Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2011

Härlig Solig Dag

Av Heratorpets Vinja - 12 oktober 2011 22:32

Idag så har solen lyst från en klarblå himmel, tyvärr så har det blåst en delWindy , vilket inte är så skönt.


Förkylningen håller fortfarande i sig och varje morgon är det nån som hammrar på mitt huvud känns det somConstruction. Om det känns lika i morgon bitti så får jag väll ringa vårdcentralen och be att få komma dit.


Idag så blev det en liten promenad mitt på dan med Angie & ZäpoWalking The Dog Female . Kul med lite sällskap High Five. Men inte går det fort inte på våra promenader nu när bägge är förkylda, man kan nästan tro det är två gamla tanter som är ute och gårWink.  Fast det gick långsamt så lyckades vi få ihop ca 6,5 km på våran promenad.


Lite bilder från våran härligt soliga promenad blir det självklart, och dom kommer här.


.

  

Vinja hör att Zäpo är på ingående och sitter och spanar.


  

Helt koncentrerad på vad som kommer.


  

Angie & Zäpo.


  

Lite bus.


  

Zäpo har hittat en god pinne.


  

Lite nyheter måste ju läsas också.


  

Men Vinja då....Inte ska en fin fröken sitta så där.....


      

Sen blev det ännu mera bus.


  

Trodde ett tag att vi skulle få regn, men vi klarade oss som tur var   .


  

Men hallå där morsan vad gör du.....Snor du min pinne.....


  

Lyckades även få en fin bild på dom båda tillsammans.


  

Zäpo försöker ta tillbaka sin pinne, men morsan är lika envis och håller i....


  

Lite poserande på stenen blir dagens sista bild.


.

Så mycke mera i hundväg hände det inte idag. Var en sväng på Tuna Park på em och inhandlade strumpor och lite annat smått o gott som behövdes. Sen åkte vi till Max och inhandlade lite hamburgare för jag orkade inte laga nån mat.


Hoppas att ni också fått ha lite sol hos er idag   .


Hörs i morgon igen, Bye Bye   .














 
 
Ingen bild

Laila, Kenzo & Izac

13 oktober 2011 06:14

Go morgon! Oj du oxå sjuk... vilka förkylningsdagar det är!! Hoppas det går bra på VC i dag, klokt att du går..
Tänkte bara titta in.. länge sen vi sågs och hördes.. det är ju fullt upp hela tiden. Kommer du till bruks på lördag? Tänkte kolla på Vicky då hon tävlar och träna lite själv.. vore kul att ses, men Vinja kanske löper.. eller var det sist vi prata, då är hon väl klar för länge sen ;)
SKöt om dig..
Kram från oss

 
Ingen bild

Annica Älsa o BollnäsTrollet

13 oktober 2011 06:46

Ja ta och ring till doktorn du, drygt att gå så där med huvudvärk och så!
Härliga bilder du fick till:)
Hade fått en ny kommentar som jag raderade igår:/
Ha det bra nu!

 
Sarah

Sarah

13 oktober 2011 06:55

Mkt fina bilder :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Madde

Madde

13 oktober 2011 08:49

vilka härliga bilder det blir då det är soligt ute! Hoppas ni båda kryar på er snatt nu!

http://schaferlyan.blogspot.com

 
Monica

Monica

13 oktober 2011 14:55

Ja det var en seg förkylning men dom två hundarna verkar vara pigga;-)
Fina bilder, ha en bra dag;-)

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jenny N

13 oktober 2011 15:47

Ja, nu är det förkylningstider! Jag är på gång också tror jag, attans ont i halsen idag... Och vackert väder med blåst är det här också! Härliga bilder på Vinja och Zäpo :)

SV: Här saknas definitvit en Dio idag. Det är alldeles för stilla och tyst här hemma. Men beslutet var nog ändå rätt, för Dios, men även vår och Ingrids skull.
Kommer såklart att hålla koll på bloggarna iallafall och såsmåningom kanske jag skaffar en mer "vanlig sällskapshund" till mig och lillhusse att blogga om igen. Jag kan ju inte ta del i Exito på samma sätt som Dio och det blir väldans tomt att vara "helt utan" hund...

Krya på dig!

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

13 oktober 2011 16:43

Vi fick klarblå himmel idag :) Underbart!! :)

Sv: Vega verkar inte ha något emot att vakna tidigt :)

http://www.henrikolsson.eu

 
Becca & Olga

Becca & Olga

13 oktober 2011 17:03

6,5 km när man är sjuk är ju inte illa pinkat, men det är ju inte så bra att vara ute och springa när man inte mår bra.. aja baja. :O
vad fina bilder du fick på båda hundarna, men vad mycket större Zäpo är! har inte tänkt på det innan :D

http://www.aktivmedhund.wordpress.com

 
Wille

Wille

13 oktober 2011 18:00

Men stackars din matte som är så förkyld, men inte kan det vara så bra att gå så långt när hon inte är frisk !
Matte är också lite förkyld, men har blivit bättre, så äntligen blir det promenader att tala om med oss. Det var bara en massa kortisar tidigare i veckan och förra veckan, för matte varken orkade eller ville gå långt med förkylning och feber i kroppen. Hon sov mest. Men nu har hon börjat piggna till !!!!
Ha en bra kväll nu !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Quila o Ronja

13 oktober 2011 18:38

Nu så, har jag äntligen lyckats komma hit.
Härliga bilder i solen. Det här vädret är helt i min smak.
Vilken seg förkylning!!! Förstår att du är sliten.
Ha en skön kväll!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards