det att göra det?

http://www.henrikolsson.eu

 
Älsa o Ästher o Annica

Älsa o Ästher o Annica

21 november 2011 07:29

Ja usch vilket grå väder...man blir ju bara trött!! Hoppas det blir bättre idag..just nu är det så svart ute så jag ser inte ut=)
Härliga simbilder,, Jag säger det igen..toppen att kunna simma dom=)
Ha en bra dag!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Patricia & Grabbarnaboys

Patricia & Grabbarnaboys

21 november 2011 07:57

Perfekt badväder då ju!!
Inte illa att kunna få bada inomhus....undra vad Abbe tyckt om att bada inomhus egentligen!!
Det hade varit kul att få testa nångång.
Vov från grabbarnaboys!!

http://www.grabbarnaboys.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

21 november 2011 10:53

Visst är det tråkigt väder!! Regn och gråa dagar nästan hela tiden :-( Men tur det inte är snö iaf :-)
Vad roligt att ni är och badar med hundarna så ofta :-) Måste verkligen vara något som de tycker är roligt för de ser verkligen ut att njuta på bilderna :-)
Kram!

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

21 november 2011 13:15

Visst är det görtråkigt med mulet men ni har i alla fall inte den där envisa dimman som vi har här, den luddar in allt och sikten ja den finns inte, tur man är begåvad med nos annars vete katten hur det skulle gå, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Jenny N

Jenny N

21 november 2011 14:58

Brrr! Det riktigt syns hur ruggigt det är ute hos er...
Här är det inte mycket bättre, fast det har kommit lite snö som slaskar i regnet.
Vad kul att Zigge klarade testet! Är han månne till salu också? ;)

http://wwww.kulmedhund.blogspot.com

 
Monica

Monica

21 november 2011 17:29

Hon smälter bra in i naturen:-))
I dag har det varit ett riktigt skitväder här, regn hela dagen men det är ju inte kallt och halt i alla fall.
fina badbilder,-)))
Ha det bra/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

21 november 2011 18:22

Sv: Ok, men då var det inte så väldigt dyrt! :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Jeanette, Sly & Maya

Jeanette, Sly & Maya

21 november 2011 21:36

Då var simträningen igång - duktiga ni! Vinja måste ha KANON kondis!! Kram från oss

http://www.starsweepers.se

 
Kasper

Kasper

21 november 2011 22:26

Så roligt det var att göra ett återbesök här, då! :) Jag simmar ju också, men inte så väldigt länge, så här års. Lite kallt i vattnet, för jag får minsann bara bada i sjön, jag!
Ganska mycket skitväder hos mig också, förresten. :)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

21 november 2011 23:06

Hej, hej!!! Jag använder inget blod. Det var bara första gången. Det är släpspår som gäller (Sa dom att det hette, hihi)
Det var också viktigt ATT jag använde blod ibland, sa dom. Vissa hundar kasn bli rädda, om det helt plötsligt ligger blod i spåret. Hur som helst, så är det kul att se deras glädje. Självklart snitslar jag också, men om du bara visste, hur illa mitt lokalsinne är. Jag hittar inte ens snitslarna, som jag själv hängt upp :-( Kan vara kul att gå ett spår, som någon annan lagt. Ev. torsdag eller fredag blir det anlagsprov.
Och nu.....godnatt! Tidig morgon i morgon :-( Det gillar vi INTE.
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Malin

Malin

21 november 2011 23:18

Samma pissväder här,haha ursäkta mitt fina ordval men jag e så sjukt less på regnet,hellre att det gärna får komma lite snö nu :)
Fina bilder som alltid!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards