Heratorpets Vinja

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2011

Inte Kan Man Lita På Väderprognoserna :(

Av Heratorpets Vinja - 19 oktober 2011 21:53

Attans väderprognos att inte stämma   . Dom hade lovat uppehåll med en aning sol, vad tror ni det blev.....Jo REGN såklartPulling My Hair Out . Så typiskt då jag och Angie hade planerat att åka till Vilsta och gå en promenad efter vi fixat lite ärenden i stan. Vi var verkligen inte glada då vi sett fram emot att gå på lite nya ställen.


Visst kan man ta på sig regnkläder och traska ändå, men tyvärr så hade vi glömt dom hemma då det var uppehåll när vi åkte. Sen gillar ingen av oss att gå när det både blåser och regnar.


Så det blev bara en rastning borta vid vägen mot våtmarken. Men nånting ville vi ju göra eftersom det blev vila även igår. Kom då på att det är ju faktiskt onsdag idag och då har dom ju egensim på Strömsholm.

Så jag tog en chansning och ringde dit och kollade och hade tur för kl 19,00 fanns en ledig simtid   .


Var ju kanon att det fanns ledigt   . Så istället för att vi alla skulle bli blöta så blev bara hundarna det   . Ja förutom då att jag fick mig en redig dusch när Zäpo kastade sig i vattnet och det kom en redig våg på mig....


Idag så fick Vinja sig ett lite längre simpass. Vi simmade sammanlagt i ca 30 min och gjorde 2*2 min i Jet streamen, så hon var lite trött sen när vi var klara.


Blev lite bilder från våran lilla rastning och när dom simmade.


.

  

Zäpo läser lite nyheter.


  

Vinja travar på.


  

Lite bus.


  

Lyckades fånga Vinja mitt i ett språng. Visst blev det läckert.


  

Här var det visst nått väldans spännande.


  

Fina Zäpo.


  

Vilken kul pinne du har då ser det ut som Vinja tycker.


  

Stolt Vinja med en snodd pinne.


  

Zäpo i badet.


  

Det här mina bloggvänner är toppen säger Vinja. Synd ni inte också är här.


  

Krock i bassängen.


  

Vinja kämpar i Jet streamen.


  

Zäpo i närbild.


  

Kolla in Zäpo när han tar ett skutt ut i bassängen. Tyvärr blev bilden suddig, men rätt häftig ändå.


  

Sonen och morsan.


  

En rätt trött Vinja som väntar på att få åka hem.


.

Måste försöka komma i säng i tid idag också för i morgon fm ska jag träffa sonens lärare. Hade ju varit skönt att få en liten senare tid än 8,30 inte kul behöva ställa klockan när man är ledig. Speciellt när ja sen börjar jobba på fredag och måste upp ännu tidigare Thumbs Down.


I morgon så lovar dom visst uppehåll och även lite sol   , hoppas verkligen dom har rätt. Vore så skönt att slippa regnet.


Nu blir det en snabbkoll inne hos er och sen sängen   , tror jag.







 
 
Ingen bild

Quila o Ronja

19 oktober 2011 23:38

Mmmm.....man undra ju lite, om du kommit i säng än ;-)
Vad bra, att det går relativt smidigt att få simtider. Kul bilder! Både från sim o promenad.
Experterna på att hitta vatten? Quila o Ronja!
Det var en ganska djup bäck, med mycket, (INTE RENT) vatten. Man kan ju tro att berner är en vatten hund???
I morrn då! Då ska det väl ändå bli sol???
Kram (o tack, hälsar Ronja)

 
Ingen bild

Quila o Ronja

19 oktober 2011 23:53

Förstår, men som sagt. Man undrar varför? Så mycket extra jobb det blir.

Sov gott!!!
Kram

 
Cruellas sida

Cruellas sida

20 oktober 2011 02:22

Här regnar det och blåser mest hela tiden oxå. Sååå trist! Men ni ser ju ut att ha det supermysigt i badhuset!

http://crllaue.blogspot.com

 
Sarah

Sarah

20 oktober 2011 06:14

Vad skönt att det fanns tid i bassängen så dom fick göra något roligt och bra :D

http://chanellie.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

20 oktober 2011 08:49

Ja ibland kan man absolut inte lite på vädergubbarna :P .. hoppas det gick bra att komma i säng i hyffsad tid =) .. Fina bilder,som alltid!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Emma och Malte

Emma och Malte

20 oktober 2011 10:09

Nej de där väderprognoserna kan man ju inte lita på alls!! Men idag har vi jättefint väder, strålande sol :-) Hoppas ni med får det!

Det ser ut som hundarna tycker det är roligt att bada. Måste ju vara nyttig träning för dom också!
Vi hade gärna varit med!
kram

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Sofie

Sofie

20 oktober 2011 10:14

Det är så härligt att se när de blir lite trött då vet man att idag har jag ialla fall varit en bra matte :) häftig bild på zäpo. Sedan är det ju helt perfekt att slippa bli blöt själv och hundarna gillar det. Själv står jag i dörren och övertalar mina att gå och kissa när det verkligen regnar. Jag vill inte gå ut och inte de heller ;)

http://maysan-astrid.blogspot.com

 
Hillman

Hillman

20 oktober 2011 11:30

Nä, inte stämmer det vad vädergubbar och gummorna säger, säger de sol blir det regn. Du ska titta på www.yr.no där är det duktigare på att spå väder, skriv bara in ortsnamnet i sökrutan så får du ett väder som nästan jämt stämmer. Det kan slå fel på lite grader ibland det är allt. TV väder stämmer en gång på 1000 säger matten, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
 Rudi

Rudi

20 oktober 2011 15:52

Haha, säkerhetskoden för mig just nu blev REGN (!)
Badbilder igen! Härligt med sånt! Jodå, nån gång i vinter ska vi bara med och bada med er. Absolut!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Jenny N

20 oktober 2011 16:29

Hihi! Vi kan inte heller lita på väderleksprognosen. Här blir det ofta finare än utlovat :)

Tur att ni fick lite simtid iallafall! Det är ju superbra träning :)

 
Monica

Monica

20 oktober 2011 18:56

Har slutat titta på vädret snart har dom fel varje gång;-(
Härliga badbilder;-)
Ha en skön kväll/Kram

http://ingemix.bloggplatsen.se

 
|| mannen som kan prata om hundar ||

|| mannen som kan prata om hundar ||

20 oktober 2011 19:07

Den senaste tidens regn har verkligen ställt till det! :/

http://www.henrikolsson.eu

 
Sigge Svamphund

Sigge Svamphund

20 oktober 2011 20:50

Jag vägrar ju går ut när det regnar.
Sånt skadar hundar alldeles väldigt.
Jag och matte känner en meteorolog på TV, hon har nästan altid fel och underliga bortförklaringar när vi frågar.
Men hu går det för dej nu?
Blit du av med jobbet?
Matte läste nåt om en massa uppsägningar där du jobbar

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Mia och Greta

Mia och Greta

20 oktober 2011 21:01

Hon ser verkligen trött ut Vinja :-) Men njuter säkert i fulla drag av att få simma.

http://www.razzeltrazzel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Heratorpets Vinja - 28 december 2015 22:36

Tänkte det kanske var dags för en liten uppdatering igen då   . Var tyvärr ett tag sen sist, men bättre sent än aldrig   .   Dags för lite sammanfattning av vad som hänt:   Börjar med lite bilder från när vi spårade den 22/11   .   ...

Av Heratorpets Vinja - 22 november 2015 20:16

Ja då tänkte jag försöka mig på en uppdatering igen då   . Har inte blivit så mycke bilder med vanliga kameran tyvärr   så ni får stå ut med en del mobil bilder också.   Onsdag 4/11 Promenad 4 km.   .   Tjejerna poserar vid slussen.  ...

Av Heratorpets Vinja - 4 november 2015 23:27

Eftersom jag varit hundvakt åt Bärra och Dunder i nästan 1 vecka så har det också blivit en massa kort. Så det är väl lika bra att blogga lite då   .   Börjar där jag slutade sist så det blir en dag innan grabbarna kom.   Tisdag 27/10 Promena...

Av Heratorpets Vinja - 26 oktober 2015 23:15

Det var tyvärr ett tag sen sist jag bloggade   . Kommer tyvärr inte göra en sammanfattning ända från sist, utan det blir från den 4 oktober då jag tävlade Bozza i appellsök och vi klarade uppflyttningen. Vi fick 267 poäng   . Attans vad underbart   ....

Av Heratorpets Vinja - 11 juni 2015 22:55

Ja då var det kanske dags att försöka få till en blogg igen då.....Attans dålig jag blivit på att blogga    och inte har jag fotat så mycke heller   . Men vi har i alla fall gjort något även om det varit dåligt med fotandet.   Tisdag 12/5 Promena...

Presentation

NYA Hemsidan

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards