Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 29 december 2011

Tråkdag Med En Massa Blåst & Regn

Av Heratorpets Vinja - 29 december 2011 18:45

Usch, fy och blä vilket jävla väder vi har här idagKicking Dirt . Har blåst små jävlar hela dagen   och även regnat en väldans massa  Rainy . Så inte har vi varit mycke utanför dörren idag inte  Pouty


Så tyvärr finns det varken nått kul att berätta eller några nya bilder. Jo en föresten blev det på Vinja i sitt regntäcke när vi var ute och rastade en snabbis.


.

  

.

Köpte ett Hurtta regntäcke förra året till Vinja, men det är inte alls bra tycker jag   . Det sitter inte bra över baken utan hamnar på sniskan hela tiden   . Vad har ni för regntäcken till era vovvar och hur bra sitter dom?


.

Filmade lite från balkongen idag för att ni skulle få se vilket skit väder det är.

.


.

Inte så kul film men nu ser ni varför vi höll oss inne mest hela dagen.



Känns ju lite tråkigt att inte ha mera än ett kort i dagens blogg men dagens väder tillät inte nått fotande ute.

Tänkte att ni i stället skulle få se lite blandade sommar bilder som kanske gör er lite gladare än att se regntråkiga bilder.


.

         

         


.

Ja nu har nu kunnat njuta av lite härliga sommar bilder   . Mycke bättre än det ser ut ute nu i alla fall.


Nu är föresten ledigheten slutSad, så i morgon bitti ringer klockan halv 5 igenWake Up . Kommer inte kännas kul att gå upp mitt i natten. Tänkte försöka att hitta till sängen i tid i kväll, så därför bloggar jag lite tidigare än vanligt.

Så håll tummarna nu att jag kommer skapligt i säng Thumbs Up .


Ska väl kolla lite hur eran dag varit, hoppas verkligen inte ni haft samma skit väder som här.


Sköt om er alla och sov så gott Pillow.












 
 
Katarina, Nanna & Leia

Katarina, Nanna & Leia

29 december 2011 19:21

Vi har likadana regntäcken som Vinja och vi tycker de sitter bra när vi trär på resårerna om bakbenen. Kanske är det olika för olika raser. Men en sak håller vi med om: skitvädret!

http://hunddagboken.blogspot.com

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

29 december 2011 20:01

Här går vi nakna i regnet! Ja, i alla fall Rudi. En gång köpte jag en regnoverall till honom på prov. Den såg ut som, och satt som en svart kondom på honom, så den lämnade jag tillbaka illa kvickt. Sen fick det va´!Han får vara naturell i regn och rusk och det trivs han nog bäst med.
Vi fick inte regn idag , men stormarna har ju ruskat om oss rejält!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

29 december 2011 21:08

Jag har ett liknande täcke till Malte men jag tycker inte heller det sitter bra, så köpte en hel overall som är jättebra när det regnar jätte mycket.
Finns på grandprix.se :-) Ja en sån som Rudi skriver om ju haha.
Kramar

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

29 december 2011 22:24

VAAA!!! Redan??? Jag tror inte mina ögon/öron ;-)
Tack så mycket för att du visar oss lite bilder från en hääääärlig årstid. Mycket roligare än det vi har nu. Vi klarade oss från regn under dagen, men nu har det kommit även hit.
VAd fort ledigheten går? :-/
Hoppas du kan få några välbehövliga timmars sömn ;-)
(Näe, jag är inte sen, det är ju du som är så in i hoppsan tidig, hahaha)
Kram

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Jessica

Jessica

29 december 2011 23:14

Samma tråkiga väder som här verkar det som. Jag vill verkligen ha lite minusgrader och sol nu.
Jodå vi har en massa hållbara kompakta bollar som t.ex EuroJoe och Gappay som inte ens Spexa lyckas kampa sönder. Biltemas ihåliga repboll för 14,95 älskar Spexa däremot att gå och "sutta" på så jag brukar köpa på mig ett gäng såna då och då, just den sorten är lite förbrukningsvara här:))
Önskar er också ett gott slut och Gott Nytt År 2012. Kram från oss:)

http://www.yrlabus.se/bloggen

 
Monica

Monica

30 december 2011 06:43

Här tittade solen fram på eftermiddagen men på kvällen ösregnade det.
Härliga sommarbilder men jag vill inte ha 30 grader varmt.
Att jobba nyår är ingen höjdare, man får inte mycket sömn pga allt smällande;-(
Ha en bra dag/KRAM

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

30 december 2011 10:17

...här evädret skapligt idag, inget regn eller blåst å de gör massor...har tillbringat 1,5 timme i skogen nu på morgonen å de var underbart...kikar in å önskar dig å de dina ett gott nytt år å hoppas att misspucko lägger ner sin "verksamhet" kramiz å ha de gott!!

http://www.gammtackan.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

30 december 2011 12:09

Ja fy vilka väder vi kan ha...just nu är det strålande sol men nu halkar vi bara omkring istället.
Ett tag blev jag lite lurad där men när hjärnan kom ikapp så fattade även jag att det var sommarbilder...längtar efter sommarn nu fast jag antar att vintern inte sagt allt sitt än:)
Önskar er ett riktigt Gott Nytt År!

http://fyrakillarsblogg.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

30 december 2011 13:16

Sommarbilder är alltid uppskattat denna tid på året! :)

Sv: Ja, jag har samlat komptid i över två år! :P

http://www.henrikolsson.eu

 
Hillman

Hillman

30 december 2011 14:23

Här har solen lyst idag men det är ändå inget uteväder med minus 13, slappar jag helst med hussen i soffan, hihi.

Taxpussisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

30 december 2011 17:34

Så söt hon är i sitt regntäcke :)
Kram

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

30 december 2011 21:52

Regntäcke?
Skulle aldrig sätta på mej nåt liknande, jag ska ju inte ut då.
Släpas jag ut så räcker pälsen. Skulle få lika mycket skaddor av ett täcke!

http://svamphunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards